Kan ej återställa datorn/Komma in i BIOS | Operativsystem / Program / Drivrutiner | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kan ej återställa datorn/Komma in i BIOS
This topic is locked
Jimmie_2
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
Member Since:
september 26, 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
1
september 26, 2012 - 2:11 e m
sp_Permalink sp_Print

Ska formatera min stationära dator, har en bränd win 7 cd, stänger av datorn, startar med CDn men skärmen lyser men är ändå svart? och inget händer.. jag tar ut Cdn för att gå in i bios men kommer inte in där heller?! utan skärmen är svart tills den kommer till loggin screen i windows?! Cdn fungerar på min bärbara dator.. Jag får aldrig chansen att komma in i BIOS, utan om jag spammar F11 / DEL, så är det som om datorn fastnar och står stilla typ, ingen bild..

Har tagit ut grafikkorten och ramminnen, byttplats och även dragit ut detta förbannade batteri. INGET…! Jag kan fortfarande komma in i datorn som vanligt men inte BIOS eller starta med en Windows cd.

Jag har ett MSI Z68A-GD65 moderkort. Har även provat trycka på denna ”reset”-knapp som finns på kortet, dragit ur strömmen och klickat på starta knappen för säkerhetskull och sedan hållt in RESET… INGET..

Börjar nu ledsna lite på detta.. Så finns det någon med en lösning?

Tack för alla svar!

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
Member Since:
januari 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1283545
september 26, 2012 - 4:05 e m
sp_Permalink sp_Print

har du flera skärmar inkopplade?

Jimmie_2
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
Member Since:
september 26, 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
1283546
september 26, 2012 - 4:15 e m
sp_Permalink sp_Print

Skärm: HP x2301
Kabel: HDMI till micro HDMI
Grafikkort: MSI twin frozr gtx 580

jag har 2 x HP x2301, jag kopplade ur ena för att enbart ha en kvar. Med en HDMI till en micro hdmi in i ena grafikkortet.

När jag ”Nollställde” (osäkert att jag gjort rätt?). Stängde av datorn, drog ur sladden, klickade på av/på-knappen på datorn (INTE Nätagget), för att ta ur den sista elen, drog bort grafikkorten, drog ur batteriet och väntade, stoppade tillbaka och sen tillbaka med graffarna och sen i med allt.

Sen har jag provat:

Ur med sladden, trycka på på/av-knappen, tryckte på en ”Reset”-knapp som moderkortet har inbyggt. Jag får fortfarande ingen skillnad, utan det är lika. Svart skärm, men ändå lyser tills det kommer till inloggningen i WIndows.

Provar jag trycka på F11/Del så verkar det som om datorn fastnar…

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
Member Since:
januari 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1283553
september 26, 2012 - 7:51 e m
sp_Permalink sp_Print

Se till att bara ha en skärm inkopplad och koppla in den på ”första uttaget”. Det kan vara så att systemet fått fnatt och tror att du bara har den sekundära bildskämren inkopplad. Så du får inte bild förens du kommer in i Windows och windows tar över så att säga.
Prova de olika skrämuttagen och testa gärna med DVI eller VGA om du kan.

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
300 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

GermanVevy GermanVevy

ytaletkygf ytaletkygf

jtaletaoqg jtaletaoqg

AplusMotHQ AplusMotHQ

WileysitZI WileysitZI

ppu-pro_bewRG ppu-pro_bewRG

MichaeldalIL MichaeldalIL

WilliamWotQI WilliamWotQI

FuriousBraw FuriousBraw

UbvpwcgatKX UbvpwcgatKX

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL