Feedback och buggrapportering NHW:s nya webbplats 2016 | Feedback & idéer om NordicHardware | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Feedback och buggrapportering NHW:s nya webbplats 2016
This topic is locked
Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1
mars 5, 2016 - 7:40 f m
sp_Permalink sp_Print sp_EditHistory

Då var det äntligen dags för lite renovering här på NHW och idag rullar vi ut NHW 2016. En helt ny webbplattform för sajten som kommer att påverka både er läsare och oss i redaktionen på flera sätt.

Vi hoppas att ni kommer att uppskatta sajten, dess nya layout och inte minst nya funktioner och content som kommer att fyllas upp med under veckorna som kommer.

Med detta sagt är har sajtbytet varit något av det mest horribla man kan tänka sig med ändlösa förseningar, stora bakslag och stundtals makalösa mängder frustration. När vi idag lanserar sajten är det i vad vi skulle vilja kalla beta-version men fortfarande är det en sajt som vi redan nu är övertygade ger er en bättre NHW-upplevelse än vår tidigare föråldrade plattform.

Med detta sagt finns det buggar och kommer det att dyka upp nya buggar under veckorna som kommer och vi tillsammans börjar använda sajten närmare. Vi ber er alla om föreståelse för detta och ber om all konstruktiv kritik som bara kan frambringas, den är inte bara välkommen utan nödvändig!

Kända buggar

  • Vissa delar av sajten är ännu inte översatta till Svenska
  • Forumets PM-funktionalitet fungerar men äldre PM-historik har inte kunnat flyttas med sajten (Kontakta admin ifall du har viktig information som behöver hämtas i äldre PM)
  • Forumsavatarerna kommer att aktiveras inom kort
  • Vissa artikelbilder på sajten är felaktiga/saknas (Redaktionen jobbar på det)

I övrigt hoppas vi kunna hålla utvecklingstakten rask under året som kommer och med er input kommer nya NHW bli bättre än någonsin, tack och återigen – välkomna! 🙂

Avatar
drizzit
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 191
Member Since:
augusti 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
2
mars 5, 2016 - 3:17 e m
sp_Permalink sp_Print

Det här forumet kommer kräva lite tid att välja sig vid… varför ska vi som inloggade medlemmar svara på en matte fråga för att posta? Känns lite överdrivet måste jag säga.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
3
mars 5, 2016 - 3:30 e m
sp_Permalink sp_Print sp_EditHistory

drizzit said
Det här forumet kommer kräva lite tid att välja sig vid… varför ska vi som inloggade medlemmar svara på en matte fråga för att posta? Känns lite överdrivet måste jag säga.

Ja det kommer helt klart vara en inkörningsport Drizzit men jag är övertygad om att vi kommer hitta ett riktigt bra recept framöver, vi kommer dock behöva er hjälp för även om vi pillat med det bakom kulisserna är det nu det sätts på prov på allvar 🙂

Angående ”mattefråga” så vet jag faktiskt inte vad det är för något, jag har inget sådant här och kan inte hitta i inställningarna heller. Kan du ta en skärmdump på det och visa vad du menar?

Avatar
drizzit
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 191
Member Since:
augusti 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
4
mars 5, 2016 - 3:31 e m
sp_Permalink sp_Print

Verkar även vara något problem med tidsangivelser sen senaste post.

Min Senaste här visar -2000 nått sekunder sedan 😀

https://gyazo.com/646660bcab881b4723d2f1876cf9dbef

Avatar
drizzit
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 191
Member Since:
augusti 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
5
mars 5, 2016 - 3:34 e m
sp_Permalink sp_Print sp_EditHistory

För att svara måste jag svara på en matte fråga för att den skall ändra från ”Do math to save” till ”Submit reply”

Innan matte https://gyazo.com/0171a2093efc40f138571825df96b5ab

Efter https://gyazo.com/242f96f73f8d094c24858aa93c4feb83

Kan inte heller posta bilderna direkt får en ”image not found”

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
6
mars 5, 2016 - 3:42 e m
sp_Permalink sp_Print sp_EditHistory

drizzit said
För att svara måste jag svara på en matte fråga för att den skall ändra från ”Do math to save” till ”Submit reply”

Innan matte https://gyazo.com/0171a2093efc40f138571825df96b5ab

Efter https://gyazo.com/242f96f73f8d094c24858aa93c4feb83

Kan inte heller posta bilderna direkt får en ”image not found”

Vad lustigt.. ska gräva vidare i det där med spamskyddet, det borde inte vara aktivt för registrerade medlemmar.

Nu har vi aktiverat ett annat tema där ni själva borde kunna välja färgschema längst ner i forumet. Testa gärna detta och återkom. Även tiden bör stämma nu! 🙂

Foru.PNG

sp_PlupAttachments Attachments
Tintin
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2239
Member Since:
april 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
7
mars 5, 2016 - 3:46 e m
sp_Permalink sp_Print

Det är samma sak för mig, jag får en mattefråga för att få posta.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Avatar
drizzit
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 191
Member Since:
augusti 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
8
mars 5, 2016 - 3:48 e m
sp_Permalink sp_Print

Ser mycket bättre ut! (frågar fortfarande om en matte fråga dock) Laugh

Och glöm vad jag sa om direktpostning av bilder ovan det funkar var jag som försökte använda fel länkar från Gyazo. Embarassed

Avatar
Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 364
Member Since:
juli 11, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
9
mars 5, 2016 - 3:49 e m
sp_Permalink sp_Print

Reply/svaraknappen måste verkligen komma mer i fokus på nått vis.

Vist den är nära men inte i fokus som den borde vara.

Tintin
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2239
Member Since:
april 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
10
mars 5, 2016 - 3:51 e m
sp_Permalink sp_Print

Det gick heller inte att redigera sitt inlägg märkte jag nu, kom upp en ruta som sa att jag inte hade behörighet.

 

Jag ser också att jag postat 1 inlägg på forumet vilket inte stämmer 😛 och dessutom verkar det visa fel årtal sen jag varit medlem,, det står 2009 vilket inte stämmer.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Avatar
drizzit
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 191
Member Since:
augusti 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
11
mars 5, 2016 - 3:54 e m
sp_Permalink sp_Print

Det verkar gå att redigera så länge din egen post är den senaste. Så fort det finns en ytterligare post så försvinner redigera knappen.

Och datumet för när vi gick med verkar vara samma för oss alla utom Anton som är någon dag tidigare. Mitt post antal verkar dock stämma till skillnad från Tintin och Ghosts.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
12
mars 5, 2016 - 4:02 e m
sp_Permalink sp_Print

Tintin said
Det gick heller inte att redigera sitt inlägg märkte jag nu, kom upp en ruta som sa att jag inte hade behörighet.

 

Jag ser också att jag postat 1 inlägg på forumet vilket inte stämmer 😛 och dessutom verkar det visa fel årtal sen jag varit medlem,, det står 2009 vilket inte stämmer.

Det låter skumt med antalet poster ja, de borde stämma. Maila på redaktionen@nordichardware.se med information om din gamla användare så kan vi se om det blivit något knas. 

”Medlem sedan” ser också skumt ut Drizzit. ska kika på det med!

Avatar
drizzit
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 191
Member Since:
augusti 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
13
mars 5, 2016 - 4:09 e m
sp_Permalink sp_Print

Vet inte om det kan vara till nån hjälp för felsökning men på Tintin och Ghost står det i vänstra spalten: New Member och sen Medlem medans på mig står det Member Medlem.

 

Image Enlarger

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
14
mars 5, 2016 - 4:12 e m
sp_Permalink sp_Print

Vetetusan varför det ser ut sådär Drizzit, min gissning är att Ghost och Tintin måste lyckats skapa sig nya konto mot dem de redan hade men jag är inte helt 100. har skickat frågan vidare till våra utvecklare.

Tintin
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2239
Member Since:
april 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
15
mars 5, 2016 - 4:36 e m
sp_Permalink sp_Print

Jag har ingen aning om hur många poster jag hade, det var fler än tusen. Blev medlem 2002 har jag för mig.

 

Kan det vara därför jag var tvungen att begära nytt lösenord kanske? Att mitt konto har nollställts på något sätt? Jag kan inte göra nån förändring på min forumprofilsida heller.

Ja något är det som inte stämmer, men det fixar sig säkert.

Försökte byta mailadress, har bytt sådan sen några år tillbaks men min gamla var registrerad på mitt konto. Då, när jag skrev in min nya adress i konto-inställningarna, kom det upp att mailadressen redan användes så jag loggade ut och begärde nytt lösenord till min nya mailadress och det var samma konto registrerat på båda mailadresserna, alltså jag hamnade på den här användaren. Snurrigt? 😛

 

Alltså, min gamla och min nuvarande mailadress verkar båda vara kopplade till mitt konto men det är min gamla mailadress som står i inställningarna och jag kunde inte byta till min nya mailadress.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
16
mars 5, 2016 - 4:39 e m
sp_Permalink sp_Print

Tintin said
Jag har ingen aning om hur många poster jag hade, det var fler än tusen. Blev medlem 2002 har jag för mig.

 

Kan det vara därför jag var tvungen att begära nytt lösenord kanske? Att mitt konto har nollställts på något sätt? Jag kan inte göra nån förändring på min forumprofilsida heller.

Ja något är det som inte stämmer, men det fixar sig säkert.

Försökte byta mailadress, har bytt sådan sen några år tillbaks men min gamla var registrerad på mitt konto. Då, när jag skrev in min nya adress i konto-inställningarna, kom det upp att mailadressen redan användes så jag loggade ut och begärde nytt lösenord till min nya mailadress och det var samma konto registrerat på båda mailadresserna, alltså jag hamnade på den här användaren. Snurrigt? 😛

 

Alltså, min gamla och min nuvarande mailadress verkar båda vara kopplade till mitt konto men det är min gamla mailadress som står i inställningarna och jag kunde inte byta till min nya mailadress.

Du har lyckats byta användare Tintin 😉 Jag har en användare i vår databas med över 2000 inlägg och som du säger registrering 2002 eller nått. Det är på en gmail-adress. Så du måste skapat ett nytt konto nu hehe

Du borde kunna begära lösen för ditt gmail-konto och logga in med det istället?

Tintin
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2239
Member Since:
april 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
17
mars 5, 2016 - 4:48 e m
sp_Permalink sp_Print sp_EditHistory

Ja jag begärde nytt lösenord för mitt gmail-konto efter att jag hade begärt nytt lösenord med mitt användarnamn ”tintin” men mailadressen var länkat till detta kontot.

Det är alltså detta kontot som är kopplat till min gmail-adress OCH min hotmail-adress.

Att behöva göra ett nytt konto känns som att förlora en del av min historia 🙁

 

Ja det i databasen stämmer ju, konstigt att det inte följer med till kontot.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
18
mars 5, 2016 - 4:58 e m
sp_Permalink sp_Print

Tintin said
Ja jag begärde nytt lösenord för mitt gmail-konto efter att jag hade begärt nytt lösenord med mitt användarnamn ”tintin” men mailadressen var länkat till detta kontot.

Det är alltså detta kontot som är kopplat till min gmail-adress OCH min hotmail-adress.

Att behöva göra ett nytt konto känns som att förlora en del av min historia 🙁

 

Ja det i databasen stämmer ju, konstigt att det inte följer med till kontot.

Ja nä det ska du såklart inte behöva Tintin =) men du har vad jag kan se två separata konto, ett med din hotmail som du nu använder och ett med din gmail. De är inte sammanlänkade även om de har samma användarnamn. 

Så i teorin om nu inget buggar borde du kunna logga in med din gmail-Tintin-användare ifall du återställer lösen. jag kan göra det manuellt i värsta fall!

Tintin
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2239
Member Since:
april 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
19
mars 5, 2016 - 5:08 e m
sp_Permalink sp_Print

Anton Karmehed said

Tintin said
Ja jag begärde nytt lösenord för mitt gmail-konto efter att jag hade begärt nytt lösenord med mitt användarnamn ”tintin” men mailadressen var länkat till detta kontot.

Det är alltså detta kontot som är kopplat till min gmail-adress OCH min hotmail-adress.

Att behöva göra ett nytt konto känns som att förlora en del av min historia 🙁

 

Ja det i databasen stämmer ju, konstigt att det inte följer med till kontot.

Ja nä det ska du såklart inte behöva Tintin =) men du har vad jag kan se två separata konto, ett med din hotmail som du nu använder och ett med din gmail. De är inte sammanlänkade även om de har samma användarnamn. 

Så i teorin om nu inget buggar borde du kunna logga in med din gmail-Tintin-användare ifall du återställer lösen. jag kan göra det manuellt i värsta fall!

Hehe ja vad krångligt det här blev. Jag kan inte komma ihåg att jag skapat nytt konto med min gmail-adress.

Ja det är ju så här att oavsett vad jag loggar in med så hamnar jag på det här kontot som jag skriver med nu. Jag har testat båda inloggningarna, det med litet t och det med stort T i början. Kanske går det om man tar bort det kontot med hotmailadressen från databasen?

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Tintin
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2239
Member Since:
april 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
20
mars 5, 2016 - 5:14 e m
sp_Permalink sp_Print

Nu loggade jag ut och sedan in igen med gmailadressen istället för användarnamnet och fortfarande hamnar jag på samma konto, så på något sätt är de sammankopplade 😛

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online: AlexWedyQR AlexWedyQR, RonaldmedHG RonaldmedHG, KylieoptizKB KylieoptizKB, AustinerRJ AustinerRJ, StevenmnPS StevenmnPS, ThomaslafEGN ThomaslafEGN
249 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

GregoryhabIC GregoryhabIC

cYroicyAO cYroicyAO

MarciatawQX MarciatawQX

Seo-Ul-fatHK Seo-Ul-fatHK

MichaeljoifsWO MichaeljoifsWO

SofiwarEB SofiwarEB

Platform Media Sosial Banjir Harapan Di Akhir Tahun

RobertPlopeEW RobertPlopeEW

DouglasevamiJA DouglasevamiJA

SergeyfetEQ SergeyfetEQ

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL