Deus Ex: Mankind Divided har varit på tapeten under längre tid som en av de större speltitlar att ge stöd för Microsofts grafikbibliotek Directx 12. Nu bekräftas det genom representanter från grafikkortstillverkaren AMD att spelet inte bara kommer ge stöd för Directx 12 i framtiden utan från dag ett när det släpps på marknaden under nästa år.

AMD har arbetat nära med Edios Montreal under utvecklandet av Deus Ex: Mankind Divided och grafikkortstillverkarens gamingchef Richard Huddy avslöjar nu i samtal med tekniksajten Tweaktown att spelet kommer bli en extra viktig titel för AMD. Mankind Divided ska bli något av en uppvisningstitel för AMD där man inte bara kan hitta stöd för Directx 12 utan även AMD-specifika grafiktekniker som hårsimulering med Tressfx 3.0.

Tidigare har många väntat sig att Mankind Divided initialt skulle bygga kring Microsofts beprövade Directx 11 grafikbibliotek och vid senare tillfälle uppdateras med stöd för Directx 12. Något som förnekas av Richard Huddy som menar att spelet kommer att stödja Directx 12 direkt från start. Intressant nog avslöjades även att spelet ska innehålla ett testverktyg som bör göra det möjligt att jämföra prestandan med Directx 11 mot Directx 12.

AMD har redan visat framfötterna i tidiga prestandatester med Directx 12 och företagets Graphics Core Next-arkitektur. Prestandasiffrorna från kommande Directx 12 titeln Ashes of the Singularity har dock kritiserats av konkurrenten Nvidia som i sin tur visat ganska undermålig prestandaskalning i samma test.

Deus Ex: Mankind Divided kommer att släppas någon gång under nästa år och kan alltså bli en av de första stora speltitlarna med urpsrungligt stöd för Directx 12.

Källa: Tweaktown

Läs mer:

Lägsta pris på Prisjakt.nu

Subscribe
Notifiera vid
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments