Installera windows XP på Acer Aspire 5332 | Operativsystem / Program / Drivrutiner | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Installera windows XP på Acer Aspire 5332
This topic is locked
tottedaman
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 107
Member Since:
mars 13, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1
september 24, 2011 - 6:09 e m
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Jag har en Acer Aspire 5332 laptop med windows 7 och jag skulle vilja installera windows xp på. Jag har försökt med det ett antal gånger utan att lyckas, det som händer är att när jag har startat med windows skivan så efter ett tag så avbryts installationen och det kommer upp en blå skärm som det står att jag måste sätta i en diskett med drivrutiner för CD-ROM, problemet är att bärbara datorer inte har någon floppy drive som ni kanske förstår. Så frågan är vad fan ska jag göra? Jag har ingen lust att köpa en USB floppy. Går det att lösa på något annat sätt?
Och jag undrar också hur jag ska få tag på drivrutiner för windows xp till datorn, för det finns nämligen inga drivrutiner för windows xp 32bit på Acers hemsida och jag har provet att goggla efter drivrutiner och jag har hittat det här sidan: http://www.driverstools.com/ac…..indows-xp/
Men när jag ska ladda ner dom drivrutinerna så slutar filnamnet på _Vistax64Vistax86_0.zip
och det gör att jag blir lite osäker om dom drivrutinerna fungerar på Windows XP 32bitars.

Tack på förhand!!!

TN

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1269443
september 24, 2011 - 10:42 e m
sp_Permalink sp_Print

Frågan är om det existerar drivrutiner till alla delar för XP, Finns ju numera hårdvara som är såpass ny att ett 10år gammalt os inte har stöd längre. Finns det någon speciell orsak till varför du vill ha XP? 32 bits Win7 är minst lika snabbt som XP och i vissa fall smidigare med nyare saker.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

bredbandet
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 113
Member Since:
mars 13, 2011
sp_UserOfflineSmall Offline
1270094
oktober 11, 2011 - 8:35 f m
sp_Permalink sp_Print

tottedaman;1269550 wrote: Hej!

Jag har en Acer Aspire 5332 laptop med windows 7 och jag skulle vilja installera windows xp på. Jag har försökt med det ett antal gånger utan att lyckas, det som händer är att när jag har startat med windows skivan så efter ett tag så avbryts installationen och det kommer upp en blå skärm som det står att jag måste sätta i en diskett med drivrutiner för CD-ROM, problemet är att bärbara datorer inte har någon floppy drive som ni kanske förstår. Så frågan är vad fan ska jag göra? Jag har ingen lust att köpa en USB floppy. Går det att lösa på något annat sätt?
Och jag undrar också hur jag ska få tag på drivrutiner för windows xp till datorn, för det finns nämligen inga drivrutiner för windows xp 32bit på Acers hemsida och jag har provet att goggla efter drivrutiner och jag har hittat det här sidan: http://www.driverstools.com/ac…..indows-xp/
Men när jag ska ladda ner dom drivrutinerna så slutar filnamnet på _Vistax64Vistax86_0.zip
och det gör att jag blir lite osäker om dom drivrutinerna fungerar på Windows XP 32bitars.

Tack på förhand!!!

Ledsen Tottedaman. Det finns inga drivrutiner för windows xp på acers hemsida. Tycker även jag du skall använda windows 7. Annars prova den nya windows 8. Du hittar den på http://msdn.microsoft.com/en-u…..dows/home/
Jag har provat 32-versionen på en liten e-machine 350 netbook och det gick alldeles utmärkt.

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
266 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

RebeccabipYJ RebeccabipYJ

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

DonaldSpodyZU DonaldSpodyZU

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL