Häftiga grafikdemonstrationer är alltid intressanta att studera och i dag är det dags för en ny demonstration av vad Dice:s Frostbite-motor kan åstadkomma. I tolv detaljerade bilder från Need for Speed får vi se hur det kommande spelet kan komma att se ut i Full HD-upplösning.

Efter mer än ett års uppehåll är det snart dags för lanseringen av det nya racingspelet Need for Speed från Ghost Games. Spelet som kommer att lanseras för spelkonsoler i november anländer till PC under våren. Förklaringen till att spelet dröjer för PC-användare sägs vara att utvecklarna vill lägga mer tid på att förfina grafiken i spelet. Vi har sedan tidigare sett vad spelet går för när det gäller grafik men i dag för vi ytterligare tolv tillfällen att ta en extra nära titt.

Verklighetstrogna bilder

I de nya bilderna som nu publiceras av EA ser vi flera närbilder på olika bilmodeller men i ett fåtal fall får vi också se större miljöer kring bilarna. Visst går det alltid att förbättra grafikmotorer och datorspels grafik men vi måste säga att vissa bilder känns väldigt verklighetstrogna.

Fokus på grafikkvalitet

En av de saker som utvecklarna bakom nya Need for Speed har pratat om när det gäller PC-versionen av det kommande spelet är att de är måna om att lägga tid på att porta spelet till datorer, på ett sätt som ger spelare de grafiska funktioner som de önskar. Utöver allmänt högre grafikkvalitet har utvecklarna också jobbat med att ta bort den fasta uppdateringsfrekvens som finns i konsolversionerna av spelet.

Need for Speed lanseras under början av november månad för Xbox One och Playstation 4 men dröjer som nämnt till våren 2016 för datorer.

Källa: Wccftech

Läs mer:

Lägsta pris på Prisjakt.nu

Annons

4
Leave a Reply

Please Login to comment
4 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
TobberianLoppanHImlalS0urcerr0R Recent comment authors
  Subscribe  
senaste äldsta flest röster
Notifiera vid
S0urcerr0R
Medlem
S0urcerr0R

Sablans vad snyggt!!
Speciellt screenen uppifrån bergstoppen där man kan snegla långt bort i fjärran.
Grafikkraft plus bra algoritmer för lång ”viewing/drawing distance” gör verkligen sitt här.

Det är ett inslag jag älskar i spel, just när man kan se över långa avstånd för att sedan kunna göra den långa resan dit (utan loading screens). Det blir helt klart mer användbart med stora RAM- och Grafikminnen.
PS. Det är kul med dessa screens att dom både lägger på skärpedjupseffekter och chromatic aberration för att imitera fotografier.

Imlal
Gäst
Imlal

Grafik i all ära, själv hoppas jag på spelkänsla i stil med NFS: Most Wanted 2005.

Men skönt i alla fall att de inte stressar fram PC-versionen. Vill inte ha fler återkallade spel pga för mycket buggar.

LoppanH
Medlem
LoppanH

Need for Shit igen antar jag en polerad skitkorv är ändå en skitkorv. Kan inte säga att jag har större erfarenhet av dom senare NFS spelen men dom sög förr och EA:s giriga ensamrätt (har jag för mig) på märket Porsche i spel suger ännu mer.

NFS Porsche 2000 det va kul

Tobberian
Medlem
Tobberian

Polerat och polerat… när något är polerat åker reflektioner inte sicksack-skevt över dess yta (karossen), ”need for tessellation” lixom.
MAO en slö-polerad ****korv. X)