Feedback och buggrapportering NHW:s nya webbplats 2016 | Sida 3 | Feedback & idéer om NordicHardware | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Feedback och buggrapportering NHW:s nya webbplats 2016
This topic is locked
Avatar
Marquzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1433
Member Since:
augusti 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
41
mars 10, 2016 - 1:59 e m
sp_Permalink sp_Print

Tycker det ser sådär ut. Gillar inte när det som är relevant är mindre än det orelevanta.

Saknar quick reply ruta längst ner i trådarna. 

Jag har inte hittat det än, men jag vill veta var ens kommentarer till nyheter od hamnar så att man kan följa upp de om någon svarar eller gör ett nytt inlägg. Detta gick inte i förra systemet som jag förstod och det skulle vara bra om det gick nu.

Tapatalk?

Math required när man är inloggad??

Avatar
Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 364
Member Since:
juli 11, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
42
mars 10, 2016 - 11:25 e m
sp_Permalink sp_Print

Ja, det är ju en del som är sisådär…

 

Hopas verkligen ni får rätt på allt, för jag e inte nöjd ännu.

 

/Homie

Avatar
Carl Holmberg
Admin
Forum Posts: 55
Member Since:
februari 17, 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
43
mars 11, 2016 - 3:27 e m
sp_Permalink sp_Print

Ghost^[Homie] said
Ja, det är ju en del som är sisådär…

 

Hopas verkligen ni får rätt på allt, för jag e inte nöjd ännu.

 

/Homie

Vi fortsätter arbeta på det, det finns som sagt en del kvar att ordna med forumet och med vissa medlemars migreringar. All feedback i den här tråden, både vad gäller forumet och övriga sidan, uppskattas!

Mathias_2
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4544
Member Since:
juni 30, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
44
mars 15, 2016 - 12:33 e m
sp_Permalink sp_Print

En liten men viktig grej: teckensnitten kan inte hämtas eftersom kör nhw på https men hämtar font-filerna från http. Öppna konsollen i t. ex Chrome så ser ni fler saker som inte laddas in korrekt. 

Följande användare vill tacka Mathias_2 för detta givande inlägg:

Carl Holmberg
Avatar
Carl Holmberg
Admin
Forum Posts: 55
Member Since:
februari 17, 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
45
mars 16, 2016 - 1:11 e m
sp_Permalink sp_Print

I veckan har vi gjort en uppdatering av databasen med användarnas registreringsdatum. Ni som noterat att ert ”medlem sedan”-datum inte stämmer efter migreringen till det nya forumet bör nu ha fått det åtgärdat. Hör gärna av er om det problemet mot förmodan skulle kvarstå!

Avatar
Carl Holmberg
Admin
Forum Posts: 55
Member Since:
februari 17, 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
46
mars 16, 2016 - 1:13 e m
sp_Permalink sp_Print

Mathias_2 said
En liten men viktig grej: teckensnitten kan inte hämtas eftersom kör nhw på https men hämtar font-filerna från http. Öppna konsollen i t. ex Chrome så ser ni fler saker som inte laddas in korrekt. 

Veckans övergång till HTTPS var ett tillfälligt test, i skrivande stund är vi tillbaka på HTTP tills alla funktioner är igång även på HTTPS. Vi kommer göra en slutgiltig övergång till HTTPS inom kort, då ser vi till att kika även på det här – tack för heads up 🙂

Avatar
Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 364
Member Since:
juli 11, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
47
mars 17, 2016 - 2:52 e m
sp_Permalink sp_Print

Och hur går det för oss som fortfarande inte fått tillbaka hela sin historik i forumet ?

Vet inte om ändringar har gjorts sedan sista jag postade, men då tog det nästan 2 timmar innan jag såg min egen post här i forumet/tråden…

 

/Homie

Avatar
Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 364
Member Since:
juli 11, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
48
mars 23, 2016 - 11:17 f m
sp_Permalink sp_Print

Tänker ni bara ignorera alla kvarvarande problem ?

Ser fortfarande inga förändringar bland annat om min historik ?

Nästan en  vecka sedan jag påpekade detta…

 

/Homie

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
49
mars 23, 2016 - 5:44 e m
sp_Permalink sp_Print

Tjena Ghost!
Jag har precis kommit tillbaka efter 2 veckors semester utan nät och medan utvecklarna har jobbat på med vår gedigna ”to do”-lista verkar det finnas fler buggar att fixa. Jag ska kika närmare på detta med historik nu när jag är tillbaka och så återkommer jag så snart jag blivit uppdaterad på läget.

 

Vad är det mer som är ”kritiskt” eller viktigast i dagsläget ur Er användares synvinkel?

Avatar
Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 364
Member Since:
juli 11, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
50
mars 23, 2016 - 6:49 e m
sp_Permalink sp_Print

Först o främst att det inte ska ta över en timme innan ett nytt inlägg visas i trådar (det kan hända att jag postade under uppdateringar, men hände flera gånger i rad).

 

Sen är det all inläggshistorik.

Man blir ju inte direkt betrodd om man postar nått i köp o sälj om man bara har 7-10 inlägg o har varit medlem på forumet i nästan 10 år.

 

Jag kommer inte ihåg alls men mellan 700 och 1100 inlägg borde jag ha hunnit med på mina år som medlem här.

 

/Homie

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
51
mars 23, 2016 - 6:51 e m
sp_Permalink sp_Print

Ghost^[Homie] said
Först o främst att det inte ska ta över en timme innan ett nytt inlägg visas i trådar (det kan hända att jag postade under uppdateringar, men hände flera gånger i rad).

 

Sen är det all inläggshistorik.

Man blir ju inte direkt betrodd om man postar nått i köp o sälj om man bara har 7-10 inlägg o har varit medlem på forumet i nästan 10 år.

 

Jag kommer inte ihåg alls men mellan 700 och 1100 inlägg borde jag ha hunnit med på mina år som medlem här.

 

/Homie

Det kan ha med cache att göra Ghost. Ska be utvecklarna kika på det, vet inte om de fixat något medan jag varit borta men lägger det i listan.

Hade du exakt tidigare användarnamn? Skulle behöva göra en crosscheck mot gamla databasen för till skillnad mot Tintin t.ex hittar jag bara En användare för dig i nya forumet. 

Avatar
Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 364
Member Since:
juli 11, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
52
mars 23, 2016 - 11:48 e m
sp_Permalink sp_Print

Sorry för sen svar, har varit inne i stan o sett nya Batman Vs Superman. ( helt klart en film med action o snygga effekter i).  🙂

 

Mitt exakta användarnamn tidigare var,

Ghost^[Homie] vilket det även är nu, MEN jag kan inte logga in med [ ] ^ tecknen i mitt namn.

 

Så numera måste jag skriva GhostHomie + lösen och när jag väl är inloggad så står det,

logged in as Ghost^[Homie]

 

/Homie

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
53
mars 24, 2016 - 7:51 f m
sp_Permalink sp_Print

Ghost^[Homie] said
Sorry för sen svar, har varit inne i stan o sett nya Batman Vs Superman. ( helt klart en film med action o snygga effekter i).  🙂

 

Mitt exakta användarnamn tidigare var,

Ghost^[Homie] vilket det även är nu, MEN jag kan inte logga in med [ ] ^ tecknen i mitt namn.

 

Så numera måste jag skriva GhostHomie + lösen och när jag väl är inloggad så står det,

logged in as Ghost^[Homie]

 

/Homie

hehe jag har varit iväg 2 veckor utan att svara så du är ursäktad! 😉

Riktigt sugen på filmen faktiskt, va den något att ha?

Jag har skickat en konkret förfrågan om din användare nu till utvecklarna. Vet du ifall du använde samma msn-mail tidigare som du använder för det nuvarande kontot?

Avatar
Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 364
Member Since:
juli 11, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
54
mars 24, 2016 - 10:45 f m
sp_Permalink sp_Print

HeHe,  ok.  🙂 

Ja,  jag tycker den var riktigt bra. 

Men så gillar jag ju riktigt fläskig action och snygga effekter som det finns gott om. 

 

När det  gäller mailadressen så har det alltid varit samma. 

 

/Homie

Avatar
drizzit
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 191
Member Since:
augusti 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
55
mars 25, 2016 - 5:52 e m
sp_Permalink sp_Print

Vet inte om det är jag som är blind men hittar inget sätt att rapportera poster?

Och jag måste fortfarande svara på en anti spam matte fråga för att posta som inloggad medlem. Rapporterade detta första dagen och att det fortfarande är kvar 3 veckor senare är riktigt dåligt måste jag säga.

Stormense
Borås
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 103
Member Since:
december 31, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
56
mars 27, 2016 - 9:22 e m
sp_Permalink sp_Print

Jag forumet verkar inte helt färdigt. Ser ut som WP men kanske blir bättre framöver.

Ska nu bara skriva 4 så jag kan posta 🙂

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
57
mars 28, 2016 - 1:43 e m
sp_Permalink sp_Print sp_EditHistory

drizzit said
Vet inte om det är jag som är blind men hittar inget sätt att rapportera poster?

Och jag måste fortfarande svara på en anti spam matte fråga för att posta som inloggad medlem. Rapporterade detta första dagen och att det fortfarande är kvar 3 veckor senare är riktigt dåligt måste jag säga.

Ska kika på detta med att rapportera poster i veckan och anledningen till att det inte kommit vidare med mattegrejerna är att jag varit iväg 2 veckor på semester samt att vi ändå haft vissa spamproblem i forumet som vi också måste lösa.

men ska ta upp även detta med utvecklarna i veckan! 

 

Edit: Nu bör det finnas både möjlighet att rapportera inlägg (Den lilla ikonen med flagga på) samt att ni som medlemmar inte ska behöva svara på matteproblemet innan ni postar. Dubbelkolla gärna det sista så att det stämmer dock 🙂

Avatar
Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 364
Member Since:
juli 11, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
58
mars 28, 2016 - 4:33 e m
sp_Permalink sp_Print sp_EditHistory

Matte grejen verkar vara borta ja.

 

Inget nytt om min kontohistoria ?

 

/Homie

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
59
mars 28, 2016 - 4:40 e m
sp_Permalink sp_Print

Ghost^[Homie] said
Matte grejen verkar vara borta ja.

 

Inget nytt om min kontohistoria ?

 

/Homie

Ok bra det iaf!

Nej inget svar ännu men varit långhelg så inte helt oväntat, kommer att jaga dem i morgon igen. 🙂

Avatar
drizzit
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 191
Member Since:
augusti 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
60
mars 29, 2016 - 8:29 f m
sp_Permalink sp_Print sp_EditHistory

Anton Karmehed said

drizzit said
Vet inte om det är jag som är blind men hittar inget sätt att rapportera poster?

Och jag måste fortfarande svara på en anti spam matte fråga för att posta som inloggad medlem. Rapporterade detta första dagen och att det fortfarande är kvar 3 veckor senare är riktigt dåligt måste jag säga.

Ska kika på detta med att rapportera poster i veckan och anledningen till att det inte kommit vidare med mattegrejerna är att jag varit iväg 2 veckor på semester samt att vi ändå haft vissa spamproblem i forumet som vi också måste lösa.

men ska ta upp även detta med utvecklarna i veckan! 

 

Edit: Nu bör det finnas både möjlighet att rapportera inlägg (Den lilla ikonen med flagga på) samt att ni som medlemmar inte ska behöva svara på matteproblemet innan ni postar. Dubbelkolla gärna det sista så att det stämmer dock 🙂

Matte frågan är fixad, tack för den! 🙂

Ser dock fortfarande inget sätt att rapportera en post i forumet. De enda ikonerna jag får på en post är Permalink, Print och Quote (samt edit på mina egna poster). Kan det vara så att den bara syns för dig som admin eller vart borde denna ikon finnas?

 

Edit: Hittade en Permissions tab under mina konto inställningar, som medlem i avändargruppen ”Medlem” har jag enligt denna förljande rättigheter

Känns som det fattas en del grönmarkeringar här, i princip allt under General (med möjliga undataget ”Can rate a post”) där rapportera ingår.

Skulle även önska ”Can edit own posts forever” ”Can edit own topic title” ” Can Delete own posts” om möjligt (iaf de två första under köp & sälj underforumet) då det skulle underlätta städning av sålda saker. Som läget är nu måste vi göra en ny post för ändrningar efter 3 svars poster och inte editera titel vilket gör det omöjligt att återanvända en post.

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online: AlexWedyQR AlexWedyQR, RonaldmedHG RonaldmedHG, AustinerRJ AustinerRJ, ThomaslafEGN ThomaslafEGN
214 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

GysleskNU GysleskNU

carpinteyrohojUE pletcherufvUE

GregoryhabIC GregoryhabIC

cYroicyAO cYroicyAO

MarciatawQX MarciatawQX

Seo-Ul-fatHK Seo-Ul-fatHK

MichaeljoifsWO MichaeljoifsWO

SofiwarEB SofiwarEB

Platform Media Sosial Banjir Harapan Di Akhir Tahun

RobertPlopeEW RobertPlopeEW

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL