E-sim | Spel & Gaming | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
E-sim
This topic is locked
Thomas Solebrant
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 31
Member Since:
november 24, 2011
sp_UserOfflineSmall Offline
1
mars 6, 2012 - 2:05 e m
sp_Permalink sp_Print

Tänkte att jag kunde posta här eftersom ingen annan har gjort det.

E-sim är då en simulering utav världen på en riktig karta som du spelar i din webbläsare(funkar bra för mobiler också har jag hört), där man som spelare kan arbeta, träna, kriga, starta företag och/eller en tidning, sitta i regeringen eller varför inte bli Sveriges president (vi håller även på att införa kungliga titlar i spelet för mera role-play).

I början så behöver man inte mycket xp för att gå upp levlar, samt att man får mycket mera styrka än de personer som har spelat ett tag, detta gör att man som ny spelare kan göra skillnad efter bara någon vecka! Just nu är det även många svenskar som börjat, så du behöver inte känna dig nedtrampad utav de äldre gossarna uppe i toppen.

Hur lång tid tar det utav dit liv då? Allt från runt 10 minuter per dag till flera timmar, det beror helt på hur mycket du vill involvera dig i att prata med personer, sköta ett eget företag eller skriva i din tidning. OBS Att kolla utgången på krig kan vara otroligt beroende framkallande!

I natt, 2012-03-06, tog vi tillbaka Norrland ifrån Litauen, så skriv upp dig nu och hjälp oss ta tillbaka vårt kära moderland!

Nya spelare får även gratis mat utav staten när man anmäler sig på http://swesim.tk/ detta för att hjälpa nya spelare ännu mera. Om du har frågor om spelet så kom in på våran IRC chat http://cbe002.chat.mibbit.com/…..mibbit.org
där finns det ingen fråga som är för dum för att svaras på. Eller dra iväg ett mail till mig.

Länk: http://e-sim.org
Mitt namn i spelet är Alphamon och om du anger mig som referens får vi bägge 2 Guld när du når level 7, något jag rekommenderar men inte kräver.

Hoppas att se er i spelet!

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
Member Since:
januari 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1276846
mars 6, 2012 - 6:39 e m
sp_Permalink sp_Print

Verkar Coolt 🙂
Men jag klarar inte av ännu ett beroendeframkallande spel… 😛

Thomas Solebrant
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 31
Member Since:
november 24, 2011
sp_UserOfflineSmall Offline
1276847
mars 6, 2012 - 6:45 e m
sp_Permalink sp_Print

-Tjalve-;1276968 wrote: Verkar Coolt 🙂
Men jag klarar inte av ännu ett beroendeframkallande spel… 😛

Hoppas du skaffar lite disciplin och kommer och testar utan att det tar allt för mycket tid 😀
Just nu håller vi på att tar ner lite försvar i Götaland för att attackera om några dagar.

Thomas Solebrant
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 31
Member Since:
november 24, 2011
sp_UserOfflineSmall Offline
1276895
mars 8, 2012 - 3:12 e m
sp_Permalink sp_Print

Om någon är intresserad utav en snabbstart i spelet så skulle jag kunna använda det guld jag får för att ni registrerar via att ange mig som referens, för att få er att komma upp på level 7 snabbt.
Detta genom att jag köper in och ger er 2 stycken Health Packs (ger tillbaka 2000 Health vilket blir 200xp som krävs för level 7). Du kan använda 1 Health Pack per dag, så du spelar första dagen, och sedan återkommer nästa dag så är du på level 7.
På level 7 får man 5 guld + 2 guld (för referens) = 7 guld total. Då har ni guld att kunna slå er ihop med andra och skapa företag, eller skapa din egen tidning, vill man köra lite solo kan man vänta tills man har råd med ett eget företag.

Thomas Solebrant
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 31
Member Since:
november 24, 2011
sp_UserOfflineSmall Offline
1276951
mars 9, 2012 - 5:37 e m
sp_Permalink sp_Print

Idag kör vi lite babyboom rally för Sverige!

Det betyder att det kommer vara massvis med nya svenskar som prövar på E-Sim. Detta är därför ett trevligt tillfälle att testa spelet och ha trevligt med nya och gamla spelare!

Skulle vara kul om vi kan få lite diskussion här i forumet för att intressera nya svenskar.

Hoppas vi ses här, på IRC eller i spelet!

Thomas Solebrant
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 31
Member Since:
november 24, 2011
sp_UserOfflineSmall Offline
1277072
mars 12, 2012 - 5:44 e m
sp_Permalink sp_Print

Nu är vi 1 person från att bli tredje största nationen i spelet (sett till invånare)!

Bli den som petar ner Serbien från tredje platsen! 😀

Thomas Solebrant
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 31
Member Since:
november 24, 2011
sp_UserOfflineSmall Offline
1278123
april 8, 2012 - 12:34 e m
sp_Permalink sp_Print

Då var det dags för en ny Babyboom för E-Sim Sverige!
Läget ser lite annorlunda ut nu:
[Bilden hittades inte]

Som ni ser är Sverige befriat! Men hotet finns fortfarande kvar och vi måste växa oss starka för att kunna behålla vårat moderland.
Så gå med nu och väx dig stark tillsammans med andra nya spelare och med hjälp från alla äldre.

Hoppas att se er i spelet och/eller på IRC!

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
348 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

BoxerKix BoxerKix

dtaleteuxh dtaleteuxh

MiltonMouttEV MiltonMouttEV

travCoundUE travCoundUE

TakumiwipHQ TakumiwipHQ

Doctorhoda Doctorhoda

CDailyseartAD CDailyseartAD

SteveWicZL SteveWicZL

ctaletpllk ctaletpllk

StevenPriskBW StevenPriskBW

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL