Speltest: Middle-Earth: Shadow of Mordor (DX11)

Shadow of Mordor debuterade som ett mycket krävande actionäventyr vid lanseringen 2014. Idag har nyare titlar sprungit om med tyngre systemkrav, men spelet har fortfarande relevans för mellanklassdatorer och (i det här fallet) bärbara datorer som ett test som lägger vikt vid god grafikbandbredd.

mordorbanner

Middle-Earth: Shadow of Mordor 
GenreAction, äventyr
PlattformWindows
Mac
Lanseringsår2014 (Windows, konsol)
2015 (Mac)
APIDX11
UtvecklareMonolith Productions
UtgivareWarner Bros. Interactive Entertainment
PrestandatestInbyggt prestandatest.

Här kommer inte ROG Zephyrus ess i rockärmen fram förrän vi skruvar upp till 1080p-upplösning. I 720p så tar processorn en större del av belastningen och kylningen blir avgörande.

2
Leave a Reply

Please Login to comment
1 Comment threads
1 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Johan PetterssonPelle Recent comment authors
  Subscribe  
senaste äldsta flest röster
Notifiera vid
svolter
Medlem
svolter

Gällande ljudnivå så nämn gärna tydligt hur tyst en dator är. Att den låter vid full belastning är en sak men det finns fler tillfällen då en dator används. Är den subjektivt helt tyst när den inte används eller vid lätt använding (typ går att använda på ett möte, i en lektionssal) ? Hur ändras ljudbilden? Något som surrar svagt hela tiden kan hjärnan filtera bort automatiskt. Men om fläkten nästar stannar (datorn blir ljudlös) till att dra igång då och då är något man uppfattar man hela tiden och kan vara rätt så störande.