Comviq mobilt bredband installera om varje dag | Nätverk / Internet | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Comviq mobilt bredband installera om varje dag
This topic is locked
Fear
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 439
Member Since:
april 14, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1
maj 27, 2011 - 12:11 f m
sp_Permalink sp_Print

Hej….
Håller på o hjälper en kompis som har problem med att comviq mobilt bredband, att modemet strular o lägger av efter en nattsavstängd. Varje gång på morronen får han avinstallera hela programmet och installera om modemet och sen funkar det hela dan utan problem att koppla upp o koppla ner internet när som hellst. Men sen när laptopen har vart avstängd hela natten o samma visa varje morron så funkar det inte att klicka på koppla upp utan man får installera om drivrutinerna o programmet till comviq då funkar det igen…. Varför tappar han detta liksom? Det är en HP laptop…..

Avatar
Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
Member Since:
juli 14, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1265707
maj 27, 2011 - 4:22 f m
sp_Permalink sp_Print

Jag har provat Comviqs mobila bredband en tid och kan räkna upp ett antal problem man haft:

1. Dålig mottagning för att man har tjovka betongväggar i lägenheten.
2. Byter man USB-port måste man ominstallera modemet.
3. Hänt att den får för sig att starta om hela tiden och avisas av servern fast kontot för övrigt är OK?

Har alltså haft nästan samma problem som honom men nu har jag bytt till NET1 som har ett riktigt vällutrustat Modem utan att få mycket bättre mottagning.

Fenix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 767
Member Since:
januari 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1266535
juni 19, 2011 - 11:35 f m
sp_Permalink sp_Print

Jag tröttnade på Comviqa Brevduve-smalband pga dålig mottagning och sporadiska nedkopplingar. Det händer allt för ofta att den går över på 2G.

Själv bytte jag till 3:s kontant-alternativ och blev förvånad över hurpass bra det fungerar. Sämsta hastigheten är typ den dubbla mot comviq där jag bor och mycket bättre mottagning.

bredbandet
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 113
Member Since:
mars 13, 2011
sp_UserOfflineSmall Offline
1266543
juni 19, 2011 - 3:15 e m
sp_Permalink sp_Print

Jag har också köpt ett comwiq kontant abbonemang men har inte hunnit prova det ännu. Tänkte det skulle med ut i skogen i Värmland nästa vecka. Varför jag gjorde det var för att en användare på bloggen efterlyste lite uppgifter om detta abbonnemang. Kommer med ett omdöme nästa vecka.

bredbandet
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 113
Member Since:
mars 13, 2011
sp_UserOfflineSmall Offline
1267429
juli 25, 2011 - 11:09 f m
sp_Permalink sp_Print

O.k, här kommer ett sent svar. Får be om ursäkt för att jag glömt posta resultat. Jag kan säga att detta comwiq 3g surf kontant inte gav mycket ute i skogen. Jag fick två pinnar på 2 g som knappt går att använda till email. Jag ringde deras support och de talade om för mig att jag hade inte någon kontakt med nätet här ute. Jag skall ta och även prova det här i storstan men vill nog inte rekommendera detta bredband till någon.

Avatar
Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
Member Since:
september 9, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1267432
juli 25, 2011 - 11:46 f m
sp_Permalink sp_Print

Så för någon som är på jakt efter ett mobilt bredband (kontant) att bara använda vid behov vad ska man då ha? Comviq går ju definitivt bort med tanke på detta.

bredbandet
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 113
Member Since:
mars 13, 2011
sp_UserOfflineSmall Offline
1267433
juli 25, 2011 - 12:31 e m
sp_Permalink sp_Print

Men har själv inte haft chans att prova detta ännu. Vet flera som använt iPhone tillsammans med datorn och då lyckats komma åt det mesta.
Jag ser du kan få telia kontant för 39 kronor per dygn.
Skall se om jag kan hitta det någonstans och prova.
Får bara en dålig smak i munnen när det gäller telia bredband. Har haft mycket duster med dem de sista tio åren sedan det bytte ägare.

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
323 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

ytaletkygf ytaletkygf

jtaletaoqg jtaletaoqg

AplusMotHQ AplusMotHQ

WileysitZI WileysitZI

ppu-pro_bewRG ppu-pro_bewRG

MichaeldalIL MichaeldalIL

WilliamWotQI WilliamWotQI

FuriousBraw FuriousBraw

UbvpwcgatKX UbvpwcgatKX

CharlesNoushDT CharlesNoushDT

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL