Feedback och buggrapportering NHW:s nya webbplats 2016 | Sida 2 | Feedback & idéer om NordicHardware | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Feedback och buggrapportering NHW:s nya webbplats 2016
This topic is locked
Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
21
mars 5, 2016 - 8:38 e m
sp_Permalink sp_Print

Tintin said
Nu loggade jag ut och sedan in igen med gmailadressen istället för användarnamnet och fortfarande hamnar jag på samma konto, så på något sätt är de sammankopplade 😛

Nu har jag trippelkollat Tintin! =) Du är reggad med din long time user på ett gmail-konto och där har du 2200+ inlägg. Du har dock även lyckats regga en användare på ett hotmail-konto där du har 7 inlägg.  

Jag har försökt ta bort hotmailkontot och lägga över inläggen du postat med det på din gmail men det vill sig inte. Har du verkligen nollställt gmail-lösen och loggat in med det kontot? Fattar inte hur du lyckats skapa två användare med samma användarnamn dock! ^^

Tintin
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2239
Member Since:
april 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
22
mars 5, 2016 - 11:16 e m
sp_Permalink sp_Print

Nej jag har heller ingen aning om hur det gått till, när jag idag skulle logga in så var jag tvungen att byta lösenord innan det gick att logga in på kontot.

 

Då skrev jag in mitt användarnamn ”tintin” och av någon anledning skickades mailet till min hotmailadress. Där klickade jag på länken för att byta lösenord och skrev in ett nytt lösenord. Sedan kunde jag logga in, med mitt användarnamn och det nya lösenordet. Jag har aldrig skapat någon ny användare.

 

Nyss gjorde jag ett lösenordsbyte genom att använda min gmailadress istället för användarnamn och loggade in med lösenordet som jag bytte till, vilket resulterade i att jag loggades in på detta konto som jag skriver på. Alltså det kontot som av någon anledning skapades idag när jag bytte lösenord.

 

Jag vet inte vad jag kan testa mer. Enda jag kan komma på vore om det gick att radera den nya användaren i registret, och på så sätt enbart ha kvar mitt gamla konto. Kanske behöver jag logga ut för att det ska gå att radera?

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Jokkocze
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 48
Member Since:
april 5, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
23
mars 6, 2016 - 1:40 f m
sp_Permalink sp_Print

Saknar en hel del inlägg jag med. Ingen som helst aning om hur många jag hade tidigare, men det känns som att jag bör ha bra mycket mer än de 44 som forumet säger att jag har.

Sen är registreringsdatumet några år fel också. 5:e mars 2009 säger profilen men det äldsta fortfarande existerande inlägget är från 2005 (och välkomstmailet mottogs den 5:e april 2005. Ja, jag behöver rensa lite)

 

Och till sist det där med mattetal för att få göra inlägg.

Avatar
Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 364
Member Since:
juli 11, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
24
mars 6, 2016 - 11:19 f m
sp_Permalink sp_Print

Någon får gärna kolla över mitt konto också.

Har varit medlem sen bra mycket tidigare än mars 2009.

Det jag gjorde för att kunna logga in på nya sidan var att resetta mitt lösenord,

Sen fick jag skriva GhostHomie istället för Ghost^[Homie] som jag alltid skrev förr.

 

/Homie

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
25
mars 6, 2016 - 11:22 f m
sp_Permalink sp_Print

Vi jobbar med företaget som flyttat all vår forumsdata för att lösa problemen. 

Nollställde du lösen i forumet Ghost? Har du koll på ungefär hur många inlägg du hade tidigare på din användare och va det exakt det namnet du använde förr? ”Ghost^[Homie]” ?

Tintin
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2239
Member Since:
april 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
26
mars 6, 2016 - 11:39 f m
sp_Permalink sp_Print

Låter bra det. Ett annat problem för mig är att när jag försöker logga in på startsidan så fungerar det, men när jag försöker logga in då jag är inne i forumet så får jag felet att det är fel lösenord.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
27
mars 6, 2016 - 12:00 e m
sp_Permalink sp_Print

Tintin said
Låter bra det. Ett annat problem för mig är att när jag försöker logga in på startsidan så fungerar det, men när jag försöker logga in då jag är inne i forumet så får jag felet att det är fel lösenord.

Nu jäklar Tintin! Jag har tagit bort din användare med hotmailadress så testa nu att logga in med gmail-adressen eller nollställa lösenordet igen så ska vi se. 🙂

Tintin
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2239
Member Since:
april 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
28
mars 6, 2016 - 12:20 e m
sp_Permalink sp_Print sp_EditHistory

I’m back! 🙂

 

Jag ser att alla mina inlägg i tråden nu ändrats så att rätt info står.

Så på något sätt sammankopplades båda konton med varandra.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

JimNeo
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 11
Member Since:
juli 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
29
mars 6, 2016 - 12:25 e m
sp_Permalink sp_Print sp_EditHistory

Rss- feed saknas!

Sen är det likadant för mig som en del andra nämnt, min profil stämmer inte, varit medlem långt innan 2009.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
30
mars 6, 2016 - 3:02 e m
sp_Permalink sp_Print

JimNeo said
Rss- feed saknas!

Sen är det likadant för mig som en del andra nämnt, min profil stämmer inte, varit medlem långt innan 2009.

Nu är RSS-feeden också fixad JimNeo! 🙂

Det där med medlemstiden verkar vara helt bananas, utvecklarna ska kolla på det!

Avatar
Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 364
Member Since:
juli 11, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
31
mars 6, 2016 - 4:18 e m
sp_Permalink sp_Print

Kommer faktiskt inte ihåg antal inlägg från tidigare tyvärr.

Men det exakta användarnamnet var Ghost^[Homie]

Nu måste jag logga in som GhostHomie + lösenord vilket funkar.

MEN det står att jag är inloggad som Ghost^[Homie] ?

Verkar som inloggnings nick och det jag verkligen pressenterad med i forumet är 2 olika ?

 

Även jag får matte frågan när jag ska posta inlägg som detta.

 

/Homie

Tintin
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2239
Member Since:
april 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
32
mars 6, 2016 - 4:32 e m
sp_Permalink sp_Print

Det blir nog bra det här!

Är det bara för mig förresten som det går segt som sirap på sidan? Med fördröjningar på uppåt 10-15 sekunder innan något händer är det lite jobbigt att skriva inlägg och bläddra i forumet.

Även innan uppgraderingen hade jag problem med att nå nordichardware.se, när jag klickade på min snabblänk tog det åtskilliga sekunder med ”väntar på nordichardware.se” nere i vänstra hörnet i Firefox. Jag har inte haft dessa problem på andra siter.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

JimNeo
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 11
Member Since:
juli 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
33
mars 6, 2016 - 5:19 e m
sp_Permalink sp_Print

Anton Karmehed said

JimNeo said
Rss- feed saknas!

Sen är det likadant för mig som en del andra nämnt, min profil stämmer inte, varit medlem långt innan 2009.

Nu är RSS-feeden också fixad JimNeo! 🙂

Det där med medlemstiden verkar vara helt bananas, utvecklarna ska kolla på det!

Tack, det var snabbt!! 🙂

Avatar
drizzit
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 191
Member Since:
augusti 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
34
mars 6, 2016 - 5:30 e m
sp_Permalink sp_Print

Tintin said
Det blir nog bra det här!

Är det bara för mig förresten som det går segt som sirap på sidan? Med fördröjningar på uppåt 10-15 sekunder innan något händer är det lite jobbigt att skriva inlägg och bläddra i forumet.

Även innan uppgraderingen hade jag problem med att nå nordichardware.se, när jag klickade på min snabblänk tog det åtskilliga sekunder med ”väntar på nordichardware.se” nere i vänstra hörnet i Firefox. Jag har inte haft dessa problem på andra siter.

Har gått lite fram och tillbaka men är för det mesta segt efter bytet helt klart så det är inte bara du.

nyahemsidansuger
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
Member Since:
mars 7, 2016
sp_UserOfflineSmall Offline
35
mars 7, 2016 - 8:17 f m
sp_Permalink sp_Print

går det att få tillbaka den gamla layouten? jag klarar verkligen inte av det nya sättet att visa hemsidor med 20 random placerade bilder på framsidan och kommer nog sluta besöka hemsidan om det inte finns något alternativ till hur det är nu.

mvh

en som besökt NH varje dag de senaste åren.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
36
mars 7, 2016 - 8:37 f m
sp_Permalink sp_Print

drizzit said

Tintin said
Det blir nog bra det här!

Är det bara för mig förresten som det går segt som sirap på sidan? Med fördröjningar på uppåt 10-15 sekunder innan något händer är det lite jobbigt att skriva inlägg och bläddra i forumet.

Även innan uppgraderingen hade jag problem med att nå nordichardware.se, när jag klickade på min snabblänk tog det åtskilliga sekunder med ”väntar på nordichardware.se” nere i vänstra hörnet i Firefox. Jag har inte haft dessa problem på andra siter.

Har gått lite fram och tillbaka men är för det mesta segt efter bytet helt klart så det är inte bara du.

Nej v i har haft problem med prestandan på sajten under första dagen men vi undersöker det och kommer jobba mycket med stabilitet och prestanda nu under veckorna som kommer, det är svårt att simulera den belastning som kommer när sajten går live men nu lär vi oss något för varje dag och jobbar med att optimera det. 🙂

nyahemsidansuger said
går det att få tillbaka den gamla layouten? jag klarar verkligen inte av det nya sättet att visa hemsidor med 20 random placerade bilder på framsidan och kommer nog sluta besöka hemsidan om det inte finns något alternativ till hur det är nu.

mvh

en som besökt NH varje dag de senaste åren.

Jättetråkigt om du inte känner dig hemma med den nya layouten. Vi var extremt låsta med vår förra design när det kom till olika former av content och artiklar, den nya designen har mer olika former av content vilket vi i slutändan är övertygade om gynnar våra läsare men det betyder också att mer content behöver få plats på sajten.

Beroende på vad du är intresserad av kan jag rekommendera att du kikar på våra kategorisidor för att hitta specifikt det innehåll Du är intresserad av. 

Exempelvis vill du läsa nyheter främst kan du kika här:
https://www.nordichardware.se/category/nyheter

Där finns alla våra nyheter listade och det kommer bara nya nyheter hur långt du än scrollar, utan annan content i huvudfältet. 
Likaså gäller för Spel- och tekniktuben eller andra underkategorier. Bara välj din kategori i menyn och så får du fullt fokus på det material du är ute efter. 

Vi kommer inte kunna/vilja gå tillbaka till gamla designen men vi hjälper gärna till så gott vi kan för att göra den nya sajten så trevlig som möjligt för alla besökare så fortsätt kom med feedback och konstruktiv kritik så köttar vi vidare. 😉

Avatar
EliXyR
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2588
Member Since:
maj 5, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
37
mars 7, 2016 - 9:11 f m
sp_Permalink sp_Print

Första intrycket WTF. Vill tillbaka till 2004. Hahaha.. Kommer ta lite tid o vänja sig antar jag.

Allt är väldigt litet och inträngt.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
38
mars 7, 2016 - 11:48 f m
sp_Permalink sp_Print

EliXyR said
Första intrycket WTF. Vill tillbaka till 2004. Hahaha.. Kommer ta lite tid o vänja sig antar jag.

Allt är väldigt litet och inträngt.

haha va inte bakåtsträvare nu Elixyr! 😉

Nä men skämt och sido, det är en vanesak som allt annat. Men vi kommer också att jobba kontinuerligt med att optimera och förbättra designen på sajten så all konkret feedback ni kan komma med är guld värd! 🙂

Avatar
Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 364
Member Since:
juli 11, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
39
mars 8, 2016 - 10:13 f m
sp_Permalink sp_Print

När tror ni att ni har ordna till alla användare ?

Vill verkligen ha tillbaka min originalinformation om mig…

 

/Homie

Avatar
Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 364
Member Since:
juli 11, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
40
mars 9, 2016 - 8:04 e m
sp_Permalink sp_Print

Vad händer igentligen ??

 

Komer ni ordna detta eller vad ?

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online: AlexWedyQR AlexWedyQR, RonaldmedHG RonaldmedHG, AustinerRJ AustinerRJ, ThomaslafEGN ThomaslafEGN
200 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

GysleskNU GysleskNU

carpinteyrohojUE pletcherufvUE

GregoryhabIC GregoryhabIC

cYroicyAO cYroicyAO

MarciatawQX MarciatawQX

Seo-Ul-fatHK Seo-Ul-fatHK

MichaeljoifsWO MichaeljoifsWO

SofiwarEB SofiwarEB

Platform Media Sosial Banjir Harapan Di Akhir Tahun

RobertPlopeEW RobertPlopeEW

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL