Corsair har lanserat en ny serie av slutna vattenkylningssystem i sin Hydro-familj och i spetsen av den nya familjen går flaggskeppet Hydro GT110i GT. De tre nya modellerna kommer med flera förbättringar från tidigare modeller där bland annat pump och kylblock ska vara effektivare än tidigare och där allt styrs med mjukvaran Corsair Link.

Corsair presenterade sin nya serie av slutna vattenkylare redan under CES-mässan i Las Vegas men nu är det så dags för den slutgiltiga lanseringen och vi kan vänta oss att se de nya modellerna på butikshyllor inom kort. Corsair väljer att satsa på tre olika radiatorstorlekar där toppmodellen H110i GT kommer med en radiator på 280 millimeter samt dubbla 140 millimetersfläktar medan H100i GTX får nöja sig med 240 millimeters radiator med dubbla 120 millimetersfläktar samt instegsmodellen H80i GT som får en smidigare 120 millimeters radiator med dubbla fläktar – en på varje sida.

Gemensamt för de tre vattenkylarna är att de alla fått vattenblock med förbättrad kontaktyta mot processorn samt pumpar av senare snitt. Alla tre kylarna är även utrustade med dubbla fläktar ur Corsairs SP1x0L PWM-serie samt ett utbytbart hölje på radiatorer och pump för att anpassa designen efter efter eget tycke.

Mjukvaran Corsair Link har fortsatt en viktig funktion där man som användare kan styra och övervaka allt från pump- och fläkthastigheter till temperaturer. Här kan man även ställa in kylarnas RGB-belysning som sitter monterad i ovansidan av vattenblocket på H110i GT. Exempelvis kan färgen på ljusdioden ändras i takt med att temperaturen stiger eller bara växla mellan olika färger i olika sekvenser och mönster.

Hydro2015coolers

Prisnerna i svenska butiker ligger på motsvarande 990 kronor för H80i GT, 1 199 kronor för H100i GTX samt 1 299 kronor för H110i GT.

Relaterade artiklar

Subscribe
Notifiera vid
1 Comment
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments
Skuggan7
Skuggan7
9 Årtal sedan

Låter fortfarande för mycket, vore bättre om dom satsar på en D5 pump och kör den på lågt varv, ljud- och vibrationslöst. 🙂