eRepublik - Hjälp Sverige ta över världen! | Spel & Gaming | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
eRepublik - Hjälp Sverige ta över världen!
This topic is locked
lanfix
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
Member Since:
augusti 3, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1
augusti 3, 2009 - 12:01 f m
sp_Permalink sp_Print

Jag tänkte nu tipsa er om ett spel som jag spelar, och tycker är sjukt roligt. Jag hittade ingen tråd om detta spel, så skapar en. Jag kan först berätta att jag spelat detta spelet i ungefär 15 månader, om inte mer! Så det är inget man tröttnar på direkt.

Det kan se svårt ut i början, och tro mig det tar lite tid att förstå spelet till fullo, men jag kan alltid hjälpa er.

Erepublik är ett webbaserat onlinespel där folk från olika nationer tävlar mot varandra i en fiktiv värld. Man kan starta ett eget företag, ta anställning hos någon annans, strida för sitt land, gå med i olika politiska partier och rösta fram landet president – eller rent av bli landets president eller bli en del av kongressen.
Just nu är Sverige en av de starkaste nationerna och det tredje världskriget mellan stora alliansen PEACE (indonesien och ungern bland annat) och EDEN och dess allierade (USA, Kanada, Sverige, Rumänien, Kroatien, Spanien) är igång för fullt. Detta kanske ser ut som en enkel match för Eden med flera men hitills har PEACE fördelen och USA och Kanada förlorar allt fler regioner. eSverige behöver din hjälp.

Den stora anledningen till att jag gillar eRepublik är eftersom att det finns så stora valmöjligheter. Tröttnar man på politiken kan man alltid skapa företag eller göra som mig, gå med i armén. Jag strider på uppdrag av försvarsmakten i kriget mot PEACE.

Över 165 000 spelare i 60 länder kan inte ha fel! Registrera dig på http://www.erepublik.com och bli medlem på det svenska forumet erepublik.se, där ni får 30 sek på spelet om ni blir medlemmar.

Detta är inget krav, men vill ni hjälpa mig och få lite hjälp i gengäld i form av pengar, tips osv kan ni registrera er via min länk, som gör att jag får en mindre summa guld (eRepubliks internationella valuta).

Min länk finner ni här: http://www.erepublik.com/

Avatar
Poontus
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
augusti 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1231174
augusti 3, 2009 - 1:58 f m
sp_Permalink sp_Print

vad har dom förändrat senaste halvåret?
spelade det där när det kom i några månader men ledsnade på skiten

lanfix
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
Member Since:
augusti 3, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1231175
augusti 3, 2009 - 2:37 f m
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: vad har dom förändrat senaste halvåret?
spelade det där när det kom i några månader men ledsnade på skiten

Ganska mycket. Nyligen kom citizenship som gör att det inte längre är möjligt att göra politiska takeovers. En läsvärd artikel från erepublik staff om vad som hänt under 2009. http://www.erepublik.com/en/ar…..78232/1/20

Gillar starkt citizen ads som möjliggör reklam från alla citizens på erepublik.com

Avatar
Andreas Galistel
Medlem
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
november 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1231177
augusti 3, 2009 - 6:50 f m
sp_Permalink sp_Print

Jag tog bort referrer-delen av länken eftersom det är mot reglerna, men jag låter tråden vara kvar.

//Andreas

Roteda
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
Member Since:
augusti 10, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1231558
augusti 10, 2009 - 12:30 f m
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: vad har dom förändrat senaste halvåret?
spelade det där när det kom i några månader men ledsnade på skiten

Om vi tar det sen årsskiftet så har stora delar av den tiden gått till att fixa buggar, vilket var ett stort problem. Om du spelade vid årsskiftet kanske du vet om guldbuggen som Peace GC utnyttjade, gjorde visserligen andra länder också men något fuskguld finns inte kvar bland dem och de gjordes inte i samma utsträckning, däremot tror man att Peace GC fortfarande har kvar guld som de lyckats gömma. Men spelet har iaf färre buggar nu.

Sen har det fixats speciellt de senaste månaderna nya grejer, många smågrejer och sen många stora grejer. Till exempel så är invitesystemet enklare, med tex refflänkar (Jag ska inte posta min, jag vet att det inte är tillåtet) och sen så kan man inte se vilka som accepterat ens inbjudan, vilken lvl de är i osv. Sen har de gjort om profilen. Nu har de också fixat Citizen Ads, vilket är ett reklamsystem där man kan betala i guld och sen kan man fixa en egen reklam, tex om man ska sälja en produkt. Rätt roligt.

Det viktigaste är dock Citizenship, det blir inga fler PTOs i stort sett längre.

Inom de närmsta månaderna ska företagen få mer funktioner, krigsmodulen göras om, det går väldigt snabbt nu när de gjort spelet så mkt bättre när det kommer till buggar, nu kan de fokusera på annat också. De 2 miljoner Euro de fick i Juni till investering hjälpte nog också wink

Avatar
Snorch
Medlem
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
mars 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1231574
augusti 10, 2009 - 11:50 f m
sp_Permalink sp_Print

Roteda wrote: refflänkar (Jag ska inte posta min, jag vet att det inte är tillåtet)

Det är ju precis det du gjort, i signaturen…

Sen förstår jag inte varför du stängt av BBCode i profilen din?

Avatar
Andreas Galistel
Medlem
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
november 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1231586
augusti 10, 2009 - 4:29 e m
sp_Permalink sp_Print

Länk borttagen och Varning utdelad.

//Andreas

Lunatix
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 4
Member Since:
november 8, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1237044
november 8, 2009 - 10:16 f m
sp_Permalink sp_Print

Registrerade mig där preciss när spelet var ny men allt var så tråkigt då…. tror att det bara fanns typ 150 som spelade för sverige då

AnnaKarin Adrién
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
Member Since:
januari 28, 2013
sp_UserOfflineSmall Offline
1287026
januari 27, 2013 - 8:30 e m
sp_Permalink sp_Print

Bumpar denna tråd (likt den andra erep-tråden som fanns här) då eSverige behöver hjälp!

eSverige i Free Online Multiplayer Strategy Game | eRepublik ligger just nu i krig med eLettland och motståndet är starkt. Samtidigt har våra allierade Finland (som vi för övrigt har en allians med; Asgard) i krig emot eEstland. eKanada är också våra nära vänner som är på väg in i Asgard och de försvarar sig med näbbar och klor emot blodtörstiga spanjorer. Vi behöver alla nya spelare vi kan hitta och det är snabbt! Eftersom krigsmodulen är upplagd som så att även nybörjare kan göra stor skillnad är varje ny spelare väldigt viktig just nu.

Det finns massor av hjälp att få på forumet eRepublik.se – Index page så se till att även registrera dig där för att få en bra start och träffa dina landsmän.

eSverige behöver din hjälp – är du med eller emot?

Mvh
Försvarsmakten – eSverige

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
303 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

DonaldSpodyZU DonaldSpodyZU

GermanVevy GermanVevy

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL