PC-spelare som hoppats på att få sätta tänderna i Grand Theft Auto V den 27 januari får nu justera sin kalender – utvecklaren Rockstar har meddelat att lanseringen kommer skjutas upp till den 24 mars för att hinna med extra finslipning och tester.

Efter att det först varit planerat att Grand Theft Auto V skulle göra PC-debut innan årsskiftet blev lanseringen framflyttad till den 27 januari i år, ett lanseringsdatum som nu inte ligger långt borta. Tyvärr kommer det dock dröja ytterligare lite längre, det meddelar Rockstar nu via sin hemsida.

Lanseringen flyttas nu fram till den 24 mars, en justering på nästan exakt två månader. Anledningen ska vara att spelet behöver testas och finputsas ytterligare innan det är redo för en skarp lansering till PC, en lansering som även kommer föra med sig flera uppgraderingar gentemot konsolversionerna, däribland 4K-stöd och stöd för upp till 30 spelare i multiplayer. I samband med förseningsuppgifterna delar Rockstar även med sig av nya skärmdumpar från spelet samt systemkrav.

Capture

Det kommer såklart som en tråkig nyhet för de spelare som inväntat lanseringen under hösten, men får samtidigt ses i relation till de mindre positiva lanseringar som skett under hösten där företag varit för snabba ut med sina spel vilket resulterat i dålig prestanda och buggar – som praktexempel har vi Assassin’s Creed Unity och Far Cry 4 från Ubisoft. Förhoppningsvis innebär förseningen att vi får ett bättre fungerande och mer väloptimerat spel när det väl är dags att ge sig ut på upptåg i Los Santos.

Källa: Rockstar via PC Gamer


Relaterade artiklar

4
Leave a Reply

Please Login to comment
4 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
DecrypheLoppanHS0urcerr0RAnton Karmehed Recent comment authors
  Subscribe  
senaste äldsta flest röster
Notifiera vid
Anton Karmehed
Admin

Det var lite småbittra nyheter måste jag säga.. Börjat bygga upp en ganska bra pepp nu faktiskt. Positivt att man ”vågar” skjuta upp lanseringen dock istället för att riskera en katastrofal lansering som vissa lyckats med den senaste tiden 😛

S0urcerr0R
Medlem
S0urcerr0R

Jepp.. Den stora skräcken vore att det slutar som med PC verren av GTA 4. Dvs massa microfrysningar stup i kvarten, och annat laggigt/buggigt beteende.Än idag är GTA 4 en mardröm på PC och ja fattar inte hur dom kunde lämna spelmotorn i det skicket. Fan, kollade några cappningar på youtube o konstaterade att inte änns nya system lyckas kompensera för sådan slarvkodning. I vilket fall som helst så var dom nya screensen så snygga att jag verkligen undrar om det är ingame, eller dom renderat detta externt. Vore helt sickt om man faktiskt kan spela i denna bildkvalite utan… Läs hela »

LoppanH
Medlem
LoppanH

Hade sett fram mot spelet men kan gärna vänta lite till om det betyder att vi slipper en massa buggar, buggfritt är väl bara en dröm idag.
Det här ger mig bara lite tid till att få ihop nya pc:n innan det kommer.

frameraten blir som en gammal dia-films presentation, den liknelsen fick mig att skratta lite 😆

Hans
Medlem
Hans

[quote name=”S0urcerr0R”]Än idag är GTA 4 en mardröm på PC och ja fattar inte hur dom kunde lämna spelmotorn i det skicket.[/quote]
Bortsett från flimmrande skuggor hade jag aldrig några problem med GTA4 i kombination med ett ATI HD4870. Det lär ju ha varit det kortet som var värst att spela med.