NordicHardware - Officiell tråd för felrapporter och buggar | Sida 3 | Feedback & idéer om NordicHardware | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
NordicHardware - Officiell tråd för felrapporter och buggar
This topic is locked
Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1250779
juni 1, 2010 - 7:16 f m
sp_Permalink sp_Print

skiroy;1250805 wrote: Inte riktigt snabbnavigeringar jag menar…

[Bilden hittades inte]

Ok du menar så, får kika på om det är möjligt. Men det är väl annars snabbnavigeringens funktion. Snabbnavigeringen är ju mer ”avancerad” på gott och ont kan tänkas.

opA87;1250812 wrote: Vet inte om detta svarats på innan.. finns det ingen flik ”Visa dina inlägg” någonstans ?

Det finns i din profil ”hitta alla inlägg”, tyvärr är detta inte helt kopplat med de gamla inläggen från phpbb, vilket vi även märkt stämmer för sökfunktionen. Men vi ska koppla om detta inom kort så att även de äldre inläggen hittas.

Dehman
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7340
Member Since:
mars 10, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1250782
juni 1, 2010 - 8:09 f m
sp_Permalink sp_Print

Läste en post av Mean_Machine igår och den såg ganska konstig ut.
http://pici.se/pictures/feivKaPqa.png

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1250783
juni 1, 2010 - 8:54 f m
sp_Permalink sp_Print

Ja det är också något jag märkt idag, verkar vara de inledande inläggen i mer eller mindre varje tråd. Vet inte riktigt vad som ligger bakom. Man märker det knappt när man kör i ”bredläge” så nog därför inte alla tänker på det. Men vi kikar på detta också.

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
augusti 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1250791
juni 1, 2010 - 3:39 e m
sp_Permalink sp_Print

Inga problem längre, allt ok, min avatar är åter på plats.
😉

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Avatar
opA87
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2399
Member Since:
december 6, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1250802
juni 1, 2010 - 7:17 e m
sp_Permalink sp_Print

Anton Karmehed;1250813 wrote: Det finns i din profil ”hitta alla inlägg”, tyvärr är detta inte helt kopplat med de gamla inläggen från phpbb, vilket vi även märkt stämmer för sökfunktionen. Men vi ska koppla om detta inom kort så att även de äldre inläggen hittas.

Klickar jag mig dit och trycker på den blå pilen bredvid den person som gjorde senaste inlägget så kommer jag ändå bara till TS första inlägg.

Tidigare idag fungerade det att klicka sig till det senast skrivna men nu kommer jag hela tiden till första inlägget. 😕

hymer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1188
Member Since:
maj 9, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1250816
juni 2, 2010 - 7:38 f m
sp_Permalink sp_Print

Ska ni inte ha som ni hade förut att i högerkanten så kommer alla nya forums trådar upp?

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1250817
juni 2, 2010 - 7:53 f m
sp_Permalink sp_Print

ska kolla på det opA871.

Vi har en modul för den hymer men den fungerar inte som den ska i dagsläget, det ligger dock på ”to do” listan så försök håll ut! Det är lättare att se de nya på framsidan nu i alla fall 😉

this
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1179
Member Since:
juli 4, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1250824
juni 2, 2010 - 10:52 f m
sp_Permalink sp_Print

Är medvetna om att forumtrådarna inte sorteras efter senast postat inlägg i dem? Sen hur blir det med smileys, förut fanns det en ruta där man kunde klicka på vilken smiley man ville ha.

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1250825
juni 2, 2010 - 11:03 f m
sp_Permalink sp_Print

this;1250858 wrote: Är medvetna om att forumtrådarna inte sorteras efter senast postat inlägg i dem? Sen hur blir det med smileys, förut fanns det en ruta där man kunde klicka på vilken smiley man ville ha.

Det finns nu med, fast du kanske missat att vBullitin tillåter olika redigerare. Varav den enklaste är standard. Gå in på Inställningar oich generella inställningar.
Längst ner hittar du en post kallad Redigeringsgräsnsnitt. Ändra den så skall det vid avancerat alternativ finnas smileys.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1250827
juni 2, 2010 - 12:16 e m
sp_Permalink sp_Print

this;1250858 wrote: Är medvetna om att forumtrådarna inte sorteras efter senast postat inlägg i dem? Sen hur blir det med smileys, förut fanns det en ruta där man kunde klicka på vilken smiley man ville ha.

Så var det inställt från början, att de sorterades efter titel (dummaste jag sett i ett forum?) men det ska vara ändrat. Har vi missat i något forum? Får gärna precisera dig vart du sett detta.

Avatar
Snorch
Medlem
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
mars 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1250828
juni 2, 2010 - 12:24 e m
sp_Permalink sp_Print

Det är då en helt konstig ”Visa nya inlägg”-funktion på det här forumet. Klickar man på ”Vad är nytt?” får man upp nya inlägg sen senaste besöket, va bra tänkte jag då bokmärker jag den eftersom jag alltid använder den funktionen och aldrig använder kategorierna. Gjorde några omladdningar av sidan utan att några nya inlägg dök upp trots att nya inlägg hade gjorts. Då visar det ju sig att man får ett sök-id precis när man använder nytt-länken, precis som när man söker som vanligt. Man måste således söka om varenda gång man laddar om sidan för att se nya inlägg, det räcker inte med att trycka F5. Det är minst sagt dåligt och konstigt.

Är det ingen som tycker ikonerna (de med breven) är lite ologisk?
För mig är ett stäng brev oläst och ett öppet läst, men här är det tvärtom. Stängt brev så finns inga olästa och öppet brev så finns det olästa inlägg.
Annars håller jag med Dehman, alldeles för otydligt brev och för stort.

edit, Ni måste förlänga sessionstiden för forumet. Laddade om nytt-sidan för knappa 30min sedan, nu laddade jag den igen och allt är nollställt och inga nya inlägg finns att visas, det är alldeles för kort tid för att kunna användas. Räcker ju med att man gör något annat en kort stund så är nytt-sidan nollställd.

AmiDonc
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 19
Member Since:
november 18, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1250829
juni 2, 2010 - 1:31 e m
sp_Permalink sp_Print

Hoppsan..Har precis bytt moderkort, då mitt gamla sluta att visa bilden av någon underlig anledning. Så jag har inte besökt NH på några dagar. Men nu när allt är igång igen kände jag inte igen mig. Trodde först att jag klicka på fel bokmärke.. Tycker det är mycket bättre nu..Bra jobbat NH…

Har inte märkt några konstigheter ännu med nya sidan…Förutom att det inte går att klicka på NH loggan för att komma tillbaks till framsidan..Men det fixar ni nog..Finns ju alltid Hem knappen..

Dehman
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7340
Member Since:
mars 10, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1250836
juni 2, 2010 - 4:41 e m
sp_Permalink sp_Print

Där är någon störande reklambanner mitt i forumet efter ett antal trådar? :S

Avatar
Andreas Galistel
Medlem
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
november 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1250839
juni 2, 2010 - 5:39 e m
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1250862 wrote: edit, Ni måste förlänga sessionstiden för forumet. Laddade om nytt-sidan för knappa 30min sedan, nu laddade jag den igen och allt är nollställt och inga nya inlägg finns att visas, det är alldeles för kort tid för att kunna användas. Räcker ju med att man gör något annat en kort stund så är nytt-sidan nollställd.

900 sekunder var i kortaste laget. 3600 kändes bättre.

//Andreas

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1250851
juni 2, 2010 - 9:38 e m
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1250862 wrote: Det är då en helt konstig ”Visa nya inlägg”-funktion på det här forumet. Klickar man på ”Vad är nytt?” får man upp nya inlägg sen senaste besöket, va bra tänkte jag då bokmärker jag den eftersom jag alltid använder den funktionen och aldrig använder kategorierna. Gjorde några omladdningar av sidan utan att några nya inlägg dök upp trots att nya inlägg hade gjorts. Då visar det ju sig att man får ett sök-id precis när man använder nytt-länken, precis som när man söker som vanligt. Man måste således söka om varenda gång man laddar om sidan för att se nya inlägg, det räcker inte med att trycka F5. Det är minst sagt dåligt och konstigt.

Kanske denna länken fungerar bättre för dig ? https://www.nordichardware.se/swforum/search.php?do=getnew&contenttype=vBForum_Post

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

The Mutt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 475
Member Since:
augusti 5, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1250878
juni 3, 2010 - 4:46 e m
sp_Permalink sp_Print

Det går inte att söka efter inlägg mellan 2005 och 2010 verkar det som. Dock rätt kul att läsa inlägg man skrev för 5år sen 😀

Avatar
Andreas Galistel
Medlem
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
november 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1250882
juni 3, 2010 - 6:41 e m
sp_Permalink sp_Print

The Mutt;1250912 wrote: Det går inte att söka efter inlägg mellan 2005 och 2010 verkar det som. Dock rätt kul att läsa inlägg man skrev för 5år sen 😀

Sökfunktionen behöver länkas till alla gamla inlägg. Det är ganska intensivt och får vänta till en tid då det inte är samma tryck på sidan.

//Andreas

Johan Karlsson_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
Member Since:
september 27, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1250899
juni 4, 2010 - 2:17 f m
sp_Permalink sp_Print

AmiDonc;1250863 wrote: Har inte märkt några konstigheter ännu med nya sidan…Förutom att det inte går att klicka på NH loggan för att komma tillbaks till framsidan..Men det fixar ni nog..Finns ju alltid Hem knappen..

Amen to that. Man måste ha klickabar logga! Så enkelt är det 🙂

Dehman
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7340
Member Since:
mars 10, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1250900
juni 4, 2010 - 2:22 f m
sp_Permalink sp_Print

jag brukar bara skriva ”nor” i adressfältat och trycka enter. Då kommer URL till det förra forumet upp. Jag kommer dock hit, men är inte inloggad och det står att jag är hos nordichardware.com, fast får ändå upp .se-forumet? :O

The Mutt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 475
Member Since:
augusti 5, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1250909
juni 4, 2010 - 10:14 f m
sp_Permalink sp_Print

Jag har tjatat om detta förr men här kommer det igen. Varför får jag inga mail vid svar och PM? Trodde att det kanske skulle funka nu men icke. 🙂

Jag har provat byta mail adress, ta bort notifiering logga ut väntat sen loggat in och lagt till notifiering igen men det kommer fortfarande inga mail. Och de ligger inte i skräppost heller…

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
288 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

GermanVevy GermanVevy

ytaletkygf ytaletkygf

jtaletaoqg jtaletaoqg

AplusMotHQ AplusMotHQ

WileysitZI WileysitZI

ppu-pro_bewRG ppu-pro_bewRG

MichaeldalIL MichaeldalIL

WilliamWotQI WilliamWotQI

FuriousBraw FuriousBraw

UbvpwcgatKX UbvpwcgatKX

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL