Hårdare tag mot warez eller antydningar om warez. LÄS DETTA! | Sida 2 | Spel & Gaming | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hårdare tag mot warez eller antydningar om warez. LÄS DETTA!
This topic is locked
gillbert
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1708
Member Since:
juli 8, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
203723
september 22, 2002 - 9:13 f m
sp_Permalink sp_Print

har en liten fundering:
räknas DC till warez nu eller? jag menar, vad finns det fullt av på DC? warez så klart! och om man har en fråga angående DC så är det ju antydan till warez tycker jag.
eller vad säger ni i crew?

daggerr
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1367
Member Since:
augusti 7, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
203770
september 22, 2002 - 12:13 e m
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: [quote=daggerr]haha 🙂 detta forumuet blir bara redigare och redigar. eller skall jag säga fånigare och fånigare. vem i h*****e bryr sig om att folk wärzar lite? och dessutom, det hade inte funnits något wäch om filk inte hade tagit hutlöst betalt för program. tacka vet jag gpl, open source osv. jag menar vem har lust att pröjsa massa stålar för ett program å inte ens få sourcen?

Problemet är att gränsen mellan små antydningar till warez till postning av länkar och ftps inte är stor, med tanke på hur många som redan ignorerar reglerna. Så skulle det inte hjälpa att acceptera posts som ”Mitt _namn_på_inte_släppt_spel_ funkar inte” och/eller ”Har någon en key till XP Corp”.

men vem i helvete bryr som om någon skulle råka snacka lite wärz i forumet? är folket på nh rädda å tror att säpo skall komma och sätta dit dom? själv så tycker jag att formet på nh bara blir fånigare och sämre hela tiden.

Smirnoff
Medlem
Medlem
Forum Posts: 3881
Member Since:
juli 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
203886
september 22, 2002 - 5:23 e m
sp_Permalink sp_Print

vilken jävla dum idiot!
måste vara 12 år eller nått som har fått IG i svenska!
laugh laugh laugh laugh

Men klassas Mp3 som warez?

ViU
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
december 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
204092
september 23, 2002 - 12:03 e m
sp_Permalink sp_Print

daggerr wrote: men vem i h*****e bryr som om någon skulle råka snacka lite wärz i forumet? är folket på nh rädda å tror att säpo skall komma och sätta dit dom? själv så tycker jag att formet på nh bara blir fånigare och sämre hela tiden.

Om ”någon skulle råka snacka lite wärz” så skulle det inte hända mycket, förutom att det skulle vara en öppen inbjudan till alla som vill snacka warez. Och om det blir för mycket warez snack kommer något/någon företag/organisation (t.ex. antipiratbyrån) klaga till NH’s isp, och isp:en slipper lättast problem genom att helt enkelt stänga ner NH’s uppkoppling.

daggerr
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1367
Member Since:
augusti 7, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
204111
september 23, 2002 - 1:23 e m
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: [quote=daggerr]men vem i h*****e bryr som om någon skulle råka snacka lite wärz i forumet? är folket på nh rädda å tror att säpo skall komma och sätta dit dom? själv så tycker jag att formet på nh bara blir fånigare och sämre hela tiden.

Om ”någon skulle råka snacka lite wärz” så skulle det inte hända mycket, förutom att det skulle vara en öppen inbjudan till alla som vill snacka warez. Och om det blir för mycket warez snack kommer något/någon företag/organisation (t.ex. antipiratbyrån) klaga till NH’s isp, och isp:en slipper lättast problem genom att helt enkelt stänga ner NH’s uppkoppling.

kanske, men det skulle dom nog inte göra om inte nh, eller någon gjorde reklam för sitt whäch i forumet. typ ”hej jag heter nisse. jag säljer weigeskivor som jag själv har tryckt upp.” är det bara lite warez för hemmabruk så tror jag knappast att det är någon som bryr sig speciellt mycket. antipiratbyrån gör väl knappast någon nytta. och att det har diskuterats lite program utan licenser i ett forum lär väl knappast vara någon anledning för er isp att stänga av er? dom behöver ju inte lyda antipiratbyrån. speciellt inte om man skaffar en utlänsk isp. men ni har ju era burkar på något it-cafe, och dom behöver ju inte bry sig. jag har svårt att tänka mig att det kan bli någora påföljder. Dessutom så tror jag inte att det kommer att bli mer än ett par frågor om wärez då och då, eftersom att detta forumet är ett hårdvaruforum.

skiroy
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
september 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
204124
september 23, 2002 - 2:14 e m
sp_Permalink sp_Print

käre daggerr…

Precis som du säger så är detta ett hårdvaruforum så därför är det inte aceptabelt att det ska diskuteras warez i forumet.

Så svårt ska det inte väl inte vara att följa uppsatta regler får man väl hoppast.

Alex aka NH|WiggeR
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2067
Member Since:
juni 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
204135
september 23, 2002 - 2:37 e m
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: käre daggerr…

Precis som du säger så är detta ett hårdvaruforum så därför är det inte aceptabelt att det ska diskuteras warez i forumet.

Så svårt ska det inte väl inte vara att följa uppsatta regler får man väl hoppast.

Du vet lika väl som jag att vi har sett motsattsen i detta forum.
Så lite svårt är det nog för vissa, men de får också bita i det sura äpplet!

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

stormaz
Medlem
Medlem
Forum Posts: 3071
Member Since:
maj 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
204169
september 23, 2002 - 3:51 e m
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker att företagen gott kan köpa sina programvaror men ska jag som är student betala massa för Office, Photoshop osv? Visst finns det fina studentrabbatter men vafan alla pengar går ju till sprit (självklart hembrännt så inte staten får sin del i kakan =)

[evul] Teppas
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
Member Since:
september 24, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
204519
september 24, 2002 - 2:32 e m
sp_Permalink sp_Print

Dod åt wäresh, gör bara våra spel dyrare. :arg:

stormaz
Medlem
Medlem
Forum Posts: 3071
Member Since:
maj 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
204531
september 24, 2002 - 3:07 e m
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: käre daggerr…

Precis som du säger så är detta ett hårdvaruforum så därför är det inte aceptabelt att det ska diskuteras warez i forumet.

Så svårt ska det inte väl inte vara att följa uppsatta regler får man väl hoppast.

Det finns rena mjukvaruavdelningar på NH:s forum oxo =P tänkter bara upplysa dig om det.
Och jag tycker inte att ni ska göra som pojkarna borta på sweclockers att banna så fort man råkar göra något fel. Men nu står det väl överallt att snacket om fri programvara (jag kallar warez för det) är förbjudet. Så de som snackar om det kan gott varnas/bannas. Men kom ihåg alla kan göra fel så va inte så friska me banningarna….. Det är iaf va jag tycker!

skiroy
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
september 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
204534
september 24, 2002 - 3:25 e m
sp_Permalink sp_Print

jodå…

Det finns mjukvaruforum här också men i första hand är vi ett hårdvaruforum.

Vi har inte som ambition att banna folk till höger och vänster för minsta lilla misstag men det är väl inte för mkt bergärt att man kan se till att hålla sig inom vad reglerna föreskriver.

Kom ihåg…det är mänskligt att fela och detta känner vi till men det är också mänskligt att lära av misstagen också!

daggerr
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1367
Member Since:
augusti 7, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
204594
september 24, 2002 - 5:57 e m
sp_Permalink sp_Print

jag tycker nog fortfarande att folk är lite väl griniga. vem i helvete skulle bry sig (förutom moderatorerna) om någon ställde någon fråga om något warez-aktigt i något forum? vart går gränserna? Att fråga om cd-keys/cracks? att diskutera haxxade program? protectors/un-protectirs? dissasemblers? detbuggers? Jag tycker att regeln om wrz är rätt tålv. ta bort den. det kommer inte att göra forumet bättre, inte sämre heller. men ni slipper ha en fånig broderduktig-regel. frågorna om warez kommer ju förmodligen ändå att hamna i dom trådar/forum där dom hör hemma.

ViU
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
december 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
204638
september 24, 2002 - 7:34 e m
sp_Permalink sp_Print

Du läste inte min tidigare tråd va? jag har redan svarat på båda dina frågor, även om jag inte _är_ NH så har jag hängt med sen början och _antar_ att NH admins tycker liknande.

YemanCool
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1301
Member Since:
december 2, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
204797
september 25, 2002 - 1:14 e m
sp_Permalink sp_Print

daggerr wrote: jag tycker nog fortfarande att folk är lite väl griniga. vem i h*****e skulle bry sig (förutom moderatorerna) om någon ställde någon fråga om något warez-aktigt i något forum? vart går gränserna? Att fråga om cd-keys/cracks? att diskutera haxxade program? protectors/un-protectirs? dissasemblers? detbuggers? Jag tycker att regeln om wrz är rätt tålv. ta bort den. det kommer inte att göra forumet bättre, inte sämre heller. men ni slipper ha en fånig broderduktig-regel. frågorna om warez kommer ju förmodligen ändå att hamna i dom trådar/forum där dom hör hemma.

Håller fullt med daggerr, vem bryr sig om de förkommer lite wärez snack, De är något som vi aldrig kommer att frånkomma att det finns och det kommer bara öka med tiden iomed att alla får bättre uppkoppling till internet och sånt. Nää jag måste säga att den nya regeln är rätt larvig de är som att gräva ner sanningen liksom. Kan man inte bara göra en flik för de där folk som inte är lika känsliga för det kan snacka lite å hjälpa varandra med dvs wärez? Och hålla resten av forumet fritt från det så dom som lider av det inte behöver se det.

Kanske även ska påpeka att jag tyckte de va väll lite överkänsligt att ge mig en varning för mitt inlägg där jag inte sa mkt. och han/hon som starade tråden kom helt unda utan några som hälst bivärkningar?
Ska ni ha regeln för ni väll iaf bedömma alla lika!

ViU
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
december 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
204811
september 25, 2002 - 2:20 e m
sp_Permalink sp_Print

Yeman, men vilken bra ide du har… sätt igång och starta ett eget warez forum så ska vi se hur länge det finns kvar

YemanCool
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1301
Member Since:
december 2, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
204927
september 25, 2002 - 7:38 e m
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: Yeman, men vilken bra ide du har… sätt igång och starta ett eget warez forum så ska vi se hur länge det finns kvar

Jag sa inte att jag skulle ha ett eget warez forum!!! jag undrade om NH kunde lägg till en flik bland sina andra forum där man kunde sncka lite warez, typ serias, probelm med crackad mjukvara osv… 😡

Tintin
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2239
Member Since:
april 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
204965
september 25, 2002 - 11:16 e m
sp_Permalink sp_Print

Det skulle ju säkert se bra ut grabben!

Tänk efter lite nu! Att snacket om warez inte ska förekomma här på forumet är ju endast för att de inte vill att forumet ska stängas igen!
Ni som snackar om att adresser till warez och key-gen o skit, vill ni att detta forum ska vara kvar eller inte? Vill ni veta om warez o liknande finns det säkert nåt annat forum där det samlas slödder som bara snor program och annat….leta er dit!

Det är helt rätt det ni gör här på NH!
Bort med Warez och allt olagligt och låt dem som bryter mot reglerna veta att ni sett det!

Under avataren borde det stå med röd fet text istället för liten svart:

VARNAD MEDLEM

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Avatar
ElecTriX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 472
Member Since:
december 2, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
204996
september 26, 2002 - 8:05 f m
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker egentligen lite synd om alla Forum-admins som råkar ut för sånt här…Dom gör ju det bästa dom bara kan…Om dom inte tolererar Warez så borde vi fan respektera det!

YemanCool
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1301
Member Since:
december 2, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
205055
september 26, 2002 - 11:18 f m
sp_Permalink sp_Print

Ja visst kan ja respektera att dom inte vill ha warez och sånt på NH om de nu är så illa, men som jag fårstog de så skapades denna tråd för att säga sån åsikt och de har jag gjort!

Och ja de finns ett antal warez forum ute på internet som jag oxå hänger på så jag lider inte av att NH förbjuder warez även om jag tycker det är fel.

Och tintin, om du tycker det är så kul att släga ut flera hundra på något man inte äns vet om de är bra så visst är det upp till dig, men många idag tycker nog mjukvara till datoter är vädligt dyrt och då är warez ett bra sätt att protestera mot det! wink

ViU
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
december 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
205121
september 26, 2002 - 3:25 e m
sp_Permalink sp_Print

Att wärsha kommer inte att få ner priserna, så att folk skulle ”protestera” mot wärsh genom att hålla på med det är en dålig ursäkt. Och det är inte du som är problemet _OM_ du köper spel du spelar (mer än 1h) eller program du använder oftare än en gång per år.

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
337 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

GermanVevy GermanVevy

ytaletkygf ytaletkygf

jtaletaoqg jtaletaoqg

AplusMotHQ AplusMotHQ

WileysitZI WileysitZI

ppu-pro_bewRG ppu-pro_bewRG

MichaeldalIL MichaeldalIL

WilliamWotQI WilliamWotQI

FuriousBraw FuriousBraw

UbvpwcgatKX UbvpwcgatKX

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL