Blandat Folding-snack | Sida 25 | Distributed Computing | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Blandat Folding-snack
This topic is locked
this
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1179
Member Since:
juli 4, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1235449
oktober 13, 2009 - 10:33 e m
sp_Permalink sp_Print

Är lite nyfiken på va Pontus har utökat sin farm med 😛

Avatar
Poontus
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
augusti 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1235451
oktober 14, 2009 - 12:18 f m
sp_Permalink sp_Print

Imlal wrote: Nu är vi tillbaka till över 100K PPD!!!

jo jag ökade min PPD med över 10k så vi gick över, minskar nog troligtvis snart igen.

edit: står att vi har 81,836 på 24h nu 🙁

this wrote: Är lite nyfiken på va Pontus har utökat sin farm med 😛

utökade den nog inte direkt, snarare återaktiverade den
från ”folding på is” tråden

Poontus wrote: inte mycket, men jag har kört min dator i kanske 48 timmar nu, foldar bara på ett grafikkort just nu och inte 3st 24/7 som jag hade i våras, ska kanske dra igång klienten igen på min brors dator, vill upp till miljonen, osäkert om jag kommer fortsätta efter det, börjar tappa suget, då jag mer eller mindre maxklockat mitt grafikkort så låter det lite väl mycket under belastning

edit: drog igång klienten på min brors dator, är nästan sugen på att trycka in det 8800 GTS 320 i HTPCn som jag ska ge till en polare, eller jag går nog och gör det, men den blir väl bara igång något dygn ungefär.

edit2: kör nu 8800GTS 512, 8800GT 1GB, 8800GTS 320 samtliga kraftigt överklockade, nu känns det bra igen 🙂 vill ju inte tappa placeringar

edit3: ~15000 PPD enligt FahMon

grejerna stod på dygnet runt i några dagar.
tyvärr så vart det coil-noise på 8800GTS 320 efter ca 12 timmar, undrar vad min polare säger, det är hans, han fick det i födelsedagspresent bara det att han inte tagit emot den än (han sitter på ett 7900GTX annars)

det grafikkortet är nu urplockat igen i alla fall så min PPD sjunker nu igen.
nu foldas det i alla fall på 2xG92 men kommer inte bli 24/7 men några nätter blir det nu när farsan är på semester.

this
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1179
Member Since:
juli 4, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1235500
oktober 14, 2009 - 6:34 e m
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: grejerna stod på dygnet runt i några dagar.
tyvärr så vart det coil-noise på 8800GTS 320 efter ca 12 timmar, undrar vad min polare säger, det är hans, han fick det i födelsedagspresent bara det att han inte tagit emot den än (han sitter på ett 7900GTX annars)

det grafikkortet är nu urplockat igen i alla fall så min PPD sjunker nu igen.
nu foldas det i alla fall på 2xG92 men kommer inte bli 24/7 men några nätter blir det nu när farsan är på semester.

Ja juste du hade ju det där problemet med din farsa, så länge jag håller min folding till min egen dator och den är tyst så verkar inte min farsa tycka att det gör så mycket, men annars tycker han vanligtvis även som din farsa att datorn ska vara avstängd när den inte används (personligen). Men du verkar ju ha en hel del prylar att folda men, synd att de inte kan användas 24/7 🙁

this
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1179
Member Since:
juli 4, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1235719
oktober 18, 2009 - 5:53 e m
sp_Permalink sp_Print

Känns som att klienterna, både GPU och Linux SMP klienten har blivit mer instabila på sistonde. Man måste hela tiden kolla så att de inte fastnar för om de fastnar så måste man starta om och ta bort work mappen. Utvecklingen mot stabilare klienter verkar gå åt fel håll.

Avatar
Jimmy Åsén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1809
Member Since:
januari 19, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1235721
oktober 18, 2009 - 6:16 e m
sp_Permalink sp_Print

this wrote: Känns som att klienterna, både GPU och Linux SMP klienten har blivit mer instabila på sistonde. Man måste hela tiden kolla så att de inte fastnar för om de fastnar så måste man starta om och ta bort work mappen. Utvecklingen mot stabilare klienter verkar gå åt fel håll.

Själv kör jag med GPU och Windows SMP-klient men jag har inte märkt något sådant. För min del har det faktiskt blivit mycket bättre än förut.

//Jimmy

Shikar
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4468
Member Since:
april 24, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1235727
oktober 18, 2009 - 6:56 e m
sp_Permalink sp_Print

För min del är GPU klienten lika stabil som innan.

this
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1179
Member Since:
juli 4, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1235728
oktober 18, 2009 - 6:58 e m
sp_Permalink sp_Print

Imlal wrote: Själv kör jag med GPU och Windows SMP-klient men jag har inte märkt något sådant. För min del har det faktiskt blivit mycket bättre än förut.

//Jimmy

Linux klienten kör jag virtuellt från W7 så det kanske inte är den stabilaste konfigurationen. GPU klienten vet jag inte riktigt men har kört väldigt hårt men mitt grafikkort plus att det är klockat en hel del så det kan ju vara en anledning. När jag hade stock kylaren så låg väl temperaturen runt 110 grader på kortet.

Avatar
Poontus
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
augusti 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1235765
oktober 19, 2009 - 11:51 f m
sp_Permalink sp_Print

jag har haft runt 5 klient krasher på mina 800’000 poäng

Shikar
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4468
Member Since:
april 24, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1235768
oktober 19, 2009 - 1:50 e m
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: jag har haft runt 5 klient krasher på mina 800’000 poäng

Jag tror att jag haft en sammanlagt och det var på CPU klienten för länge sedan. GPU har fungerat felfritt efter att installation varit klar.

Avatar
Poontus
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
augusti 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1235792
oktober 20, 2009 - 1:14 f m
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Jag tror att jag haft en sammanlagt och det var på CPU klienten för länge sedan. GPU har fungerat felfritt efter att installation varit klar.

jag kan nog ha haft 1 på HTPCn (har inte foldat så länge på den iof) 2-3 på min dator och 2-3 på brorsans dator kan iof vara 4ggr på någon men det blir ju några krascher sammanlagt, sen kan det ju ha hänt utan att jag upptäckt det också och datorn senare har startats om av andra anledningar, men det brukar räcka med att starta om processen, jag har inte behövt ta bort någon mapp

Avatar
Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
Member Since:
juli 14, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1236328
oktober 27, 2009 - 7:27 f m
sp_Permalink sp_Print

Jag har haft Foldningen på is några månader men fick tillbaka motivationen efter Andreas utmärkta artikel som förklarade bakgrunden och målen med det, så nu har jag börjat för NH’s team med både SMP-klienten på en Intel Q9650 plus GPU-klienten på en ATI HD4870X2.

Hoppas det fungerar stabilt för jag hade gjort det bekvämt för mig innan med den enkla systray klienten som dock inte var så effektiv, men nu skärpte jag till mig och lusläste instruktionerna.
Skall se om jag kan få tag på Fahmon senare och testa denna för att slippa ha konsolerna öppna och få tydligare statistik.

Avatar
Jimmy Åsén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1809
Member Since:
januari 19, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1236339
oktober 27, 2009 - 9:52 f m
sp_Permalink sp_Print

Tidsdjuret wrote: Jag har haft Foldningen på is några månader men fick tillbaka motivationen efter Andreas utmärkta artikel som förklarade bakgrunden och målen med det, så nu har jag börjat för NH’s team med både SMP-klienten på en Intel Q9650 plus GPU-klienten på en ATI HD4870X2.

Hoppas det fungerar stabilt för jag hade gjort det bekvämt för mig innan med den enkla systray klienten som dock inte var så effektiv, men nu skärpte jag till mig och lusläste instruktionerna.
Skall se om jag kan få tag på Fahmon senare och testa denna för att slippa ha konsolerna öppna och få tydligare statistik.

Gött att höra, tog själv upp foldandet för ca en månad sedan, ser med lite skräckblandad förtjusning fram emot när elräkningen kommer för denna månad bara.

Bfghost
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 114
Member Since:
januari 12, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1236385
oktober 27, 2009 - 8:27 e m
sp_Permalink sp_Print

Fin artikel av Andreas, mycket väl gjord. Kommer att folda med mitt 8800GTS i fortsättningen på min ”dedikerade linux-rigg”, så länge jag står ut med ljudet och värmen 😎

Avatar
Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
Member Since:
juli 14, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1236390
oktober 27, 2009 - 9:02 e m
sp_Permalink sp_Print

ASUS Silent Knight kylaren var en bra investering, den har hållit processorn vid 31C grader under denna dags Foldande på 100%.

Få se när den skickar upp dom Wu:na ligger totalt på ~3000 PPD nu 😎

kacktjarn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 468
Member Since:
maj 29, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1236408
oktober 28, 2009 - 7:01 f m
sp_Permalink sp_Print

Nu är jag tillbaka från vin vistelse i Australien och har mycket att göra med min foldingfarm men den kommer att dra igång på högvarv inom en snar framtid och PPDn kommer att öka avsevärt. Har köpt in en phenom2a samt ett par grafikkort och kommer att omstrukturera en hel delså man får allt att fungera samt att en hel del oc kommer att förekomma.

_l_a_r_s_
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 85
Member Since:
januari 18, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1237123
november 9, 2009 - 7:24 e m
sp_Permalink sp_Print

kacktjarn wrote: Nu är jag tillbaka från vin vistelse i Australien och har mycket att göra med min foldingfarm men den kommer att dra igång på högvarv inom en snar framtid och PPDn kommer att öka avsevärt. Har köpt in en phenom2a samt ett par grafikkort och kommer att omstrukturera en hel delså man får allt att fungera samt att en hel del oc kommer att förekomma.

Hur går det med farmen? Du var ju uppe över 30k ett par dagar.

this
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1179
Member Since:
juli 4, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1237124
november 9, 2009 - 7:30 e m
sp_Permalink sp_Print

kacktjarn wrote: Nu är jag tillbaka från vin vistelse i Australien och har mycket att göra med min foldingfarm men den kommer att dra igång på högvarv inom en snar framtid och PPDn kommer att öka avsevärt. Har köpt in en phenom2a samt ett par grafikkort och kommer att omstrukturera en hel delså man får allt att fungera samt att en hel del oc kommer att förekomma.

Undrar lite hur PPD’n för Phenom2an svarar vid överklockning, du får gärna rapportera lite 🙂

kacktjarn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 468
Member Since:
maj 29, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1237127
november 9, 2009 - 7:40 e m
sp_Permalink sp_Print

Fick igång det mesta men då har jag 2 nätagg som är så fruktansvärt dåliga att det inte går att folda ordentligt. Datorerna stängs av och går inte att ha överklockade vid folding. Ska bara bestämma mig för vilka nätagg jag skall köpa så kommer det att hända grejer… Har iaf fått igång en dator till nu och gjort lite förändringar så jag borde ligga omkring 30000 inom en snar framtid, men hoppas på att kunna kräma ut åtminstone 35000 om en vecka eller 2 då jag förhoppningsvis får tummen ur hålet på ryggen och beställer nätaggen. Btw så gick det iaf att köra 3dmark med Phenomen i 3,7 ghz på stockvolt med skitnätagget så det kan bli en väldigt intressant framtid.

_l_a_r_s_
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 85
Member Since:
januari 18, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1237130
november 9, 2009 - 9:00 e m
sp_Permalink sp_Print

kacktjarn wrote: Fick igång det mesta men då har jag 2 nätagg som är så fruktansvärt dåliga att det inte går att folda ordentligt. Datorerna stängs av och går inte att ha överklockade vid folding. Ska bara bestämma mig för vilka nätagg jag skall köpa så kommer det att hända grejer… Har iaf fått igång en dator till nu och gjort lite förändringar så jag borde ligga omkring 30000 inom en snar framtid, men hoppas på att kunna kräma ut åtminstone 35000 om en vecka eller 2 då jag förhoppningsvis får tummen ur hålet på ryggen och beställer nätaggen. Btw så gick det iaf att köra 3dmark med Phenomen i 3,7 ghz på stockvolt med skitnätagget så det kan bli en väldigt intressant framtid.

Komplett har ju lite rabatt på:
http://www.prisjakt.nu/produkt…..p?p=223516
denna veckan, borde räcka till det mesta. Kör själv två GTX 260 med ett Corsair VX550W inget foldande på cpu dock.

Köpte nyligen mitt andra VX550, i kompletts fyndlåda för 490kr. Hade dock sådan tur något blev fel så att jag fick ett helt nytt istället.

Bfghost
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 114
Member Since:
januari 12, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1237891
november 21, 2009 - 6:07 e m
sp_Permalink sp_Print

Genom 600,000-poängs barriären 😎

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
201 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

MichaeldalIL MichaeldalIL

WilliamWotQI WilliamWotQI

FuriousBraw FuriousBraw

UbvpwcgatKX UbvpwcgatKX

CharlesNoushDT CharlesNoushDT

azsstthodoUY azsstthodoUY

KennethquapyEW KennethquapyEW

ThomasWapKB ThomasWapKB

MichaelmoileUI MichaelmoileUI

RaymondNeapsQG RaymondNeapsQG

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL