Grafiktest GTX970: 3dmark 2013 (DX11.1)

3dmark_banner

Futuremark 3dmark (2013)
Genre och lansering:
Syntetiskt 3D-test lanserat 2013
Hemsida
Grafikmotor: Egenutvecklad, DirectX 11.1
Rekommenderade systemkrav: Windows Vista / Windows 7
Flerkärnig 2,0 GHz-processor från AMD eller Intel
2 GB RAM-minne
Grafikkort med DirectX 11-stöd och 512 MB minne
DirectX 11
Utvecklarstöd: AMD, Nvidia och Intel har alla bidragit
Storlek på hårddisk:
Kommentar: Det senaste 3DMark-testet från Futuremark, kräver DirectX 11.
Prestandatest: Inbyggd testfunktion, Performance preset
Standardupplösning: 1 280 x 720 (poäng)

3Dmark_GTX970

 

Annons

3
Leave a Reply

Please Login to comment
2 Comment threads
1 Thread replies
3 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
S0urcerr0RCarl Holmbergspelgubbe Recent comment authors
  Subscribe  
senaste äldsta flest röster
Notifiera vid
Jakob K
Medlem
Jakob K

Men hallå, självklart blir ni inte begränsade av processorn med ett gtx 970 och 1080p i Battlefield 4. Kom igen nu. Man vill ju se processorns prestanda i spelen, och inte bara att den med stor sannolik inte spelar någon roll för den som vill hålla 60 fps.

S0urcerr0R
Medlem
S0urcerr0R

Tack för ett grymt jämförelse-test! Alltid intressant att få veta hur Xeon-plattformen står sig mot konsument-plattformarna. Slutsatsen jag drar efter denna läsning, är att det enda skälet för mig att eventuellt skaffa en Xeon-plattform skulle vara just för en workstation där felskrivningar/läsningar från minnet absolut inte får förekomma. Tex vid programmering eller tidskrävande 3D-renderingar, där man verkligen vill minimera risken för korrupta kompileringar/renderingar (eller liknande) till näst intill obefintlighet. Givetvis även för servrar eller andra datorer som måste stå på 24/7. Tack igen. 🙂 PS. Det har slinkit in lite fel i rubriksättningarna för testets olika sektioner, där ”GTX970” fått… Läs hela »