CD Projekt Reds nästa stora titel Cyberpunk 2077 inte är i närheten av sin lansering, trots detta har det nu nämnts att studion kommer att lägga tillräckligt mycket tid på polish för att nå samma nivå som Rockstar Games håller på sina spel.

Efter att spelstudion CD Projekt Red färdigställde utvecklingen av The Witcher 3 och dess expansionspaket var det många som ivrigt vände blicken mot studions nästa storspel. Detta har sedan tidigare bekräftats bli ett sci-fi spel i sann Bladerunner-anda kallat Cyberpunk 2077.

Spelet är långt ifrån färdigt. Däremot har studion visat upp videos som visar upp den vision som eftersträvas för den slutgiltiga produkten. Nu har även spelstudions överhuvud Adam Kicinski diskuterat spelet med ett par av studions investerade och förklarat lite mer vad utvecklarna har i siktet.

En investerare frågade Kicinski om det nyligen lanserade spelet Red Dead Redemption 2 från Rockstar Games har ändrat studions inställning till att finpolera sitt spel innan lansering. Varpå Kicinski svarade att Read Dead Redemption 2 och andra titlar från Rockstar Games under de senaste åren hållit en otroligt hög nivå vad gäller polering och optimering. En nivå som nu CD Projekt Red eftersträvar att nå med Cyberpunk 2077.

“Without a doubt, quality is of paramount importance, We strive to publish games which are as refined as Red Dead Redemption 2, and recent Rockstar releases in general. That game is excellent by the way, we are rooting for it.”

Kicinski fortsatte även med att förklara hur spelentusiaster bara har en viss tid varje dag att kunna fokusera på just spel. Något som leder till att det är välpolerade, optimerade spel som tar upp rampljuset på marknaden. Något som studion förhoppningsvis märkte av efter lanseringen av Witcher 3 och nu försöker replikera med Cyberpunk.

“There’s only so much time one can devote to videogames, and while the gaming community is growing, time cannot be stretched. There is- well, maybe not a surfeit, but a fair deal of good games out there, and playing them consumes a lot of time. So it pays to be among the best”.

Kicinski påpekar även att medans den demonstration av spelet som visades upp i samband med årets E3-mässa är det många detaljer i de områden som visades som studion vill förbättra. Han nämnde även hur delarna av spelvärlden som inte visades upp i demonstrationen var under den tiden långt ifrån redo att visas upp och att det är där som studions fokus ligger just nu.

En stor spelvärld inte bara sett till kvadratmeter

I en separat händelse så fick CD Projekt Red enligt PC Gamer en förfrågan angående storleken hos Cyberpunks spelvärld på sin Facebook-sida. Personen som ställde frågan ville veta hur pass det kommande spelets värld går att jämföra med den stora värld som The Witcher 3 erbjöd.

Som svar fick personen att en spelvärld inte bara kan vara stor sett till ytan. Utan att en spelvärld även kan vara stor uppåt och nedåt. Medans inga siffror angående spelvärldens faktiska storlek avslöjades bekräftade studions representant att “många” av Cyberpunks höghus komma att vara öppna för utforskning och vara fyllda med “många aktiviteter”.

Night City, den stad som Cyberpunk 2077 utspelar sig i, kommer att bestå av sex olika distrikt. Men enligt den Facebook-konversation en representant från studion höll med en privatperson går det än så länge inte att avslöja exakt hur stor världen är då ingen har tagit sig tiden att räkna kvadratmeterna.

Cyberpunk

I skrivande stund har Cyberpunk 2077 inget bekräftat lanseringsdatum, eller lanseringsfönster för den delen. Dock får vi hoppas på att mer information angående titeln avslöjas inom en inte allt för avlägsen framtid.

Lägsta pris på Prisjakt.se

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notifiera vid