Blandat Folding-snack | Sida 23 | Distributed Computing | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Blandat Folding-snack
This topic is locked
Shikar
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4468
Member Since:
april 24, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1230160
juli 16, 2009 - 12:18 e m
sp_Permalink sp_Print

Startade nyss skärmen och såg att Windows startat om sig under natten (jävla skit uppdateringar) och foldingen har därför legat nere i ~10 timmar helt i onödan, tack för det MS. 🙄

Avatar
Poontus
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
augusti 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1230196
juli 17, 2009 - 12:42 f m
sp_Permalink sp_Print

skyll dig själv, ställ in så att den inte laddar ner och installerar uppdateringar automatiskt, jag har min inställd så att den säger åt mig att nu finns det nya uppdateringar att hämta. fick också upp uppdateringarna, tryckte väl på att ladda ner dom, har inte installerat än, foldar vidare utan problem än så länge 🙂

Shikar
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4468
Member Since:
april 24, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1230220
juli 17, 2009 - 1:16 e m
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: skyll dig själv, ställ in så att den inte laddar ner och installerar uppdateringar automatiskt, jag har min inställd så att den säger åt mig att nu finns det nya uppdateringar att hämta. fick också upp uppdateringarna, tryckte väl på att ladda ner dom, har inte installerat än, foldar vidare utan problem än så länge 🙂

Jo, men MS är medansvariga :bgrin:

Avatar
Snorch
Medlem
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
mars 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1230227
juli 17, 2009 - 1:40 e m
sp_Permalink sp_Print

Varför inte autostart av foldingen?

Shikar
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4468
Member Since:
april 24, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1230277
juli 18, 2009 - 6:53 e m
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Varför inte autostart av foldingen?

Ingen aning faktiskt. Aldrig fått tummen ur och fixat det antar jag. Kör 24/7 just nu ändå så det gör inte så mycket. 🙂

Avatar
Poontus
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
augusti 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1230282
juli 18, 2009 - 7:30 e m
sp_Permalink sp_Print

på tal om autostart grejen (service) går det att enkelt fixa i efterhand eller måste jag ”installera om” vill egentligen inte nollställa räkneverket på hur många WU som den har slutfört, men det är ju inte så viktigt.

Avatar
Snorch
Medlem
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
mars 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1230283
juli 18, 2009 - 7:48 e m
sp_Permalink sp_Print

Släng in en genväg till foldingprogrammet i autostart-mappen bara, då blir det som nu fast du slipper starta det själv.

Vet inte om man kan ordna till serviceinstallationen i efterhand. Men om du installerar om bör du ju kunna kopiera över alla filer från nuvarande installation till den nya, eller inte alla kanske, men de som har med statistiken och WUn att göra.

Avatar
Poontus
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
augusti 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1230284
juli 18, 2009 - 7:52 e m
sp_Permalink sp_Print

autostart har jag redan, men då startar den efter inloggning, med service så startar den före att man har loggat in. och som i Shikars fall där datorn startades om så skulle den med autostart inte ha återupptagit foldingen men med service så hade den gjort det.
edit: om man som i mitt fall inte loggas in automatiskt och måste istället ange ett lösenord för att hålla borta klåfingriga familjemedlemmar.

Shikar
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4468
Member Since:
april 24, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1230285
juli 18, 2009 - 8:15 e m
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: autostart har jag redan, men då startar den efter inloggning, med service så startar den före att man har loggat in. och som i Shikars fall där datorn startades om så skulle den med autostart inte ha återupptagit foldingen men med service så hade den gjort det.
edit: om man som i mitt fall inte loggas in automatiskt och måste istället ange ett lösenord för att hålla borta klåfingriga familjemedlemmar.

Även jag måste logga in… 🙂

Avatar
Snorch
Medlem
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
mars 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1230286
juli 18, 2009 - 8:27 e m
sp_Permalink sp_Print

Hmm det ska ju gå att starta program utan att vara inloggad, men nu var de länge sen jag pysslade med sån saker så jag är inte säker på hur det var och vilka program som fungerar.
Men testa gärna följande:

Skriv regedit i kör och kör på.
Gå till följande:
HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoft WindowsCurrentVersionRunServices

Väl där skapar du ett ”Strängvärde”, döp till vad som helst. Lägg sen till sökvägen till foldingprogrammet i ”Data”, sökvägen inom ” ”. Ex:
”C:foldingfolding.exe”

Starta om datorn och se om det fungerar, berätta gärna här om det fungerar.

edit. Äh förresten, här har nu två länkar som visar hur man lägger till en service:
http://www.tacktech.com/displa…..m?ttid=197
http://www.overclockers.com.au…..2000xp.htm

Men prova gärna det ovan också, vill veta om det fungerar. 🙂

Shikar
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4468
Member Since:
april 24, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1230288
juli 18, 2009 - 9:47 e m
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Hmm det ska ju gå att starta program utan att vara inloggad, men nu var de länge sen jag pysslade med sån saker så jag är inte säker på hur det var och vilka program som fungerar.
Men testa gärna följande:

Skriv regedit i kör och kör på.
Gå till följande:
HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoft WindowsCurrentVersionRunServices

Väl där skapar du ett ”Strängvärde”, döp till vad som helst. Lägg sen till sökvägen till foldingprogrammet i ”Data”, sökvägen inom ” ”. Ex:
”C:foldingfolding.exe”

Starta om datorn och se om det fungerar, berätta gärna här om det fungerar.

edit. Äh förresten, här har nu två länkar som visar hur man lägger till en service:
http://www.tacktech.com/displa…..m?ttid=197
http://www.overclockers.com.au…..2000xp.htm

Men prova gärna det ovan också, vill veta om det fungerar. 🙂

Tack för förklaringen men jag lägger nog in den förstnämnda varianten där den börjar jobba när datorn är inloggad, passar mig bättre som jag ser det. Lättare att ta bort också sen om jag inte vill ha det så.

this
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1179
Member Since:
juli 4, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1230436
juli 21, 2009 - 3:33 e m
sp_Permalink sp_Print

Skulle vara kul om crotale kunde börja folda igen, då skulle vi liksom ha tre stor producenter.

Shikar
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4468
Member Since:
april 24, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1230443
juli 21, 2009 - 5:03 e m
sp_Permalink sp_Print

this wrote: Skulle vara kul om crotale kunde börja folda igen, då skulle vi liksom ha tre stor producenter.

Japp, han kanske är upptagen med annat och hinner inte med foldingen. Men visst vore det kul med ännu en stor producent med i laget.

_l_a_r_s_
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 85
Member Since:
januari 18, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1230463
juli 21, 2009 - 7:12 e m
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Japp, han kanske är upptagen med annat och hinner inte med foldingen. Men visst vore det kul med ännu en stor producent med i laget.

Två 9800gt för 1500 räcker för att bli en storproducent just nu, kanske blir bättre efter sommaren. Det gäller att passa på medans elen är billig.

Shikar
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4468
Member Since:
april 24, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1230474
juli 21, 2009 - 11:09 e m
sp_Permalink sp_Print

Tog mig precis över 500 000 gränsen. 🙂

Shikar
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4468
Member Since:
april 24, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1230475
juli 21, 2009 - 11:10 e m
sp_Permalink sp_Print

_l_a_r_s_ wrote: Två 9800gt för 1500 räcker för att bli en storproducent just nu, kanske blir bättre efter sommaren. Det gäller att passa på medans elen är billig.

Japp, det krävs ju inte så jättemycket.

Tog mig precis över 500 000 gränsen btw. 🙂

Avatar
Poontus
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
augusti 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1230479
juli 22, 2009 - 12:40 f m
sp_Permalink sp_Print

om jag också ska skryta lite så är jag tredje största producent sett till producerat per vecka och jag har nyligen tagit åttondeplatsen och kommer förhoppningsvis upp i runt 700’000 poäng innan farsan kommer hem och jag måste stänga av datorn över nätterna igen. 🙂

Shikar
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4468
Member Since:
april 24, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1230514
juli 22, 2009 - 12:41 e m
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: om jag också ska skryta lite så är jag tredje största producent sett till producerat per vecka och jag har nyligen tagit åttondeplatsen och kommer förhoppningsvis upp i runt 700’000 poäng innan farsan kommer hem och jag måste stänga av datorn över nätterna igen. 🙂

Supernördigt att göra något sådant när päronen inte är hemma. :bgrin: :eye:

Avatar
Poontus
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
augusti 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1230516
juli 22, 2009 - 12:55 e m
sp_Permalink sp_Print

men han brukar tycka att datorerna inte ska vara på framförallt inte på natten, men egentligen är han en stor slösare av el, han kan ha 3 TV apparater på samtidigt fast han sitter vid datorn, har massa lampor på osv.

nu har jag dock gjort annat än bara folda med datorn nu när jag har lämnat den på.

this
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1179
Member Since:
juli 4, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1230517
juli 22, 2009 - 12:59 e m
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: men han brukar tycka att datorerna inte ska vara på framförallt inte på natten, men egentligen är han en stor slösare av el, han kan ha 3 TV apparater på samtidigt fast han sitter vid datorn, har massa lampor på osv.

nu har jag dock gjort annat än bara folda med datorn nu när jag har lämnat den på.

Min farsa är likadan, har försökt att förklara att det är för forskningens skull, men han fattar ju inte. Sen brukar han trots allt ha på typ alla lampor i huset. I-lands problem 🙄

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
269 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

DonaldSpodyZU DonaldSpodyZU

GermanVevy GermanVevy

ytaletkygf ytaletkygf

jtaletaoqg jtaletaoqg

AplusMotHQ AplusMotHQ

WileysitZI WileysitZI

ppu-pro_bewRG ppu-pro_bewRG

MichaeldalIL MichaeldalIL

WilliamWotQI WilliamWotQI

FuriousBraw FuriousBraw

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL