Deus Ex: Mankind Divided ser ut att bli en av de första speltitlarna att utvecklas med stöd för Microsofts efterlängtade grafikgränssnitt Directx 12. Nu presenterar utvecklarna Square Enix en ny teknikdemo som visar några av de häftiga grafiska effekter som kommer att introduceras med spelets nya grafikmotor Dawn Engine.

Dawn Engine kommer att bli hjärtat i den senaste upplagan av kritikerrosade spelserien Deus Ex och grafikmotorn har redan utlovats stöd för Directx 12. Spelet väntas lanseras under första eller andra kvartalet 2016 och kommer troligtvis att få ett mer grundligt stöd för Microsofts nya grafikgränssnitt än andra eventuellt tidigare titlar.

Under E3-mässan visar Square Enix upp sin nya speltitel och fokuserar bland annat på just grafikmotorn där man i en separat teknikdemo visar några av de avancerade grafikeffekter som kommer möjliggöras med Dawn Engine.

Bland dessa hittar vi djupeffekter, färgkorrigering, volymetrisk belysning samt detaljerad rendering av hår och päls med hjälp av AMD Tressfx. Här nedan är en komplett lista över de grafiktekniker som visas upp i demoslingan som nu publicerats på Youtube.

  • Depth-of-Field & Bokeh
  • Post-Process and Color Correction
  • Global Illumination
  • Parallax Occlusion Mapping (POM)
  • Screen Space Reflection
  • Volumetric Lighting & Air Density
  • PUREhair & PUREmaterial (AMD TressFX)

Deus Ex: Mankind Divided utvecklas för PC, Playstation 4 samt Xbox One och tros lanseras officiellt någon gång under första halvåret 2016.

Läs mer

Lägsta pris på Prisjakt.nu

Annons

1
Leave a Reply

Please Login to comment
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
metalmumin Recent comment authors
  Subscribe  
senaste äldsta flest röster
Notifiera vid
metalmumin
Gäst

Lade märke till ”AMD TressFX” i slutet av videon. What did I know:
https://community.amd.com/community/gaming/blog/2015/05/12/tressfx-hair-cross-platform-and-v20
Ett öppnare alternativ till Hairworks som är snabbare och inte gimpar någon aktörs prestanda.
Väldigt fint AMD!

Sedan, eftersom vi har lufttdensitet i spelet, och DX12.1 ger support för volumetric tiling, kanske det antyder på att AMD har arbetar på en DX12.1 drivrutin. Men det är bara spekulationer. Fantastiskt snyggt spel 😀