Test IGP: Rise of the Tomb Raider (DX11/DX12)

Rise of the Tomb Raider är den andra instansen i Tomb Raider-serien sedan Crystal Dynamics startade om varumärket med spelet med samma namn år 2013. Uppföljaren bygger vidare på många av de aspekter som gjorde föregångaren populär, dels vad gäller spelmekaniken och dels vad gäller grafikmotorn. Bland annat står avancerad simulering av hår, snö och andra partikeleffekter på menyn, samt fullt stöd för DirectX 12.

rise_of_the_tomb_raider_banner

Rise of the Tomb Raider 
GenreAction, äventyr
PlattformWindows
Lanseringsår2016
APIDX11, DX12
UtvecklareCrystal Dynamics
UtgivareMicrosoft Studios
PrestandatestInbyggt prestandatest.

DirectX 11

DirectX 12

Resultatet i Rise of the Tomb Raider speglar mångt och mycket vad vi noterade i Civilization VI. Med DirectX 11 är Kaby Lake en hårsmån snabbare än Skylake, men rår inte på AMD:s kraftfullare grafikkrets. AMD:s krets vill däremot inte vara med i leken alls när vi aktiverar DirectX 12.

Annons

2
Leave a Reply

Please Login to comment
1 Comment threads
1 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Anton Karmehed Recent comment authors
  Subscribe  
senaste äldsta flest röster
Notifiera vid
Medlem
Dadde

Ser ut som I7 4770 @3.5Ghz hänger med även detta året.

Anton Karmehed
Admin

Indeed Dadde! Det är lite tråkigt att se hur lite som faktiskt hänt prestandamässigt. Men tyvärr ganska väntat med tanke på att Intel inte har någon konkurrens att tala om, ännu… 🙂