Small preview image

Bilmärke har blivit en av de hetaste varumärkena att luta sig tillbaka mot för bärbara datortillverkare. Acer har sin Ferrari-serie, ASUS jobbar med Lamborghini och Itronix har lanserat en Hummer-laptop tillsammans med General Motors. Nu när den stora laptoptillverkaren Lenovo tillkännager ett varumärkessamarbete är det knappast lika flådigt och högteknologiskt som sina konkurrenters, men varumärkets värde går det knappast att klaga på. Lenovo har nämligen slagit sig ihop med inga mindre än Coca Cola och även om många kan instämma i att datorer och läsk knappast går hand i hand kommer man nu lansera en begränsad upplaga av en Coca Cola-inspirerad laptop i Kina.



Lenovo F20 iCoke är det fyndiga namnet på denna skapelse och helt tidsenligt handlar det om en riktigt portabel skapelse med en 12.1″ display som huseras i ett skal av magnesium och aluminium prytt med ett specialdesignat Coca Cola-tema. Batteritiden specificeras till hela 8.5h med dubbla batterier. Datorn levereras också med en Intel Pentium M778-processor, 512MB DDR2-RAM, 80GB hårddisk, GMA900-grafikkort, WiFi, Bluetooth, tre USB 2.0-portar och FireWire.


Den bärbara datorn kommer alltså endast finnas tillgänglig i Kina och ska vara ett första bevis på att Lenovo får tillverka bärbara datorer under Coca Colas varumärke. Frågan är vad som är bästa dragplåster, en spännande biltillverkare eller ett gigantiskt konsumentvarumärke.


Subscribe
Notifiera vid
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments