Apple satsar stenhårt på lanseringen av en rad nya tjänster under sitt senaste evenemang, bland annat abonnemangstjänsten Apple Arcade som ger användare tillgång till över 100 betalspel fria från annonser och mikrotransaktioner för en månadskostnad.

Apple presenterade idag den nya abonnemangstjänsten Apple Arcade. Tanken bakom initiativet är att Apple själva handplockar över 100 speltitlar som vanligtvis införskaffas till ett pris via Apple Store och gör dessa tillgängliga för samtliga abonnenter att avnjuta utan någon extra kostnad.

Apple menar att spelen som kommer att erbjudas i Arcade-paketet har handplockats för sin originalitet, kvalitet, kreativitet och spelglädje. Dessa speltitlar ska även vara fria från all slags reklam, annonsspårning och mikrotransaktioner.

Välkända utvecklare tar del i Apple Arcade

Några av de spelutvecklare vars speltitlar kommer att inkluderas i Apple Arcade är LEGO, Konami, SEGA och Cartoon Network. Enligt företaget ska tjänsten erbjuda speltitlar som passar alla åldrar för att nå en så bred publik som möjligt.

”App Store är världens största och mest framgångsrika spelplattform. Nu tar vi spelen ännu längre med Apple Arcade, det första spelabonnemanget för mobilenheter, datorer och vardagsrummet”, säger Phil Schiller, Apples vice vd för internationell marknadsföring. ”Tillsammans med några av de mest innovativa spelutvecklarna i världen utvecklar vi över 100 nya originalspel för iPhone, iPad, Mac och Apple TV. Apple Arcade kommer att passa perfekt för familjer. Spelen är fria från reklam och extra inköp och skyddar användarnas integritet. Vi tror att Apple Arcade kommer att bli en stor framgång bland spelare i alla åldrar.” – Apple

Spelen som inkluderas i abonnemanget kommer att finnas tillgängliga på iPhone, iPad, Mac och Apple TV. Det ska även gå att byta från, till exempel, sin iPhone till sin iPad och fortsätta spela från där man var i spelet på den föregående plattformen.

Oklart lanseringsdatum och pris

Apple nämner även att nya spel kommer att läggas till i tjänsten ”med jämna mellanrum”. Tjänsten har inte fått något exakt lanseringsdatum, i dagsläget är det helt enkelt ”hösten 2019” som Apple gått ut med. Företaget har inte heller bekräftat vad abonnemangskostnaden för tjänsten kommer att ligga på.

Är du nyfiken på resterande produkter Apple avtäckte under sitt senaste evenemang? Vår systersajt Surfa har en samlingsartikel för samtliga tjänster som avtäcktes ikväll:

Apple satsar på tjänster för TV, nyheter och spel

Lägsta pris på Prisjakt.se (Affiliate)

Annons

Leave a Reply

Please Login to comment
  Subscribe  
Notifiera vid