Speltest GTX970: GTA V (DX11)

GTA-V_banner

GTA V
Genre: Action/Sandlåda
Grafikmotor: RAGE
Rekommenderade systemkrav: Windows 7 64 bit
Fyrkärnigprocessor från Intel eller AMD
8 GB RAM-minne (för 64 bit)
NVIDIA GTX 600-serien / AMD HD 7000-serien med 2 GB minne
Utrymme på hårddisk: ~ 65 GB
Utvecklarstöd: Inget specifikt
Prestandatest: Inbyggd testslinga

GTAV_GTX970_1280

Notis: Xeon E3-1235Lv5 finns inte med i diagrammet då spelet kraschar med specifikt den processorn innan ett resultat kan genereras. Felet omfattar endast den processorn och endast det här testet. Vi undersöker fortfarande felet, och kommer uppdatera artikeln med resultat när det är löst.

Annons

3
Leave a Reply

Please Login to comment
2 Comment threads
1 Thread replies
3 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
S0urcerr0RCarl Holmbergspelgubbe Recent comment authors
  Subscribe  
senaste äldsta flest röster
Notifiera vid
Jakob K
Medlem
Jakob K

Men hallå, självklart blir ni inte begränsade av processorn med ett gtx 970 och 1080p i Battlefield 4. Kom igen nu. Man vill ju se processorns prestanda i spelen, och inte bara att den med stor sannolik inte spelar någon roll för den som vill hålla 60 fps.

S0urcerr0R
Medlem
S0urcerr0R

Tack för ett grymt jämförelse-test! Alltid intressant att få veta hur Xeon-plattformen står sig mot konsument-plattformarna. Slutsatsen jag drar efter denna läsning, är att det enda skälet för mig att eventuellt skaffa en Xeon-plattform skulle vara just för en workstation där felskrivningar/läsningar från minnet absolut inte får förekomma. Tex vid programmering eller tidskrävande 3D-renderingar, där man verkligen vill minimera risken för korrupta kompileringar/renderingar (eller liknande) till näst intill obefintlighet. Givetvis även för servrar eller andra datorer som måste stå på 24/7. Tack igen. 🙂 PS. Det har slinkit in lite fel i rubriksättningarna för testets olika sektioner, där ”GTX970” fått… Läs hela »