Spel: Battlefield 4 och Bioshock Infinite

artikelbild

Battlefield 4
Genre: Förstapersonsskjutare
Grafikmotor: Frostbite 3
DirectX 10, DirectX 11 stöds
Rekommenderade systemkrav: Windows 7 64 bit
Fyrkärnigprocessor från Intel eller AMD
8 GB RAM-minne (för 64 bit)
NVIDIA GTX 600-serien / AMD HD 7000-serien med 2 GB minne
Utrymme på hårddisk: ~ 30GB
Utvecklarstöd: Inget specifikt
Kommentar: Battlefield 4 är nästa efterlängtade förstapersonsskjutare från EA Games och svenska spelstudion DICE, som lockat spelare världen över med toppmodern grafik och förstörbara multiplayer-banor.
Prestandatest: Spelsekvens, FPS mäts med Fraps
Betyg på metacritic: 85/100
Lägstapris på prisjakt.se

Battlefield4_1920

Prestandaskillnaderna när vi testar modulerna i spel med diskret grafik är desto mindre färgglad. De mest högfrekventa modulerna ligger i topp, men marginalen är så extremt liten, inom en enda bildruta per sekund, att vi helt enkelt konstaterar att valet av modul inte kommer påverka spelupplevelsen över huvud taget så länge spelet har utrymme nog att köras.

Bioshock Infinite
Genre: Förstapersonsskjutare, action-rollspel
Grafikmotor: Kraftigt modifierad Unreal Engine 3
DirectX 9.0c, DirectX 11
Rekommenderat Systemkrav: Windows XP / Windows Vista
Fyrkärnig processor från Intel eller AMD på 2,0 GHz
2 GB RAM-minne
NVIDIA GTX 400 / AMD HD 5000 med 1GB minne
Utrymme på hårddisk: ~17GB
Utvecklarstöd: AMD Gaming Evolved
Prestandatest: Integrerat prestandatest
Betyg på metacritic: 95/100
Lägstapris på prisjakt.se

bioshock

Förutom att Crucial Ballistix Sport på 8 gigabyte och 1 600 megahertz ligger lite längre bak än övriga 1 600-megahertzminnen kan vi konstatera att bilden är ungefär likadan i Bioshock Infinite som i Battlefield 4 – det finns inga nämnvärda prestandavinster att hämta med snabbare minnen om du spelar med diskret grafik.

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notifiera vid