DirectCompute: Civilization V (DX11)

15_Civilization_V

Civilization V
Genre: Turn-baserat strategispel, 4X
Grafikmotor: Egenutvecklad, DirectX 9.0c med stöd för DirectX 11
Rekommenderade systemkrav: Windows Vista SP2 / Windows 7
Fyrkärnig 1,8 GHz-processor från AMD eller Intel
4 GB RAM-minne
NVIDIA 9800-serien / Radeon HD 4800-serien med 512 MB minne
DirectX 11 (stöd för DirectX 9.0c finns)
Kommentar: Den senaste turn-baserade strategititeln från Sid Meier och spelstudion Firaxis Games.
Prestandatest: Integrerat prestandatest

CivilizationV_1920CivilizationV_2560

Som nämnt i tidigare recensioner använder sig av Civilization V av DirectCompute som avlastar beräkningar på grafikkortet, någonting AMD:s kort har en klar fördel i och detta ger ett tydligt avtryck i prestandaskillnaderna. I den lägre upplösningen håller GHz Edition ett bra avstånd från 7970 och GTX 680 och i 2560×1440 ökar marginalerna med hästlängder. HD 7970 GHz Edition mer än fördubblar GTX 680:s resultat och lägger sig en god bit framför HD 7970. Detta är mycket troligt att de nya drivrutinerna spelar in i den markant ökade prestandan.

Subscribe
Notifiera vid
2 Comments
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments
Tempel
Tempel
11 Årtal sedan

TSMC har fått lite ordning på sin tillverkning så Tahiti klockar som det var tänkt från början.

Henrik Berntsson
Admin
11 Årtal sedan

har kört amds kort ett rätt bra tag men jag börjar bli sugen på att gå över till det gröna laget. Energiförbrukningen talar sitt tydliga språk