Inlärningströskel | Programmering / Grafisk formgivning | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Inlärningströskel
This topic is locked
holetaker
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
Member Since:
augusti 11, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1
mars 14, 2010 - 3:21 e m
sp_Permalink sp_Print

Hej!
Jag har inte knappat hemsidor på över åtta år och ska nu börja igen. Har gamla kunskaper inom html och knapphändiga kunskaper i php och mysql samt börjar lära mig photoshop.

Nu var tanken att jag skulle ta över hemsidan och den grafiska formgivningen av affischer och reklamutskick på den nattklubben jag jobbar för. Jag har fått photoshop, dreamweaver och utrymme på webhotell för dessa ändamål. Jag är redan idag eventmanager och sköter gruppen på facebook, så det är nog därför dom satsar på mig 😉

I vilka steg bör man lägga upp läroplanen för sig själv?
Vilka språk är det som gäller idag?

Tanken är att ha en grundlayout som funkar både på webben och på trycksaker. Hemsidan kommer även innehålla en registreringsdel där man ska kunna bli medlem med sms-tjänst(finns redan) mail-tjänst(Finns ej idag) samt att medlemmar ska kunna skriva ut biljetter som genereras från deras medlemsuppgifter. En tjänst att köpa förköpsbiljetter ska också arbetas fram.
Vi ska även ha ett foto-galleri.

Alla dom sakerna har jag ett någorlunda hum om hur man gör, men hur gör jag det så enkelt som möjligt för mig att få till det?
Kanske rent av redan finns färdiga lösningar, där man bara behöver sköta uppdateringar och den dagliga skötseln av den????

Vore kul med era åsikter/svar, då jag tidigare alltid blivit imponerad av det samlade kunnande detta forum besitter

mel0dy
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 147
Member Since:
juli 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1245136
mars 16, 2010 - 8:23 f m
sp_Permalink sp_Print

Ska du fräscha upp html, php och mysql kunskaper kan jag rekommendera dig att köra igenom ett par tutorials på http://www.w3schools.com/.
Annars finns allt du behöver veta om php på php.net.
Alla tjänster du beskriver fungerar utmärkt att utveckla med php.
Ang. bildgallerier så finns det flertalet snygga flash-gallerier som är gratis, dom flesta kräver dock grundkunskaper i XML.
Ska du göra grafik som ska användas på både hemsidor och som tryck så borde du använda dig av vektorgrafik. Är du lite hemma i photoshop så är Adobe Illustrator ett bra program för detta då man känner igen sig en del ifrån photoshop.
Lycka till.

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
224 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

DonaldSpodyZU DonaldSpodyZU

GermanVevy GermanVevy

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL