Under förra veckan på Quakecon-mässan visades många nyheter i spelvärlden upp med profilen John Carmack i spetsen. Bethesda passade även på att visa upp över 30 minuter gameplay på kommande Skyrim, som blir den femte installationen i The Elder Scrolls-serien. Något man ska ha lagt ett större fokus på i spelet är en mer dynamisk värld med hjälp av fantasy-genrens coolaste varelser – drakar.

Skyrim blir det femte spelet i serien The Elder Scrolls och ska ha ett lanseringsdatum den 11:e november. Skyrim utspelar sig 200 år efter händelserna i Oblivion, i landet Skyrim där provinsen fallit in i ett inbördeskrig efter mordet på dess kung, samtidigt som guden Alduin återuppstått för att förstöra världen. Spelaren är en av de sista Dovahkiin (Dragonborn) som ska rädda Skyrim.

Skyrim

Under Quakecon har en av besökarna spelat in över 30 minuter med gameplay från spelet, där vi även får se de första slagen mot drakar som ska vara en stor roll i spelet. Till skillnad från Morrowind och Oblivion som är väldigt statiska titlar ska inslaget med drakar vara mer dynamiskt och kunna attackera utan förvarning. Bethesda själva säger att dom ska komma med hög AI för mer realism och tuffare strider.

I klippet ser vi över 30 minuter gameplay, där man visar mycket av de detaljrika miljöerna, det nya stridssystemet, varelserna i Skyrim och därmed även drakarna som väckt störst uppmärksamhet med spelet. För er som är intresserade av drakarna rekommenderar vi att spola fram till 17:55 och 31:30 i klippet. Drakarna ska som tidigare sagt ha hög AI enligt Bethesda och ska kunna göra flera saker för att göra dem mer intressanta så som att ta tag i en gubbe och slänga iväg dem.

Spelet ska lanseras den 11:e november och ska vara optimerat främst för konsoler så grafiken är inte i världsklass, men däremot ser det ut som en riktig fullträffa sett till detaljrikedom i spelet. Spelet är en av de mest efterlängtade titlarna det här året, och trots att det är först och främst är utvecklat efter hårdvaran i dagens konsoler ska det komma stöd för DirectX 11. Det vi ser är även en demo av hur det kommer se ut på Xbox 360 så vi kan vänta oss bättre grafik och förhoppningsvis stöd för Tessellation när det kommer till PC.{jcomments on}

Subscribe
Notifiera vid
7 Comments
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments
Moffer
Moffer
12 Årtal sedan

Skyrim = Konsolport! Konsolport = Inget köp

Anton Karmehed
Admin
12 Årtal sedan

Jag avvaktar kanske lite längre än att såga det på pappret. Men visst är man lite orolig över att utvecklarna försöker så för många träd av samma frö. Men tyvärr är det ju mer regel än undantag idag om man ser till de stora släppen.

voleyro
voleyro
12 Årtal sedan

Ett klart köp till X360 😆

[i]In an interview with CVG, Bethesda’s Craig Lafferty said that Skyrim has been developed with consoles as the lead target.
The lead producer on Skyrim said: “We use the consoles as our lead SKU… So we develop towards the consoles and then porting to PC is usually not too bad actually .”
The above comments are likely to cause PC gamers a bit of grief, and the next thing on Craig Lafferty’s mind was unlikely to appease them.[/i]

http://www.gamersmint.com/bethesda-consoles-to-be-the-lead-platform-for-skyrim-aim-to-make-it-really-accessible

Viking1962
Viking1962
12 Årtal sedan

Jag kommer att givet köpa spelet vare sig det har DX11 stöd eller inte. Älskade Oblivion och är säker på att jag kommer att älska det här spelet också. Ett av få spel jag kommer att köpa i år. Battlefield 3 kommer jag däremot inte köpa

Viking1962
Viking1962
12 Årtal sedan

Men!! videoklippet är redan borttaget tack vare av fåniga regler 🙁 hann inte se klippet

Swedish Berserk
Swedish Berserk
12 Årtal sedan

Jag kommer också köpa det. Älskar Oblivion har det till både X360 och PC. Skyrim ser bra ut men hade förväntat mig att de skulle dra nytta av kraften i PC. Men det är på konsol de tjänar mest så inte så konstigt att de utvecklar efter konsolerna först.