HP 24-g011no | Felsökning | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
HP 24-g011no
nytt bættre moderkort
This topic is locked
Mikael Olsson
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
Member Since:
oktober 28, 2017
sp_UserOfflineSmall Offline
1
oktober 28, 2017 - 9:18 f m
sp_Permalink sp_Print

fHej jag har precis køpt en hp allt i ett pc før jag tyckte att det var smidigt med en 23.8 tums stor surfplatta med tangentbord och mus om jag ville ha de ibland.Allting var jættebra och fungerar som det ska men den ær så fantastiskt slø prestandan e usel helt enkelt.Så jag har børjat kika runt efter ett nytt moderkort som ær ett mini itx.Men problemet e att det finns något på moderkortet som heter lvds och ær en kabel som går från touch skærmen och in i moderkortet.Problemet ær att jag inte vet om jag måste ha ett moderkort med denna kontakten på eller om det finns någon annan løsning osm går lika bra.Tænker att det måste ju gå att køpa ett bættre moderkort æn det som sitter dær nu och få uppgradera cpu/gpu och ram minnena så att den blir lite snabbare.Vet inte om jag skriver på rætt tråd hær nu men jag hade varit tacksam før all hjælp jag kan få om vilka moderkort jag kan anvænda utan att behøva gøra allt før stora ingrepp i chassit på datorn.Denna datorn/surfplattan skall bara anvændas till streaming utav film och vanlig internet anvændning.Har en MSI nightblade før gaming och allt annat 🙂

Olle P
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 403
Member Since:
juli 27, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
2
oktober 30, 2017 - 9:56 f m
sp_Permalink sp_Print

Moderkortet i din dator heter ”Bali-U” och är inte av ITX-format utan ”customised”. Se data här.

Det är rent generellt mycket begränsade möjligheter att uppgradera en allt-i-ett-dator om du inte byggt den själv av standarddelar till att börja med.
Även till synes ”vanliga” datorer från de större tillverkarna är ofta byggda med delar som inte följer gängse standarder, i alla fall inte fullt ut. Allt för att minska tillverkningskostnaderna och ”låsa in” kunderna.

Följande användare vill tacka Olle P för detta givande inlägg:

Henrik Berntsson
This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
381 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

TimothyrexZF TimothyrexZF

BhoblhgatKX BhoblhgatKX

BoxerKix BoxerKix

dtaleteuxh dtaleteuxh

MiltonMouttEV MiltonMouttEV

travCoundUE travCoundUE

TakumiwipHQ TakumiwipHQ

Doctorhoda Doctorhoda

CDailyseartAD CDailyseartAD

SteveWicZL SteveWicZL

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL