Har mitt GTX 470 gått sönder? | Felsökning | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Har mitt GTX 470 gått sönder?
This topic is locked
Zanki
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
Member Since:
november 10, 2014
sp_UserOfflineSmall Offline
1
november 10, 2014 - 3:03 f m
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Jag satt och tittade på lite spel-stream på Twitch.tv när helt plötsligt så blev skärmen helt svart och det stod att det inte fanns någon signal och sen lite senare kom det en bluescreen där det stod en himla massa, men det försvann så snabbt att jag inte han med att läsa vad som stod och datorn startade om av sig själv.

Nu varje gång som datorn startar om så får jag samma bluescreen och datorn startar om hela tiden. Så jag gick in i felsäkert läge, vilket fungerade, och har provat med att göra en system återställning och även provat med att installera dom senaste drivrutinerna till grafikkortet, men inget av det verkade hjälpa.

Så det jag gjorde nu sist var att gå in i enhetshanteraren och inaktiverade mitt grafikkort där och nu kommer jag i alla fall in på datorn, men det ser inge vidare trevligt ut med en så liten upplösning.

Har mitt GTX 470 gått sönder eller kan det vara själva windows 7 pro som blivit knasigt och vad kan jag då göra?

Tack på förhand!

-Zanki

Disney
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 704
Member Since:
januari 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1295774
november 10, 2014 - 3:36 e m
sp_Permalink sp_Print

inaktivera grafikkortet är ganska osmart. för hur ska du få bild till skärmen?

låter som att windows har exploderat, hur du har lyckat är frågan? kanske en hårdisk som håller på att gå sönder? vem vet? installera om och håll tummarna =)

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
Member Since:
januari 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1295783
november 10, 2014 - 9:46 e m
sp_Permalink sp_Print

Prova avinstallera grafikkortet från felsäkert läge ochse om den startar normalt sen.

Zanki
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
Member Since:
november 10, 2014
sp_UserOfflineSmall Offline
1295784
november 11, 2014 - 2:54 f m
sp_Permalink sp_Print

Hej och tack för era svar!

Disney:
inaktivera grafikkortet är ganska osmart. för hur ska du få bild till skärmen?

Jag är inte så teknisk inom datorer (det är därför jag frågar här, för jag behöver hjälp), men Windows eller själva moderkortet har ju typ något eget begränsat sätt att ge bild på skärmen. Men man är då begränsad till vissa upplösningar och färger.

Jag använder liksom datorn just nu, jag kan surfa runt, använda hårddiskarna, kolla på stream och youtube (dock så ser det inte så värst bra ut haha) och datorn i övrigt ser ju ut att fungera.

Men går jag in i Enhetshanteraren och aktiverar grafikkortet igen, så ber datorn mig starta om och så fort jag är på väg att komma in i Windows igen så blir skärmen svart och det står ingen signal, samt så följer samma bluescreen meddelande igen och datorn tvingas starta om igen.

Då går jag in i Felsäkert läge igen, inaktiverar grafikkortet igen i Enhetshanteraren och startar om datorn och nu kommer jag in i datorn normalt igen. Det måste vara grafikkortet som gått sönder eller hur? Vad annars skulle det kunna vara? Som sagt jag sitter på datorn just nu och allt verkar fungera bra när grafikkortet är inaktiverat.

-Tjalve-:
Prova avinstallera grafikkortet från felsäkert läge ochse om den startar normalt sen.

Hur avinstallerar jag grafikkortet, är det inte nästan samma sak som att inaktivera det i enhetshanteraren?

Tack igen för era svar!

-Zanki

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
198 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

RebeccabipYJ RebeccabipYJ

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

DonaldSpodyZU DonaldSpodyZU

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL