Netsoccer | Spel & Gaming | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Netsoccer
This topic is locked
Christian Wångblad
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
Member Since:
november 19, 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
1
november 19, 2012 - 12:27 e m
sp_Permalink sp_Print

Hej, Jag skulle vilja tipsa om ett spel som överaskande nog heter samma sak som titeln dvs Netsoccer.

Netsoccer är ett gratis multiplayer fotbollsspel, Man styr en spelare och kan spela i övningsmatcher, eller gå med i ett lag och spela matcher med ditt lag mot andra lag med spelare från olika delar av europa.

Spelet ska påminna om ett gammalt spel som heter sensible soccer, jag har aldrig spelat det men det kanske säger någonting för någon.

Man styr sin spelare med musen och du kan göra de grundläggande sakerna dvs dribbla, passa, skjuta, tackla och nicka. Grafiken påminner lite om grafiken i 3D simulatorn i de senaste Football Manager spelen. Som ni hör så är det ett ganska simpelt spel, men det är oerhört beroende framkallande. Spelet utvecklas fortfarande och det finns ett antal buggar men utvecklarna jobbar hårt med att ta bort dem och samtidigt lägga in saker för att förbättra spelet.

Spelet har funnits ett bra tag och Sverige var några år tillbaka en riktig stormakt med 1 VM guld och 1 VM silver. Nu förtiden så är det bara en 3-4 svenskar i hela spelet.
Jag hoppas att jag har lyckats få upp något intresse om någon skulle läsa då spelet absolut är som roligast när man har ett trevligt gäng att spela med så det hade varit roligt om vi kunde få ihop ett eller flera svenska lag.

Gillar du fotbollsspel så är detta spelet för dig spelet går att ladda ner på netsoccer.eu

Mitt nick i spelet är blobben, om ni undrar något eller vill gå med i laget så är det bara att skicka ett meddelande.

Om jag bryter mot någon regel om annonsering eller liknande så ber jag om ursäkt, jag har tittat runt i reglerna och inte hittat något om att en dylik tråd skulle vara förbjuden.

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1285213
november 19, 2012 - 2:18 e m
sp_Permalink sp_Print

Är det bara 5 vs 5 (6 med målvakten)? Jag såg inga 11 spelare på varje lag på bilderna jag tittade på

Christian Wångblad
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
Member Since:
november 19, 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
1285214
november 19, 2012 - 2:26 e m
sp_Permalink sp_Print

Nej kanske skulle ha nämnt det. Matcherna är vanligtvis 5 mot 5. Förut gick det att välja 11 mot 11 i matcher om man ville men det blev ofta väldigt trångt. 5 mot 5 gör att man blir mer delaktig i spelet. Kan också lägga till att matcherna är ca 15 minuter långa.

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
332 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

GermanVevy GermanVevy

ytaletkygf ytaletkygf

jtaletaoqg jtaletaoqg

AplusMotHQ AplusMotHQ

WileysitZI WileysitZI

ppu-pro_bewRG ppu-pro_bewRG

MichaeldalIL MichaeldalIL

WilliamWotQI WilliamWotQI

FuriousBraw FuriousBraw

UbvpwcgatKX UbvpwcgatKX

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL