NordicHardware - Officiell tråd för felrapporter och buggar | Feedback & idéer om NordicHardware | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
NordicHardware - Officiell tråd för felrapporter och buggar
This topic is locked
Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1
maj 30, 2010 - 9:02 e m
sp_Permalink sp_Print

Här är det fritt fram för alla medlemmar att rapportera eventuella buggar och problem som uppstått med den nya sajten.

Skriv en kort förklaring till problemet och gärna en utförligare rapport om hur och vid vilka tillfällen problemet uppkommer. Allt för att göra det lättare för vår webbmaster.

Notera att denna tråd kommer att rensas på icke konstruktiva klagomål, medan vi varmt välkomnar alla konstruktiva felrapporter!

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
augusti 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1250695
maj 30, 2010 - 10:27 e m
sp_Permalink sp_Print

Najs, lyckas dock inte hitta någon möjlighet att lägga in min snygga avatar…
😉

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Zapy
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 18
Member Since:
juni 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1250696
maj 30, 2010 - 10:28 e m
sp_Permalink sp_Print
[00:23:12] < +zapy> vi lever inte på 90talet längre med 800×600 fixa WS stöd ffs 16:10 ffs =P

och

[00:25:11] < +zapy> Fatal error: Registry object is not an object in [path]/includes/class_dm.php on line 205
[00:25:26] < +zapy> vid inlogning efter reset av lösen
inlogning via huvudsidan gick smärtfritt, men via forumet i sig så gav båda fel men inlogad vart jag.

Dehman
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7340
Member Since:
mars 10, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1250697
maj 30, 2010 - 10:31 e m
sp_Permalink sp_Print

Gillar inte forumslayouten alls. Svårnavigerat. :S

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
Member Since:
augusti 13, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1250698
maj 30, 2010 - 10:33 e m
sp_Permalink sp_Print

Säger som dehman, forumlayouten kunde varit bättre. Känns som att varje tråd tar för mycket plats, och det blir mycket scrollande. Namnet och allt det där på sidan av posten istället för ovanför är bättre enligt mig.

Lurifax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 750
Member Since:
oktober 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1250699
maj 30, 2010 - 10:33 e m
sp_Permalink sp_Print

På förstasidan står det ”Hej ,Lurifax”, vajsing med mellanslaget där…
Sen är det en blå ruta som poppar upp under bannern när man för musen över samma ”Hej ,Lurifax” som jag antar innehåller någon slags meny, som alltså inte syns eftersom den ligger under bannern..
Får bara internal server error när jag försöker logga in på forumet, men nu lyckades den på nåt vis ändå..

Och vad är ”The Human GPSSlackerNG-redaktionenCoalaskötareMetrosexuellSkiroyistKorrekturläsareÖversättareKonspirationstekniker3x SMPC-vinnareWhiteHatPå semester från NHProvmedlemVarnad IdiotVarnad GnällspikForumladyTiteltiggarexhtml/css guruBimmerEx CrewFAQ-nisseOC-gurua.k.a. ToreScriptareNyhetsskribentBitr. ChefredaktörChefredaktörBannlyst!Site AdminForumsadminEn varningRedaktionenRedaktionenMedlemRedaktionenModeratorRedaktionenGuerilla GirlHedersknyffelAllestädes närvarandeChief OverlordHedersmedlemNH-MecenatNäst snabbast på NHJulmecenat 2008Visdom/VanvettAequitas VeritasTitel kommer…SETI MasterSnabbast i NH crewASUSRövhatt” under mångas nick?

Dehman
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7340
Member Since:
mars 10, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1250700
maj 30, 2010 - 10:38 e m
sp_Permalink sp_Print

Verkar som alla som inte har en tilldelad titel får alla titlar som finns istället 😀

Står nordichardware.com i

”: D” smileyn är fel!

Zapy
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 18
Member Since:
juni 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1250701
maj 30, 2010 - 10:41 e m
sp_Permalink sp_Print

Lurifax;1250731 wrote: På förstasidan står det ”Hej ,Lurifax”, vajsing med mellanslaget där…
Sen är det en blå ruta som poppar upp under bannern när man för musen över samma ”Hej ,Lurifax” som jag antar innehåller någon slags meny, som alltså inte syns eftersom den ligger under bannern..
Får bara internal server error när jag försöker logga in på forumet, men nu lyckades den på nåt vis ändå..

Och vad är ”The Human GPSSlackerNG-redaktionenCoalaskötareMetrosexuellSkiroyistKorrekturläsareÖversättareKonspirationstekniker3x SMPC-vinnareWhiteHatPå semester från NHProvmedlemVarnad IdiotVarnad GnällspikForumladyTiteltiggarexhtml/css guruBimmerEx CrewFAQ-nisseOC-gurua.k.a. ToreScriptareNyhetsskribentBitr. ChefredaktörChefredaktörBannlyst!Site AdminForumsadminEn varningRedaktionenRedaktionenMedlemRedaktionenModeratorRedaktionenGuerilla GirlHedersknyffelAllestädes närvarandeChief OverlordHedersmedlemNH-MecenatNäst snabbast på NHJulmecenat 2008Visdom/VanvettAequitas VeritasTitel kommer…SETI MasterSnabbast i NH crewASUSRövhatt” under mångas nick?

Menyn funkar hära senaste officiela FF
dock inte med chrome 5, menyn hamnar under bannern.
ie 8 kan inte ens logga in

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1250702
maj 30, 2010 - 10:42 e m
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd;1250727 wrote: Najs, lyckas dock inte hitta någon möjlighet att lägga in min snygga avatar…
😉

Det borde gå i profilinställningar? Avatarer är aktiverade i forumet i alla fall som synes på min användare.

wojt;1250730 wrote: Säger som dehman, forumlayouten kunde varit bättre. Känns som att varje tråd tar för mycket plats, och det blir mycket scrollande. Namnet och allt det där på sidan av posten istället för ovanför är bättre enligt mig.

Forumlayouten är inget vi spikat, vi ska även se över själva kategorierna osv. Målet är helt klart att göra forumet Bredare. Saknade också den vänsterjusterade användarinfon först. Men man vänjer sig snabbt och eftersom forumet är lite begränsat i bredd känns det som en vettig lösning idag.

Lurifax;1250731 wrote: På förstasidan står det ”Hej ,Lurifax”, vajsing med mellanslaget där…
Sen är det en blå ruta som poppar upp under bannern när man för musen över samma ”Hej ,Lurifax” som jag antar innehåller någon slags meny, som alltså inte syns eftersom den ligger under bannern..
Får bara internal server error när jag försöker logga in på forumet, men nu lyckades den på nåt vis ändå..

Och vad är ”The Human GPSSlackerNG-redaktionenCoalaskötareMetrosexuellSkiroyistKorrekturläsareÖversättareKonspirationstekniker3x SMPC-vinnareWhiteHatPå semester från NHProvmedlemVarnad IdiotVarnad GnällspikForumladyTiteltiggarexhtml/css guruBimmerEx CrewFAQ-nisseOC-gurua.k.a. ToreScriptareNyhetsskribentBitr. ChefredaktörChefredaktörBannlyst!Site AdminForumsadminEn varningRedaktionenRedaktionenMedlemRedaktionenModeratorRedaktionenGuerilla GirlHedersknyffelAllestädes närvarandeChief OverlordHedersmedlemNH-MecenatNäst snabbast på NHJulmecenat 2008Visdom/VanvettAequitas VeritasTitel kommer…SETI MasterSnabbast i NH crewASUSRövhatt” under mångas nick?

Det är undrar jag också över, verkar vara som att ni belönas med alla våra olika unika användarstatusar. Lägger det i ”att fixa” listan.

Zapy
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 18
Member Since:
juni 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1250703
maj 30, 2010 - 10:50 e m
sp_Permalink sp_Print

*snyfft* mitt ws stöd då Anton? jag vill ha 1920×1200 stöd 🙁 (lr något bredare iaf)
eller så fyller du bara hela skärmen, 100% (ala swec, förlåt att jag svär)

Avatar
lindén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 400
Member Since:
januari 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1250704
maj 30, 2010 - 11:01 e m
sp_Permalink sp_Print

Tycker oxå att forumet är för smalt, men man kanske vänjer sig.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1250705
maj 30, 2010 - 11:03 e m
sp_Permalink sp_Print

Det är inte alls omöjligt att vi gör så i forumet. De redaktionella sidorna är ju en annan sak. Men som sagt vi återkommer med detta. Lita på att vi kommer se över det i alla fall, vi betar av problem i prioritetsordning så hoppas ni kan leva lite snålt i forumet så länge men det kommer bli bredare med största sannolikhet! 🙂

Avatar
opA87
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2399
Member Since:
december 6, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1250709
maj 31, 2010 - 5:52 f m
sp_Permalink sp_Print

Möjliga fel jag hittat:

# Går jag in på nyhetsforumsdelen och öppnar inlägg ser jag

-koder lite överallt., t.ex såhär: ’

Alien vs. Predator var ett av de mest omtalade speltitlarna när AMD planerade sin lansering av DirectX 11-familjen Radeon HD 5000. Spelet sades använda några av de mest avancerade tessellation och skugg-effekterna ur det nya grafikbiblioteket. Speltiteln har nu funnits på marknaden i någon månad och även om kritiken inte alltid varit lysande är det fortfarande ett intressant test för DirectX 11-grafikkort. Nu har så SEGA och Rebellion släppt ett benchmark för dem som inte har eller vill lägga pengar på hela spelet.

Your DirectX 11 hardware also allows for higher quality, smoother and more natural looking shadows as well. DirectX 11 Advanced Shadows allow for the rendering of high-quality shadows, with smoother, artifact-free penumbra regions, which otherwise could not be realized, again providing for a higher quality, more immersive gaming experience.


Alien vs. Predator stödjer även Eyefinity vilket gör det möjligt att testa dessa system för dem som kostat på sig en sådan konfiguration.


Alien vs. Predator D3D11 Benchmark går att hämta hem från SEGAs hemsida. Dela gärna med er av era resultat i forumet!




#

The Human GPSSlackerNG-redaktionenCoalaskötareMetrosexuellSkiroyistKorrekturläsareÖversättareKonspirationstekniker3x SMPC-vinnareWhiteHatPå semester från NHProvmedlemVarnad IdiotVarnad GnällspikForumladyTiteltiggarexhtml/css guruBimmerEx CrewFAQ-nisseOC-gurua.k.a. ToreScriptareNyhetsskribentBitr. ChefredaktörChefredaktörBannlyst!Site AdminForumsadminEn varningRedaktionenRedaktionenMedlemRedaktionenModeratorRedaktionenGuerilla GirlHedersknyffelAllestädes närvarandeChief OverlordHedersmedlemNH-MecenatNäst snabbast på NHJulmecenat 2008Visdom/VanvettAequitas VeritasTitel kommer…SETI MasterSnabbast i NH crewASUSRövhatt

# Vart i där man skriver inläggen hittar man vilka smileys som finns ?

# Jag var först inte inloggad på forumet när jag besökte första gången.. klickade sedan på att få ett nytt lösenord.. när jag skickades tillbaka var jag plötsligt inloggad utan att ha skrivit in det nya lösenordet ?

# Går det inte att ”centrera” forumet ?

# Det går inte att förhandsgranska ett inlägg innan man skriver det ?

# .. och vad de nu är mer jag kan hitta 😛

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1250711
maj 31, 2010 - 7:10 f m
sp_Permalink sp_Print

Koden du hittar kommer från vår gamla sajt-till-forum integrering och är gammalt skräp som nog du får leva med. Idag publiceras alla nyheter endast på den redaktionella delen av sajten där även kommenteringen sker.

Forumet har lite hyss för sig och vi jobbar på att få detta löst.

Angående smiley och förhandsgranskning är det knappen ”gå till avancerad” som syns under snabbsvars-rutan som du ska använda dig av. Där kommer du in i den avancerade editorn med all möjlig funktionalitet! 🙂

Forumets layout kommer vi att se över, men att centrera det blir det nog inte tal om när resten av sajten är vänsterjusterad. Men som sagt kommer det nog att breddas framöver.

Avatar
Fredrik_8
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 258
Member Since:
januari 26, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1250712
maj 31, 2010 - 7:18 f m
sp_Permalink sp_Print

Först vill jag passa på och gratulera sidan in i 2000-talet, åtminstone rent grafiskt. Kul!

Sen vill jag passa på att påpeka några smärre problem, som åtminstone jag upplever.

*Mod_rewrite
– ”Clenare” länkar hade uppskattats, exempelvis ’/forum/01/detta_är_en_post’ eller bara ’/forum/01’.

*Layout
– Ser ingen som helst mening med att vänsterställa sidan, därav bör ni centrera hela sidan för alla, eller alternativt erbjuda varje specifik användare att själv välja layout, exempelvis vänster, centrerad eller högerställd.

*Logga in
– Saknar MouseOver på ”Logga in” i menyn, kanske skulle göra ”logga in” mouseovern i orange istället för en annan nyans utav blå som de andra menyalternativen?
– När man väl har loggat in blockerar reklamen under menyn dropdown listan som kommer fram när man tar musen över sitt användarnamn (”Hej hirsch”)

Se bild
EDIT av Anton K: Ändrade bilden till textlänk och noterade problemet. 🙂

EDIT:
När jag nu infogade en bild ser jag att denna inte skalades till en mer lämplig storlek som passar sidan storlek, detta bör åtgärdas.

PS. Det är inte jag som spelar The sims xD

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1250714
maj 31, 2010 - 8:08 f m
sp_Permalink sp_Print

Hirsh, problemen med ”mousover” på logga in verkar ske i Google Chrome och IF. Har samma fel här, men inte i FF som jag kör i vanliga fall.

Tyvärr är det så att för att hålla sajten flytande behövs det högerplacerade annonser och det gör att vi kommer fortsätta (sidan var vänsterjusterad även innan :)) med sajtdesignen som den är. Men forumet ska göras bredare som sagt.

Länkarna kan vara läge att se över ja, bra tips. Även bildhanteringen i forumet ska vi kika på.

Avatar
Tobberian
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 175
Member Since:
oktober 19, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1250716
maj 31, 2010 - 8:42 f m
sp_Permalink sp_Print

Inställningar/redigera avatar, visar inget .. och har bara 1 alternativ ”visa ingen avatar” som är ibockat.
Laddade upp min avatar igen på huvudsidan/minprofil (flik avatar).. (fel?) syns där nu iaff men inte i forumet.

P.S. mitt scrollfinger ville också instämma om namnrute förtretet.
STORT tomrum i mitten helt i onödan. Dagens monitorer klarar den lilla breddningen som blir med sidoställd ruta.

Avatar
Fredrik_8
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 258
Member Since:
januari 26, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1250718
maj 31, 2010 - 8:50 f m
sp_Permalink sp_Print

Anton Karmehed;1250747 wrote: Hirsh, problemen med ”mousover” på logga in verkar ske i Google Chrome och IF. Har samma fel här, men inte i FF som jag kör i vanliga fall.

Tyvärr är det så att för att hålla sajten flytande behövs det högerplacerade annonser och det gör att vi kommer fortsätta (sidan var vänsterjusterad även innan :)) med sajtdesignen som den är. Men forumet ska göras bredare som sagt.

Länkarna kan vara läge att se över ja, bra tips. Även bildhanteringen i forumet ska vi kika på.

Skönt att problemen inte existerar i FF, sitter nämligen på syrrans dator nu, så det är hon som kör Chrome. Jag själv föredrar FF, alternativt Opera. 🙂

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1250719
maj 31, 2010 - 8:54 f m
sp_Permalink sp_Print

Tobberian;1250749 wrote: Inställningar/redigera avatar, visar inget .. och har bara 1 alternativ ”visa ingen avatar” som är ibockat.
Laddade upp min avatar igen på huvudsidan/minprofil (flik avatar).. (fel?) syns där nu iaff men inte i forumet.

P.S. mitt scrollfinger ville också instämma om namnrute förtretet.
STORT tomrum i mitten helt i onödan. Dagens monitorer klarar den lilla breddningen som blir med sidoställd ruta.

Test att ladda upp avatar i forumet nu igen Tobberian, nu borde det fungera.

Avatar
Tobberian
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 175
Member Since:
oktober 19, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1250720
maj 31, 2010 - 9:18 f m
sp_Permalink sp_Print

🙂 snabba tag!

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online: AlexWedyQR AlexWedyQR, RonaldmedHG RonaldmedHG, AustinerRJ AustinerRJ, StevenmnPS StevenmnPS, ThomaslafEGN ThomaslafEGN
84 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

GysleskNU GysleskNU

carpinteyrohojUE pletcherufvUE

GregoryhabIC GregoryhabIC

cYroicyAO cYroicyAO

MarciatawQX MarciatawQX

Seo-Ul-fatHK Seo-Ul-fatHK

MichaeljoifsWO MichaeljoifsWO

SofiwarEB SofiwarEB

Platform Media Sosial Banjir Harapan Di Akhir Tahun

RobertPlopeEW RobertPlopeEW

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL