Speltest: Borderlands (DX9)

borderlands

Borderlands
Genre: Förstapersonsskjutare, aktion-rollspel
Grafikmotor: Kraftigt modifierad Unreal Engine 3, DirectX 9.0c
Systemkrav: Windows XP / Windows Vista
Intel Core 2 Duo 2,4 GHz / AMD Athlon 64 X2 5200+
2 GB RAM-minne
NVIDIA GTX 260 / Radeon HD 3600 med 768 MB minne
DirectX 9.0c
Kommentar: Prisbelönat science fiction, förstapersonsskjutare som än idag håller måttet även som prestandatest
Prestandatest: Integrerat prestandatest

Borderlands_1920Borderlands_2560

I Borderlands sker en skiftning åt det gröna hållet och GTX 680 lägger sig först i båda upplösningarna, med något smalare marginal i 2 560 x 1 440. Marginalen är ungefär lika stort mellan det nya kortet och dess föregångare.

2
Leave a Reply

Please Login to comment
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Henrik BerntssonTempel Recent comment authors
  Subscribe  
senaste äldsta flest röster
Notifiera vid
Tempel
Medlem
Tempel

TSMC har fått lite ordning på sin tillverkning så Tahiti klockar som det var tänkt från början.

Henrik Berntsson
Admin

har kört amds kort ett rätt bra tag men jag börjar bli sugen på att gå över till det gröna laget. Energiförbrukningen talar sitt tydliga språk