Under veckan som gått har vi bland annat sett HyperX lansera ett tangentbord med nya, egenutvecklade brytare, Call of Duty: Modern Warfare har bekräftats ta upp hiskeligt mycket lagringsutrymme Playstation 5 har fått en namnbekräftelse, ett lanseringsfönster och bekräftat hårdvarustöd för raytracing.

Vilka spännande nyheter fick tyvärr inte en dedikerad artikel på NordicHardware under vecka 41? Bland annat har HyperX lanserat sitt tangent Alloy Origins som utrustas med en egenutvecklad brytare. Infinity Ward har bekräftat de officiella systemkraven för Call of Duty: Modern Warfare, både för den som spelar med och utan raytracing och det ställer höga krav på lagringsutrymmet.

 

HyperX Alloy Origins utrustas med helt ny, egenutvecklad brytare

HyperX har nu sjösatt tangentbordsmodellen HyperX Alloy Origins som blir det första tangentbordet som utrustas med en brytare HyperX själva tagit fram. Den nya brytartypen ska enligt HyperX tagit två år att utveckla. Det rör sig om en linjär röd brytare påhittigt kallad HyperX Red Switch.

Brytare: HyperX Red Switch
Typ: Linjär
Aktiveringskraft: 45g
Aktiveringsdistans: 1,8 mm
Aktiveringspunkt: 3,8mm
Livstid (klick): 80 miljoner

HyperX Alloy Origins finns tillgänglig nu till ett rekommenderat pris på 1 289 kronor.

 

Call of Duty: Modern Warfare får systemkrav

Nästa installation in den legendariska spelserien Call of Duty har nu fått sina officiella systemkrav från utvecklaren Infinity Ward.

 MinimumRekommenderatRekommenderat RTXTävlingsinriktatUltra RTX
Upplösning & FPS1 080p, 30 FPS1 080p, 60 FPS1 080p, 60 FPS + raytracing1 080p, 144 FPS4K, 60 FPS + raytracing
ProcessorCore i3-4340
FX-6300
Core i5-2500K
Ryzen 5 1600X
Core i5-2500K
Ryzen 5 1600X
Core i7-8700K
Ryzen 7 1800X
Core i7-9700K
Ryzen 7 2700X
GrafikkortGTX 670
GTX 1650
GTX 970
GTX 1660
RTX 2060GTX 1080
GTX 2070 SUPER
RTX 2080 SUPER
Internminne8 GB12 GB12 GB16 GB16 GB
Lagringsutrymme175 GB175 GB175 GB175 GB175 GB
Operativsystem64-bit Windows 764-bit Windows 1064-bit Windows 1064-bit Windows 1064-bit Windows 10

Kravet på ledigt lagringsutrymme slår det mesta i spelväg idag. Däremot har utvecklaren påpekat att detta inte är det lagringsutrymme grundspelet nödvändigtvis kommer att ta upp. Kravet bör ses mer som en rekommendation för att vara säker på att ledigt utrymme finns för framtida uppdateringar och innehåll som lanseras efter grundspelet.

Läs mer hos Wccftech.

 

Playstation 5

Playstation 5 får bekräftat hårdvarustöd för raytracing

Att Playstation 5 (vars namn nu officiellt bekräftats vara just Playstation 5) kommer att ha stöd för raytracing är sedan tidigare känt. Det har dock inte varit bekräftat om detta kommer att ske på en mjukvarunivå eller hårdvarunivå. Något som nu säkerställts ske på hårdvarunivå och lanseringen kommer att ske framåt slutet av år 2020.

Läs mer hos Wired.

 

Eve släpper sin första bildskärm med hjälp av communityt

Eve som tidigare Surface Pro-utmanaren ”Eve V” har nu bestämt sig för att ge sig in på marknaden för bildskärmar. Genom frågeställningar till sitt dedikerade community har tillverkaren kommit fram till specifikationerna som eftersöks i denna första bildskärm.

Namnet på enheten blir Eve Spectrum och det blir en IPS-panel med en responstid på en millisekund, en uppdateringsfrekvens 144 Hertz som kan överklockas till 165 Hertz och en upplösning på 2 560 x 1 440 pixlar. Skärmen kommer med en ljusstyrka på 400 nits vilket innebär stöd för VESA DisplayHDR 400. Färgdjupet ligger på 8-bit och skärmen i sin helhet täcker 98 procent ad DCI-P3 färgspektrumet. Bildskärmen kommer även med stöd för FreeSync 2 och G-Sync-kompatibilitet. Enligt Eve är räckvidden för båda tekniker 48 till 165 Hertz hos Eve Spectrum.

Läs mer hos Tom’s Hardware.

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notifiera vid