Programfel i Windows 7 | Operativsystem / Program / Drivrutiner | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Programfel i Windows 7
This topic is locked
Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 717
Member Since:
juni 4, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1
augusti 9, 2011 - 5:24 f m
sp_Permalink sp_Print

Hej alla muntergökar!

Installerade för ett tag sedan Windows 7 på min stationära hemma, och det har fungerat klockrent fram tills igår, då felet uppdagades. Problemet jag har, är att jag inte kan starta några program mer än Internet Explorer. Alltså inte Google Crome, Mozilla Firefox. Jag kan inte heller starta några spel, WoW, Civilization 5 etc.

Är det någon som har någon aning om vad detta kan ha orsakats utav?

Tacksam för svar.

//M.

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1267881
augusti 9, 2011 - 8:31 f m
sp_Permalink sp_Print

Haft några problem innan med datorn? Vet att Win7 är känsligare mor felaktiga minnesmoduler än XP då en verkligen nyttjar minnet (något som är bra).
Alternativt kanske du behöver kolla över dina drivrutiner? Har du installerat för chipset/moderkort? För kan ju vara något kommunikationsproblem med diskarna kanske.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 717
Member Since:
juni 4, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1267884
augusti 9, 2011 - 8:57 f m
sp_Permalink sp_Print

Ctrl;1267994 wrote: Haft några problem innan med datorn? Vet att Win7 är känsligare mor felaktiga minnesmoduler än XP då en verkligen nyttjar minnet (något som är bra).
Alternativt kanske du behöver kolla över dina drivrutiner? Har du installerat för chipset/moderkort? För kan ju vara något kommunikationsproblem med diskarna kanske.

Hade exakt samma problem med en annan version av W7 tidigare, men jag införskaffade då denna version, som fram tills igår har fungerat klockrent.
Installerade W7, sedan drivisarna från de skivorna jag fått med till mina nya komponenter (som bara är en månad gamla) dvs. moder-, grafik- och ljudkort.
Till saken hör att jag kan öppna bilder från diskarna som spelen och programmen ligger på, om det nu är någon information med tyngd i sig?

EDIT: Det är bara Internet Explorer*64 som funkar. Märkligt… 😕

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 717
Member Since:
juni 4, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1267893
augusti 9, 2011 - 3:58 e m
sp_Permalink sp_Print

Nu till något ännu mer underligt.. Nu fungerar alla progra, efter att jag stängt av en del grejer under StartUp i MsConfig.
Jaa, bara att njuta antar jag? =)

bredbandet
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 113
Member Since:
mars 13, 2011
sp_UserOfflineSmall Offline
1268493
augusti 26, 2011 - 7:45 f m
sp_Permalink sp_Print

Hur många användare har du på datorn? Kan det vara så att du installerat dessa program som administratör och sedan loggar in som ”vanlig” användare?

Avatar
Marre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1255
Member Since:
december 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1268504
augusti 26, 2011 - 1:18 e m
sp_Permalink sp_Print

Åh.. det felet hade jag för nån månad sen. Hos mig var det så att alla program gick att starta – men bara direkt efter uppstart. Efter nån minut var det bara IE som startade (eller allt microsoft).
Gick in och kollade vilka tjänster som hade fördröjd uppstart och slog helt sonika av dem en efter en. Till slut funkade allt som det skulle. Kommer inte ihåg vad tjänsten hette…..
Kolla på in på (högerklick datorn) hantera, tjänster & program, tjänster.
Nån av dem som är startad är det. Står förklarat vad de gör, har för mig att det var nåt med kontroll av 3:e-mjukvara, validering eller liknade..
Sen om den är blivit skadad, löper amok, eller varför det blev så kan jag inte svara på.

Avatar
Marre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1255
Member Since:
december 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1268505
augusti 26, 2011 - 1:20 e m
sp_Permalink sp_Print

Popeye;1268006 wrote: Nu till något ännu mer underligt.. Nu fungerar alla progra, efter att jag stängt av en del grejer under StartUp i MsConfig.
Jaa, bara att njuta antar jag? =)

Ah, du löste det.. Jupp!

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
189 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

DonaldSpodyZU DonaldSpodyZU

GermanVevy GermanVevy

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL