Nvidias Turing-exklusiva egenskapen under RTX-paraplyet har sakta men säkert hittat sin väg till fler och fler speltitlar. Nu har ytterligare sex speltitlar bekräftats få stöd för de nya teknikerna.

Nvidias RTX-tekniker hade en relativt trög start när de först introducerades. Få speltitlar uppdaterades med stöd under teknikernas första månader och de som väl fick DLSS eller raytracing implementerat drogs med prestanda eller kvalitetsproblem som ett resultat.

Nvidia och spelutvecklare har dock förfinat dessa tekniker med tiden och allt fler har börjat vända sig till Turing-arkitekturens RTX-serie för att kunna erbjuda lite extra i form av RTX-tekniker. Nyligen har ytterligare sex speltitlar bekräftats implementera RTX.

Dessa speltitlar inkluderar:

  • Minecraft – raytracing, implementeras 2020
  • Bright Memory Infinite – raytracing
  • Project X – raytracing
  • Convallaria – raytracing, lanseras 2020
  • Ring of Elysium – raytracing, implementeras i kommande uppdatering
  • Boundary – raytracing, lanseras 2020
  • F.I.S.T – raytracing
  • Xuan Yuan Sword VII – raytracing

Några av dessa speltitlar har antingen inte fått något spikat lanseringsdatum eller ett tidsfönster då de uppdateringar som implementerar RTX kommer att släppas. Några speltitlar som Minecraft med raytracing-stöd har även bekräftats sedan tidigare men har nu visats upp i nya videos.

Raytracing hade som tidigare nämnt en ganska trög start. Trots att tekniken fick mycket hype innan den initiala lansering har fascinationen inte riktigt hållit i sig. Nu ser det dock ut som att tekniken kommer att bli allt vanligare även i mindre speltitlar och inte bara de absolut största spelsläppen.

Nvidias Deep-Learning Super Sampling (DLSS) verkar dock inte ha fångat spelutvecklare till en lika hög grad. De ovanstående speltitlarna och deras speltrailers lägger fokus mer eller mindre exklusivt på att demonstrera raytracing och inte Nvidias nya kantutjämningsteknik.

Lägsta pris på Prisjakt.se (Affiliate)

2
Leave a Reply

Please Login to comment
1 Comment threads
1 Thread replies
3 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Nils k Recent comment authors
  Subscribe  
senaste äldsta flest röster
Notifiera vid
Medlem
Göran Lind

Det är klart RTX fick en trög start när ett grafikkort för 15000 knappt kunde maxa inställningarna i flaggskeppstiteln BF5, och det utöver den fanns mycket få titlar med stöd. Och ännu färre där någorlunda humant prissatta kort kunde åstadkomma något märkbart. Jag håller tummarna för GeForce 3xxx, skulle verkligen vilja prova RTX om det kändes som att man fick valuta för pengarna.

Nils k
Gäst
Nils k

Eftersom Nvidia som vanligt valt en proprietär teknik för detta så ser det mörkt ut för något bredare stöd. Vilken speltillverkare vill satsa på en teknik som bara en handfull pc-användare kan utnyttja?