Skyrim tråden | Sida 3 | Spel & Gaming | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Skyrim tråden
This topic is locked
Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1272481
december 4, 2011 - 11:03 e m
sp_Permalink sp_Print

Ok, jag gjorde det. Det händer dock att vakterna utanför staden skjuter pilar på mig, men denna gången gick det bättre. Jag startar om spelet eftersom jag också slog ihjäl Alvor utanför byn då han sprang efter mig :D.

En annan sak som jag vill stänga av är dialogrutorna som poppar upp när jag har t ex lite liv m.m. första gången. Vet nån var jag stänger av skiten eftersom det är så irriterande Quest Journal tror jag det heter

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1272584
december 7, 2011 - 6:47 e m
sp_Permalink sp_Print

Skyrim uppdaterad till 1.3 idag

Kul att Skyrim inte är exakt samma varje gång man spelar vilket gör spelet roligare. Mission är ibland inte på samma ställe, utan ett svärd kan ligga i en helt annna grotta

Avatar
Contiz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 748
Member Since:
november 1, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1273214
december 18, 2011 - 2:27 f m
sp_Permalink sp_Print

Något fruktansvärt störigt har inträffat för mig. Håller på med Thieves Guild-linen, men varje gång jag försöker gå in i ”tillhållet”, så fryser spelet sig, har brovat båda ingångarna. Kul att man har en stealth-karaktär och kan inte göra klart thieves guild p.g.a. detta.

Blir väl tvungen att installera om spelet och backa up mina saves.

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1273215
december 18, 2011 - 3:34 f m
sp_Permalink sp_Print

Det finns en del irriterande saker i spelet. Ett är att sin medhjälpare bara försvinner spårlöst eftersom han/hon inte kan gå i branta klippor där just jag vill gå

En annan sak som jag retade mig på är ett quest där en hund kan prata. Hunden följer med när man ska hämta en yxa i questen, det som var irriterande är att hundjäveln håller på och knuffar på mig hela tiden när jag stannar. Jag blev givetvis förbannad till slut och drog till med svärdet mot han och då blev hunden fiende istället. Givetvis så gick det inte skada den hur mycket man än slog, men hunden kunde skada mig. Hunden var svår att bli av med efter det ända tills den hamnade i en fors och spolades iväg

Nu kör jag Mage i nytt game som verkar ganska lätt att döda fienden (än så länge).

Jag hade lite problem med att spelet kraschade ett tag, men nu verkar det funka på fint efter att ha installerat om spelet. Har då lite prestandaproblem. Hoppas att dom kan optimera lite bättre eller nån moddare kanske som kan fixa till det bra, det ska ju vara samma motor som Oblivion säger dom.

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1273216
december 18, 2011 - 9:01 f m
sp_Permalink sp_Print

Mjo spelet är väl inte helt perfekt. Lite som de flesta Bethesta spelen. Motorn är nog en hårt moddad Oblivion isf, är ganska mycket som skiljer. Tycke inte prestandan är alls illa. Men mycket ligger på CPU. Kör ju bara 4870×2 och det fungerar helt okej för mig.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1273222
december 18, 2011 - 11:55 f m
sp_Permalink sp_Print

För mig pendlar det mellan 17 och 60 frames. 30 fps är acceptabelt men 17 fps är det på gränsen till ospelbart. Jag lade in en grafikmod som gjorde spelet helt ospelbart då texturerna var giganiska jämfört med originalet. Inomhus gick det perfekt, men när jag kom ut i naturen så var det nere på 14 fps ibland. Det bästa med Skyrim jämfört med Oblivion är att det är så lätt att radera moddarna on det inte skulle funka

Edit
Jag lade in 12.1 Preview drivern och får bättre framerate nu. Det stod att den var för XP x32 men det verkar vara för x64 också i filen som är ganska stor (över 200MB)


Jäkla eldflammorna når ju inte fram till draken 🙁

Avatar
Contiz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 748
Member Since:
november 1, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1273231
december 18, 2011 - 2:34 e m
sp_Permalink sp_Print

Mitt fungerar som det ska nu igen efter ominstallation. Har för mig att jag läst att PC-versionen (då det är en direkt konvertering från konsol), även den, har en spärr som säger hur mycket som får sparas i minnet.
När sedan minneskvoten börjar bli full, börjar spelet hacka. Finns en mod till PC som ska ta bort denna spärr. Tråkigt dock att ett så pass bra spel lider av så pass många barnsjukdomar. Sedan har man lite lite förståelse för att ett så pass stort spel kan lida av en del problem. Dock borde de absolut ha ordnat med prestandaproblemen innan release. Tycker nästan synd om konsolägarna. ( kanske lite skadeglädje xD )

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1273323
december 19, 2011 - 11:14 e m
sp_Permalink sp_Print


En mod som lägger till bl.a SSAO. Segar ner spelet ganska mycket, men det blir också snyggare färger m.m. Innan man lägger till bör man göra backup av DATA mappen och sina savefiler ifall man inte blir nöjd. (står i textfilen)

Avatar
Contiz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 748
Member Since:
november 1, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1273492
december 22, 2011 - 10:00 e m
sp_Permalink sp_Print

Hittat ännu en sjukt störig sak. Man kan inte klara Thieves Guild-questline om man sålt sin första armor man får därifrån. Bra jobbat Bethesda att inte lägga den som ”Quest Item”. Har gjort allt inkl. alla tråkiga småjobb man måste ge sig på. Visst man kan fuska till sig en via console, men endock. Nu har man gjort allt utan en rad i konsolen. Vad jag har hört så ska koder som direkt påverkar quests disabla achievments i steam. Vet inte om det stämmer. Hoppas det fixas i en patch.

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1273508
december 23, 2011 - 11:13 f m
sp_Permalink sp_Print

Har lagt in en ny mod som heter SkyUI v1.1 som ändrar utseendet i inventoryt. Den är inte 100% kompatibel står det på en dialogruta men den versionen av Skyrim. Får vänta tills det kommer en ny version av SkyUI. Klart bättre än originalet i alla fall. Man ser allt överskådligt när man väljer vapen m.m.

Håller på att komplettera min assassin/tjuv mer och mer. Nu kan jag döda mina fiender i stealth mode med knivar i x15 skadan den gör med normal attack t ex om kniven gör 6 i skada normalt så gör den 90 i stealth mode. Har man två knivar samtidigt så blir det 180 i skada

Edit:
SkyUI på http://www.skyrimnexus.com var inte den senaste versionen. Man kan ladda ner den här istället. http://skse.silverlock.org

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1273574
december 25, 2011 - 12:07 e m
sp_Permalink sp_Print

Lite irriterande att det ska hacka så förbannat i spelet trots att jag ligger mellan 30 och 60 fps. Kan en grafikmod göra så mycket? Det enda orsaken som jag tror är en mod som heter Skyrim HD – 2K Textures v1.2 som har 2048 x 2048 texturer. Är mitt grafikkort för klent? Har ett 5870

Jag har testat performance mod som ska förbättra prestandan. Visst det funkar bra utan modden jag nämnde ovan

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1273576
december 25, 2011 - 12:41 e m
sp_Permalink sp_Print

Du kanske får slut på texturminne och hacket kommer då den buffrar ??

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1273581
december 25, 2011 - 3:07 e m
sp_Permalink sp_Print

Brukar hacka en del redan från start. Men tar jag bort moden jag nämnde ovan så flyter det bättre. Är 1GB grafikminne för lite? Det småhackar bara men det är tillräckligt irriterande

Jag kör Catalyst 12.1 preview som funkar ok. 11.11c hackar det dubbelt värre. Bäst är 10.9 som flyter på bra, men då får jag så låg framerate ibland att det hackar tack vare det

Edit:
Har fixat problemet. Lade in Skyrim4GB patchen igen och nu flyter det på bra igen. Jag hade den installerad förut, men trodde inte den gick att använda tillsammans med SKSE tillägget vilket det gjorde. Jag installerade ett plugin till SKSE så att jag ser frames jag har och hur mycket minne som går åt, fast frameraten kan ju inte stämma då det står ibland 19fps fast det känns som mycket mera än så

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1274986
januari 24, 2012 - 2:41 f m
sp_Permalink sp_Print

Skyrim patch 1.4 ska ju komma denna vecka. Finns en beta om man vill testa, men då på sin egen risk. jag tyckte jag fick bättre flyt i spelet och högre framerate när jag testade betan. Dock funkar inte en del plugins som SKSE och skyboost. Skyboost är ju bara för att öka prestandan så den kanske inte behövs längre när patchen slutligen släpps

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1275106
januari 25, 2012 - 11:54 e m
sp_Permalink sp_Print

Ctrl;1271908 wrote: Har nog fått någon bugg tror jag, om jag inte missuppfatat allt. Har 3 Shouts som är gråa för de behöver souls, men har dödat 4 drakar nu. Så funderar på om vissa drakar är för att aktivera vissa shouts eller fungerar vilken drake som helst för vilket shout?

Vet inte om du löste problemet med denna ”bugg” som du kallade det. Jag har haft samma problem, men har hittat lösningen tror jag

When you are highlighted over your Locked Shout, press X / Square / R (by Default) dpending on what system you are playing on. Shouts don’t unlock Automatically, you have to manually spend the souls.

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1275126
januari 26, 2012 - 11:57 f m
sp_Permalink sp_Print

Mjo, en polare påpekade detta. Jävla konsoll interface. Dock har jag lagt ner Skyrim nu. Får se när jag återgår till det. Tänkte gå igenom AssCreed serien på PS3 nu.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1275150
januari 26, 2012 - 7:50 e m
sp_Permalink sp_Print

Använder du inte SkyUI? det är ett bra men lite buggigt inteface som ändrar inventoryt till klart bättre

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1275828
februari 10, 2012 - 5:53 e m
sp_Permalink sp_Print

Säga vad man vill om Skyrim, men ett j***a bugspel är det och 1.4 gjorde spelet ännu värre. Döda svåra montser är tydligen inget i jämförelse med grytan som syns på bilden nedan. Jag är på level 18 – 19 nånstans och har klarat mig mot bossar utan problem. Jag har klarat mig hela tiden utan att dö, men att stå jämte en gryta (eller trampa på den) är livsfarligt minst sagt eftersom den lyckades ha ihjäl mig när jag skulle sno åt mig några enkronor som låg på bordet. Jag visste inte om jag skulle skratta eller bli förbannad, men det blev det första då allt var så komiskt. Nu vet ni det ifall tjuven skulle göra inbrott i erat hus/lägenhet. Lägg en massa kastruller på golvet 😀

Image Enlarger

En annan sak som hände förut var när jag skulle attackera en mudcrab men det blev Jessica som var hyrd merc som fick sin hals avskuren. Hur det gick till vet jag inte 😮

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1282135
augusti 3, 2012 - 10:56 e m
sp_Permalink sp_Print

Skyrim: Dawnguard ska vara släppt, men jag tvekar att jag köper tillägget. Så här i efterhand så tycker jag nog att Oblivion är klart bättre utom grafiken då. Skyrim känns så vidrigt enformigt jämfört mot vad Oblivion är

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1283858
oktober 5, 2012 - 10:48 f m
sp_Permalink sp_Print

Ytterligare en expansion är släppt till Skyrim som heter Heartfire. Försöker Bethesda mjölka pengar på skit som en mod lika bra klarar av? Jag kommer inte att köpa en enda expansion. Det är i och för sig inga större pengar det handlar om, men så länge man måste betala för saker som man kan hitta lika bra som en mod så väljer jag gratisalternativet först

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
434 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

TimothyrexZF TimothyrexZF

BhoblhgatKX BhoblhgatKX

BoxerKix BoxerKix

dtaleteuxh dtaleteuxh

MiltonMouttEV MiltonMouttEV

travCoundUE travCoundUE

TakumiwipHQ TakumiwipHQ

Doctorhoda Doctorhoda

CDailyseartAD CDailyseartAD

SteveWicZL SteveWicZL

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL