Canonical slutar stödja Kubuntu efter 12.04 LTS är släppt. | Operativsystem / Program / Drivrutiner | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Canonical slutar stödja Kubuntu efter 12.04 LTS är släppt.
This topic is locked
Avatar
Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
Member Since:
oktober 14, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1
februari 7, 2012 - 9:43 f m
sp_Permalink sp_Print

Tråkiga nyheter för alla Kubuntu användare. I framtiden kommer Kubuntu utvecklas endast av volontärer. Innebär detta att Canonical fokuserar sina resurser på Ubuntu med dess Unity gränssnitt? De säger även att Kubuntu inte har blivit en framgång trots 7 år av support från Canonical.

Källa:

http://arstechnica.com/busines…..oper-1.ars

Avatar
Jimmy Åsén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1809
Member Since:
januari 19, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1275694
februari 7, 2012 - 5:48 e m
sp_Permalink sp_Print

Trisst, sedan tycker jag inte att det är riktigt rättvist att säga att Kubuntu inte har blivit en framgång. Till stor del tror jag att det beror på att Kubuntu inte har fått samma mediaexponering som Ubuntu har fått men det är i och för sig ganska naturligt.

Och enda anledningen till att jag har kört Kubuntu istället för Ubuntu var från början att jag föredrog KDE framför Gnome och nu mer avskyr Unity så Kubuntu blir självklara valet 😛 (Om man nu skall välja bland Canonicals distar)

Avatar
Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
Member Since:
oktober 14, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1275699
februari 7, 2012 - 6:39 e m
sp_Permalink sp_Print

Imlal;1275813 wrote: Trisst, sedan tycker jag inte att det är riktigt rättvist att säga att Kubuntu inte har blivit en framgång. Till stor del tror jag att det beror på att Kubuntu inte har fått samma mediaexponering som Ubuntu har fått men det är i och för sig ganska naturligt.

Och enda anledningen till att jag har kört Kubuntu istället för Ubuntu var från början att jag föredrog KDE framför Gnome och nu mer avskyr Unity så Kubuntu blir självklara valet 😛 (Om man nu skall välja bland Canonicals distar)

Ja GNOME/Unity har nog alltid varit Canonicals hemmaplan om vi säger så. 🙂 Hehe jag tycker att KDE är helt okej men där fattas en del grejer jag vill ha med. Och sen GNOME 3 och Unity kom finns där inget självklart val för mig längre när det gäller att välja Linux distro.

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
295 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

GermanVevy GermanVevy

ytaletkygf ytaletkygf

jtaletaoqg jtaletaoqg

AplusMotHQ AplusMotHQ

WileysitZI WileysitZI

ppu-pro_bewRG ppu-pro_bewRG

MichaeldalIL MichaeldalIL

WilliamWotQI WilliamWotQI

FuriousBraw FuriousBraw

UbvpwcgatKX UbvpwcgatKX

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL