Nvidia går händelserna i förväg och bekräftar lanseringen av Geforce GTX 1080 Ti. Samtidigt avslöjar man att tidigare entusiastägare får förtur.

Geforce GTX 1080 Ti kommer i början av nästa år bli Nvidias nya flaggskepp på konsumentmarknaden för grafikkort. Entusiastgrafikkortet ska byggas på Nvidias GP102 GPU som idag endast hittas i ultradyra Nvidia Titan X. Med GTX 1080 Ti ska grafikkretsen leverera ett mer kostnadseffektivt paket för spelare. Även om det fortfarande kommer krävas en rejäl plånbok bör prislappen landa några tusenlappar under Titan X.

Medan Nvidia fortfarande inte bekräftat när man börjar sälja GTX 1080 Ti är det flera som tror att kortet kan presenteras under CES 2017.

I en jobbannons på Linkedin har nu Nvidia själva bekräftat att GTX 1080 Ti är på väg och även hur det kommer att börja säljas. I sökandet efter en ny marknadsansvarig för ”GeForce, Gamer Loyalty & Advocacy” berättar företaget mer om sina framtidsplaner.

Geforce GTX 1080 Ti bekräftas

Bland annat avslöjas att nuvarande Geforce GTX 980 Ti-kunder ska få förtur på förhandsbokningar av kommande Geforce GTX 1080 Ti. Vilket alltså bekräftar att kortet kommer och att namnet verkligen ser ut att bli GTX 1080 Ti. Intressant är även det faktum att Nvidia talar om förhandsbokningar. Något som kan tolkas som att Nvidia inleder försäljningen genom sina egna kanaler med Founder’s Edition-modeller. Till skillnad mot Titan X som fortfarande bara kan köpas direkt genom Nvidia eller i färdiga system lär GTX 1080 Ti säljas även från återförsäljare förr eller senare. Det kan mycket väl ske redan från dag ett, även om Nvidias formulering insinuerar en mer Nvidia-specifik lansering.

 Nvidia GTX 1080 TiNvidia Titan XGeForce GTX 1080Geforce GTX Titan X
ArkitketurPascalPascalPascalMaxwell
GPUGP102GP102GP104-400GM200
Teknik16nm Finfet16nm Finfet16nm Finfet28nm
Cuda-k„ärnor3 328 st (?)3 584 st2 560 st3 072 st
Basfrekvens1 503 MHz1 417 MHz1 607 MHz1 000 MHz
Boostfrekvens1 623 MHz1 531 MHz1 733 MHz1 075 MHz
Beräkningskraft10,8 TFLOPS11 TFLOPS8,87 TFLOPS6,6 TFLOPS
Minne10GB ?12GB GDDR5X8 GB GDDR5X12 GB GDDR5
Minnesfrekvens10 000 MHz10 000 MHz10 000 MHz7 000 MHz
Minnesbuss384-bit384-bit256-bit384-bit
Minnesbandbredd480 GB/s480 GB/s320 GB/s336,5 GB/s
TDP250W250W180W250 W
Obs. Specifikationer för GTX 1080 Ti baseras på obekräftade rykten och kan komma att ändras.

Utöver detta skriver Nvidia även att man planerar belöningar för bidragande medlemmar i företagets Geforce-forum och Club Geforce-medlemmar (GFE).

”Club Geforce Elite” med ny streamingtjänst?

Nvidia lyfter även på skynket för en ny medlemsklubb kallad ”Club Geforce Elite”. Här ska användare betala 10 dollar i månaden för att få gratis spel (4 per kvartal), exklusiva skins, in-game items och Geforce Gear. Även gratis anslutning till ”Geforce PC in the cloud”. Ett program som i dagsläget inte existerar men som indikerar en spelstreamingtjänst. Kanske för att strömma spel från din PC till vilken mobil enhet som helst.

Nvidia har ännu inte bekräftat när försäljningen av Geforce GTX 1080 Ti sätter igång. Återigen pekar det mesta på en snar lansering under 2017 och att man hinner ut på marknaden innan AMD sjösätter nya flaggskeppet AMD Vega. Prestandan för GTX 1080 Ti bör landa i samma nivå som Titan X med mer fokus på spel än generella GPU-beräkningar.

Obs! Nedan är obekräftade specifikationer baserade på rykten.

Läs hela Nvidias jobbannons

Job description

Job Description

Senior Marketing Manager – GeForce, Gamer Loyalty & Advocacy

We are looking for a leader and expert consumer marketer to help us realize the exciting future of gaming – specifically to develop and manage our global GeForce customer loyalty initiatives, and direct-to-gamer owned channel communications.

As a Senior Marketing Manager, you will be a key member of NVIDIA Global Consumer Marketing team, working cross-functionally to build & market a GeForce rewards program, delighting millions of gamers who are part of our GeForce Experience community while earning an enduring loyalty to our platform.

You will champion the voice of our player community and leverage NVIDIA’s position as a leader in PC Gaming to work with partners to identify & secure exciting rewards that provides compelling entertainment value to one of the industry’s largest (and fastest-growing) community of PC gamers. You will partner with some of the industry’s best talent to launch a gamer loyalty program that helps firmly establish GeForce as the best platform for PC gaming.

The ideal candidate here and is a driven, experienced marketing professional with a track record of building and/or managing innovative loyalty marketing programs for a known gaming brand or lifestyle consumer brand with an edge and a passionate following. You have a strong understanding of customer lifecycle marketing and experience building and activating passionate fan bases, cultivating brand loyalty, and turning brand loyalists into super fans and evangelists.

What You’ll Be Doing

  • Conceptualize, develop, plan and execute fan-centric loyalty marketing programs that span key consumer touch points.
  • Define campaign objectives, target audiences, strategies/tactics, timelines, and creative deliverables
  • Define, develop, and deliver against a rolling calendar of rewards for our gamer community.
  • Set & monitor program KPI’s, reporting performance and key insights
  • Partner with cross-functional teams and drive execution key campaign strategies/tactics and deliverables
  • Drive asset creation and procure supporting campaign creative materials
  • Manage key campaign activities as needed including consumer promotions, advertising, partner/customer marketing

What We Need To See

  • Minimum of 8 years marketing management experience
  • Deep experience in a customer loyalty role preferred
  • Experience in the games / entertainment industry
  • Strong project/people management skills; ability to juggle multiple projects simultaneously and self-prioritize workload
  • Ability to work under pressure to meet aggressive time schedules
  • Proven ability to interact with and influence diverse groups within marketing, including cross-functional peers
  • Experience presenting to executive management teams
  • Excellent written and verbal communications
  • Undergraduate degree required

Ways To Stand Out From The Crowd

  • Interest / passion for gaming & gaming culture
  • MBA a plus
  • CPG experience

NVIDIA is widely considered to be one of the technology world’s most desirable employers. We have some of the most brilliant and talented people on the planet working for us. If you’re creative and autonomous, we want to hear from you!

We are an AA/EEO/Veterans/Disabled employer

Most Recent Geforce Rewards Product/Program Description

I think of GFE Rewards as more than giveaways — it’s a Club with exclusive benefits for GFE users.

Through the Club we can help improve our customer’s gaming experience and build a GeForce/GFE community.

Annual Benefits To All GFE Users

“Club GeForce” should provide 3 classes of rewards to GFE users:

  • Free full copy of exclusive Indie game (1x/year)
  • Free custom skin or in-game item for AAA game (1x/qtr)
  • Early beta access for Talos and NVIDIA 1st party content
  • Exclusive hardware discounts for gaming gear

Weekly Giveaways And Prizes

 

  • Free AAA game codes and In-game currency
  • Early beta access to AAA games
  • Accessories to help gamers enjoy gaming better (HMDs, SHIELDs, Keyboards, etc)
  • Golden tickets to gaming events (Blizzcon, PAX, etc)

Targeted Spot Prizes To Drive Sentiment, Reward Behavior, And Grow Advocates

 

  • Free game codes for users who report a confirmed bug or contribute useful feature enhancement requests
  • Free game codes to our most active Share and GeForce Forum users
  • Free game codes to users who rank most negative and most positive on our sentiment tools
  • 980 Ti users get first spot in line for 1080 Ti pre-orders, or “Step Up” offer

Club GeForce Also Provides Benefits Outside Of GFE

  • Early Registration and Invitations to Club GeForce Meetups, GeForce LAN and Community Events
  • GeForce Forum badges and rankings based on years in the Club

As The Program Develops, We Introduce ‘Club GeForce Elite’ — Which Has a $10/mth Fee And Gives Gamers

  • Rotating bundle of free games from our GFE app store (4x games per quarter)
  • Free GeForce PC in the cloud subscription
  • Exclusive skins, in-game items, and GeForce Gear
Geforce GTX 1080 på Prisjakt.se

Rubrik

Annons

1
Leave a Reply

Please Login to comment
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Recent comment authors
  Subscribe  
senaste äldsta flest röster
Notifiera vid
Medlem
Arne Berg

Hur kan det vara mer fokus på spel än i titan kortet? Var väl bara titan 1 som hade fokus på annat än spelande ,double pro… nånting! vilket inte gtx titan x eller Nvidia titan x har. Utan var bara titan 1 som hade det, så skulle snarare säga att GTX 1080 ti är ett bantat Nvidia titan x kort helt enkelt. (förhoppningsvis till lägre pris då)