utkastad av sambo, blir utan möbler osv ... :( | Sida 2 | Allt mellan himmel och jord | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
utkastad av sambo, blir utan möbler osv ... :(
This topic is locked
Avatar
Sebbe
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5039
Member Since:
juni 11, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1274968
januari 23, 2012 - 7:25 e m
sp_Permalink sp_Print

Håller med dom föregående talarna. Var du folkbokförd på adressen så har din flickvän begått maktmissbruk då det bara är kronofogden som kan kasta ut dig från lägenheten (inte ens hyresvärden kan det), om hon vill bli av med dig måste hon göra en anmälan, hon kan inte ”vräka” dig bara genom att slänga ut dig, detta måste prövas, även av hyresvärden. Däremot kommer dom flesta fall där det sker kort efter man flyttat ihop och där bara 1 person står på kontraktet falla till kontraksinnehavarens fördel.

Iom detta innebär det att du inte har flyttat från adressen före det att du sjäv väljer att ändra. Din flickvän kan inte ändra detta. Detta skulle i princip innebära att varje skilsmässa skall prövas i domstol, men ur bekvämlighetssynpunkt kan ni däremot själva göra upp och sedan komma överens hur ni går till väga. Fungerar detta så tar du dina saker och flyttar. Bäst är att skriva under om ni har något värdefullt.

Kolla även upp om ni har gemensama lån, krediter el liknande det ska ni i så fall avsluta genast. Avbetalningar som är kvar på saker som blir kvar i lägenheten tillfaller skulden din flickvän, annars har du äganderätt.

Avatar
hawkie
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2327
Member Since:
september 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1275012
januari 24, 2012 - 2:23 e m
sp_Permalink sp_Print

Tryck upp sambolagen i ansiktet på henne.

Ju snällare du är nu, desto mer kommer du ångra dig sen.

Disney
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 704
Member Since:
januari 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1275019
januari 24, 2012 - 4:34 e m
sp_Permalink sp_Print

är ganska 110% att jag får min del, då jag inser att jag har hennes reservnyckel till bilen också 😛

ska diskutera med henne ikväll och låter som att hon överväger o vika sig… kommer hålla er uppdaterade…

ps. finns det några söta/snälla tjejer som leter efter en kille så finns jag här 😉

Avatar
Andreas Galistel
Medlem
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
november 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1275024
januari 24, 2012 - 6:30 e m
sp_Permalink sp_Print

Go for it!

Håller tummarna 🙂

Avatar
Jonas Klar
Medlem
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
februari 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1275034
januari 24, 2012 - 7:45 e m
sp_Permalink sp_Print

Disney;1275137 wrote: ps. finns det några söta/snälla tjejer som leter efter en kille så finns jag här 😉

Du har förvisso förmodligen rätt dialekt och jag är långhårig, men jag är dessvärre upptagen. 😉

Disney
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 704
Member Since:
januari 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1275043
januari 24, 2012 - 9:29 e m
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine;1275152 wrote: Du har förvisso förmodligen rätt dialekt och jag är långhårig, men jag är dessvärre upptagen. 😉

självklart jag kommer vänta tills du är singel 😛

problemet är löst ikväll…

jag fick sängen med ram o allt + sängkläder.
(den dyraste saken)

crosstrainern säljs o betalar feb hyran.

hon fick tv + dammsugaren… o självklart en stor kram o ett förlåt…
(dyrt inköpt o kvalitet, men andrahandsvärdet är nästintill 0)

rockabilly65
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 121
Member Since:
mars 18, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1275048
januari 25, 2012 - 1:17 f m
sp_Permalink sp_Print

jag var gift i 5mån. Sen drog hon till min kompis. Gissa vem som fick ta smällen ekonomiskt?
Hade inte en chans då hon inte ägde något å allt stod på mig. Hon handlade och jag betalade,
kläder mm från Ellos till henne.
Jag frågade advokaten vad jag kunde göra…
ingenting då hon saknade inkomst/tillgångar.
Så alla skulder blev mina.

Så jag ser ingen större chans för dig att gå fri, kvinnan är säkrad.

Helix
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4867
Member Since:
juli 19, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1275280
januari 29, 2012 - 5:18 e m
sp_Permalink sp_Print

Hur har du ”varit dum”??

Du ska inte ge henne ett korvöre, om det är möjligt ska du ta tillbaks TVn och crosstrainern. Hon beter sig som en egoistisk idiot. Av det lilla jag har läst tycker jag att hon kan dra åt helvete. Det är nog skönast i längden om du ber henne dra åt helvete och inte ger henne några pengar alls. Sådana kvinnor förtjänar ingen respekt alls. Du måste också ha tillräckligt mycket självrespekt för att inte vika dig eller vara snäll kring henne. Jag hade då aldrig kramat mitt ex ifall hon hade betett sig på det där sättet.

Disney
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 704
Member Since:
januari 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1275284
januari 29, 2012 - 5:34 e m
sp_Permalink sp_Print

HELIX;1275398 wrote: Hur har du ”varit dum”??

Du ska inte ge henne ett korvöre, om det är möjligt ska du ta tillbaks TVn och crosstrainern. Hon beter sig som en egoistisk idiot. Av det lilla jag har läst tycker jag att hon kan dra åt helvete. Det är nog skönast i längden om du ber henne dra åt helvete och inte ger henne några pengar alls. Sådana kvinnor förtjänar ingen respekt alls. Du måste också ha tillräckligt mycket självrespekt för att inte vika dig eller vara snäll kring henne. Jag hade då aldrig kramat mitt ex ifall hon hade betett sig på det där sättet.

skrattar lite lätt, men kanske borde gråta? är för snäll oftast, men är ganska nöjd ändå… ändå hennes förlust, då hon tappade mig 😉

är nästintill omöjligt o hata någon eller vara arg för länge… kan vi inte bara vara vänner? peace out…

ps. kvinnor är förjävliga, men det är många män också…

Helix
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4867
Member Since:
juli 19, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1275300
januari 29, 2012 - 8:55 e m
sp_Permalink sp_Print

Jo, det ar val en ratt bra installning. Men att vara for snall ar oftast sjalvdestruktivt. Man maste kunna satta granser (usch vad jag saknar svenskt tangentbord nu..)

Vill du verkligen vara van med en person som har behandlar dig sa illa? Du kanske inte kanner sa nu i och med att du fortfarande ar foralskad men om nagra manader kanske du ser saker pa ett annat satt. Det ar ju jattebra att du inte gar runt och hatar, det blir bara jobbigt i langden men bara for att man inte langre ar arg betyder ju inte det att man ska borja umgas igen. Da ar det battre att traffa andra personer som man inte har nagon dalig historia med och som forhoppningsvis inte behandlar en som skit. Helt enkelt bra personer du fortjanar och inte dryga javlar som stjal din energi.

Disney
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 704
Member Since:
januari 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1275302
januari 29, 2012 - 9:05 e m
sp_Permalink sp_Print

egentligen varför skulle man vara vänner? men vi är då inte ovänner? finns fortfarande känslor o fortfarande vet jag inte vad som är fram eller bak…. tids nog kommer jag nog fram till vad jag vill o vad som är rätt o vad som är fel, för det vet jag inte nu…

men det positiva är att man är glad o ser framåt…

Avatar
Andreas Galistel
Medlem
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
november 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1275348
januari 30, 2012 - 8:23 e m
sp_Permalink sp_Print

Bra 🙂

Disney
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 704
Member Since:
januari 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1275349
januari 30, 2012 - 8:31 e m
sp_Permalink sp_Print

flyttar in i en 6a i veckan som vi delar på 4pers, kommer ganska billigt undan också 3000:-/mån med varmgarage för bmw =)

nu är det ett par sockar som hon äger o låter som att jag glömt något smått men tror inte det är något viktigt…

tack för all support o NH POWER!

Avatar
hawkie
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2327
Member Since:
september 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1275363
januari 31, 2012 - 5:45 f m
sp_Permalink sp_Print

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
387 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

TimothyrexZF TimothyrexZF

BhoblhgatKX BhoblhgatKX

BoxerKix BoxerKix

dtaleteuxh dtaleteuxh

MiltonMouttEV MiltonMouttEV

travCoundUE travCoundUE

TakumiwipHQ TakumiwipHQ

Doctorhoda Doctorhoda

CDailyseartAD CDailyseartAD

SteveWicZL SteveWicZL

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL