Ubuntu 12.04 LTS Precise Pangolin. | Sida 4 | Operativsystem / Program / Drivrutiner | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ubuntu 12.04 LTS Precise Pangolin.
This topic is locked
Avatar
Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
Member Since:
oktober 14, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1279295
maj 9, 2012 - 8:26 f m
sp_Permalink sp_Print

Arbetsdatorns skrivbord.

[Bilden hittades inte]

Notera att fågeln på bilden är nästa Ubuntu versions maskot Quantal Quetzal. 🙂

skiroy
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
september 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1279311
maj 9, 2012 - 3:45 e m
sp_Permalink sp_Print

Dodge windows lirar fint, men en grej jag stör mig på efter jag körde in Ubuntu är att datorn går varmare än när jag kör W7. :/

Avatar
Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
Member Since:
oktober 14, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1279395
maj 12, 2012 - 2:18 e m
sp_Permalink sp_Print

skiroy;1279436 wrote: Dodge windows lirar fint, men en grej jag stör mig på efter jag körde in Ubuntu är att datorn går varmare än när jag kör W7. :/

Hmmm låter skumt. Och du har installerat grafikdrivrutinerna?

Man kan även installera MATE skrivbordsmiljön i 12.04 om man vill testa. Detta är en fork på klassisk GNOME.

[Bilden hittades inte]

Install MATE Desktop Environment on Ubuntu 12.04 LTS Precise Pangolin

skiroy
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
september 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1279483
maj 14, 2012 - 8:10 e m
sp_Permalink sp_Print

Har inte kört in grafikdrv, det skulle inte spela någon roll då Ubuntu alltid har varit mer krävande på batteridriftstid än Win7 för mig.
Körde in Jupiter i min förra laptop och då blev det bättre då den gick ner i prestanda bättre än en vanlig standardinstall av Ubuntu/Mint, upplever att min nuvarande ständigt kör på full prestanda och blir varmare när jag kör med nätdrift jämfört med W7. Vet inte om Jupiter fungerar vettigt med 12.04 men ska googla på det.
Kör jag W7 på batteri så har jag mellan 4-6 timmar beroende på vad jag gör men kör jag Ubuntu har jag som max 4 timmar i bästa fall. 🙁

skiroy
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
september 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1279906
maj 28, 2012 - 9:39 e m
sp_Permalink sp_Print

Ubuntu 12.04 lirar ännu fint på min bärbara, men ska byta ut Unity till Cinnamon.
Tycker att det blir för många klick hit och dit, annars har det fungerat mycket smidigt.

Idag har jag bytt på min ena stationära från Mint 10 till Mint 13 Maya och det har fungerat mycket bra, synd bara att Mint suger så mycket batteri på bärbara annars hade jag kört det på min bärbara. Men tycker att många linuxdistar suger mycket batteri, fortfarande så är W7 bättre på den punkten.

skiroy
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
september 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1289414
maj 27, 2013 - 8:34 e m
sp_Permalink sp_Print

Uppdaterar en drygt ett år gammal tråd med att jag fortfarande kör Unity i min bärbara. Har vant mig mycket vid Unity nu men känns fortfarande lite bänglig att jobba med men det går. 🙂
En fördel för min del är att jag inte låser mig fast vid ett operativ, kör W7, Mint, Ubuntu och Manjaro på mina olika datorer och testar nya operativ hela tiden framför allt på mina stationära. Men Mint, Ubuntu och W7 är det jag använder mest i vardagen. Windows kör jag allt mindre och mindre numera. Jag glömmer de mest basala saker i Windows då jag är så van med Linux i många olika former nu. 🙂

Avatar
fackamato
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5913
Member Since:
mars 5, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1289415
maj 27, 2013 - 8:43 e m
sp_Permalink sp_Print

skidan 😀

Ja Ubuntu fungerar OK, finns lite smabuggar ibland (typ bluetooth, audio-streaming och annat), samt om man kopierar massa/stora filer och anvander systemet i stort sa kan det sega ner. (har hjalper inte CK-pachen for mig)

skiroy
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
september 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1289417
maj 27, 2013 - 8:52 e m
sp_Permalink sp_Print

Fackamato;1289577 wrote: skidan 😀

Ja Ubuntu fungerar OK, finns lite smabuggar ibland (typ bluetooth, audio-streaming och annat), samt om man kopierar massa/stora filer och anvander systemet i stort sa kan det sega ner. (har hjalper inte CK-pachen for mig)

Tjo på dig Fakkah! 😀
Bluetooth har buggat lite för mig men det är borta numera, audio-streaming kan bugga ibland, kopiering av stora filer är inte riktigt löst helt och hållet men det spelar ingen roll på min bärbara.
MEN! Bluetooth har buggat en del i W7 för mig också och en del andra saker, jag grymt nöjd med Ubuntu och Mint numera. Dessa är mina huvudsakliga operativ numera.

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online: AlexWedyQR AlexWedyQR, RonaldmedHG RonaldmedHG, AustinerRJ AustinerRJ, StevenmnPS StevenmnPS
346 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

BoxerKix BoxerKix

dtaleteuxh dtaleteuxh

MiltonMouttEV MiltonMouttEV

travCoundUE travCoundUE

TakumiwipHQ TakumiwipHQ

Doctorhoda Doctorhoda

CDailyseartAD CDailyseartAD

SteveWicZL SteveWicZL

ctaletpllk ctaletpllk

StevenPriskBW StevenPriskBW

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL