Displayport problem. | Felsökning | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Displayport problem.
This topic is locked
Avatar
EliXyR
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2588
Member Since:
maj 5, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1
juli 25, 2013 - 6:34 e m
sp_Permalink sp_Print

Köpte nyligen ny skärm, missa att den inte hade HDMI utan en DP. Inga problem tänkte jag o gick o köpte en DP-HDMI kabel, och plugga in. Väljer DP på skärmen o startar datorn. Ingen bild, utan den växlar över till andra datorn som är inkopplad på DVI. Testar jag DP-HDMI kabeln på min gamla skärm, DP på gpu och HDMI i skärm så funkar det. DP måste ju fungera som HDMI dvs det är 2 hanar och det ska väl inte spela någor roll om man skickar eller tar imot signalen på DP-HDMi kabeln? Kan det va så att DP kontakten är trasig motro? vill inte springa o köpa en DP kabel bara för o testa direkt utan konverters. De är ju knappast gratis de jävlarna 😀 Är det nån som har mer koll en jag?

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1290245
juli 25, 2013 - 6:39 e m
sp_Permalink sp_Print

Kan vara att den nya skärmen kräver Aktiv adapter för att lira med HDMI. Vissa skärmar är extra griniga. Har du ett annat grafikkort med DP kan du testa om det fungerar. Vet inte om det är skillnad mellan olika GPUs / tillverkare.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
EliXyR
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2588
Member Since:
maj 5, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1290246
juli 25, 2013 - 6:53 e m
sp_Permalink sp_Print

Ok har en VGA-DP adapter den testa jag med, det funka icke. Testade på min benq den har HDMI, där funkar det att använda kabeln från 7790(DP) till skärm(HDMI) Så kabeln är de ju inge fel på. Bästa är väl o köpa en DP kabel. Se om jag kan lämna tebaka o byta. Vetifan varför jag valde o sneaka med adatper kabel när mitt 670 har dp :S

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
193 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

RebeccabipYJ RebeccabipYJ

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

DonaldSpodyZU DonaldSpodyZU

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL