Träna med NordicHardware - Geekpower! :) | Allt mellan himmel och jord | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Träna med NordicHardware - Geekpower! :)
This topic is locked
Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1
juli 4, 2012 - 10:01 e m
sp_Permalink sp_Print

[Bilden hittades inte]

Vissa av er har kanske snubblat över mitt senaste blogginlägg här på NHW där jag avhandlade min senaste hobby – löpning och styrketräning. Jag blev positivt överraskad av det stora gensvar som bloggen fick och det var härligt att inte bara se hur många som redan var igång och tränade men inte minst blev motiverade att i alla fall ge det ett nytt/första försök!

Det märktes snabbt att kommentarerna till bloggen blev ganska spridda och ju mer jag tänkte på det desto tydligare kändes det som att det var passande att bygga vidare på detta i någon form. Min tanke är att samla de NH:are som har intresse av träning – i alla former! – på ett ställe där vi kan sporra varandra, ge tips och dela med oss av historier om träningstillfällen eller andra roliga/informativa inlägg som hör till ämnet!

Vi börjar med en samlad forumstråd och ser ifall det blir något liv i luckan och tar det därifrån. 🙂

Det finns oändligt med olika träningsappar där man kan skapa grupper och samla sina vänner. Att köra NH-grupper i dem alla blir inte hållbart så jag har tills vidare skapat grupper i Endomondo (som jag själv är flitig användare av) samt Fitocracy.com som är en form av socialt träningsnätverk där man oavsett utrustning kan registrera sina träningspass och nå olika achivements.

Officiella NHW-grupper

NordicHardware på Endomondo
NordicHardware på Fitocracy

Välbeprövade träningsappar – Google Android

Välbeprövade träningsapparApple iOS

Svenska butiker för träningsutrustning

Utländska Butiker för träningsutrustning (Med lägre priser och erkänt bra rykte)

Nytta sajter/bloggar om träning

Större tävlingar under 2012

NH-tävlingar för träningsaktiva
Någon som har tips på upplägg för tävlingar som vi kan ha internt bara för NHare?

En av tankarna med den här ”träningstråden” är att vi ska kunna samla tips på exempelvis butiker, träningssystem och allt annat som kan vara användbart för alla som tränar. Fyll gärna på med mer om andra träningsmetoder som jag är mindre insatt i personligen! Här är det onekligen era egna tips som är ypperligt viktiga så se till att fylla på själv i kommentarerna så ska jag se till att hålla huvudinlägget uppdaterad med nyttiga länkar och tips!

Bjornsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1910
Member Since:
augusti 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1281021
juli 4, 2012 - 10:11 e m
sp_Permalink sp_Print

Ett måste för alla iphone 4s löpare/tränings pryl freeaks =)

Wahoo Pulsband Blue HR till iPhone 4S och Android | Pulsklockor
Här en lista på vilka appar som den funkar till.
iPhone Biking, iPhone Running Apps Compatible with Wahoo Fitness!

Synd att det inte går att synka runkeeper mot Endomondo 🙁

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1281034
juli 5, 2012 - 8:22 f m
sp_Permalink sp_Print

Det där är lite intressant Bjornsson.. har funderat på pulsmätare/klocka också. Vad är huvudsakliga anledningen till att du använder det, vilket jag förmodar att du gör? =)

Ja det hade varit ett mycket mindre huvudbry ifall man kunde synka alla olika appar med varandra. Fitocracy är väl det närmaste jag sett en mer ”här är alla välkomna” tjänst, där behövs ju inte ens några mätningar utan man får helt enkelt skriva in godtyckligt. Vilket ju räcker långt så länge man kör socialt och inte någon seriösare tävlingar osv.

Om man ska prata lite om träning här i tråden också så ser det ut att bli en riktig mördar vecka för mig. 1,56 mil i måndags med lite intervaller och löpträning på slutet, ryggpass på gymmet i tisdags och 1 mil + axelpass igår. Ska försöka skaka liv i kroppen efter en veckas semester. 🙂

Bjornsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1910
Member Since:
augusti 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1281035
juli 5, 2012 - 8:38 f m
sp_Permalink sp_Print

Huvudsakliga syftet var väl att jag var nyfiken på hur min puls var under löprundan, men sedan har det ju även varit kul att se att min medelpuls har minskat sedan jag började springa med ca 10 bpm under en 5.5km runda och sånt är ju bra för egot 🙂

Och kan säga att det är tack vare tekniken som har gjort att jag börjat springa 😀

Det jag saknar i just runkeeper är att den loggar inte min/max puls under rundan undan man får själv gå igenom grafen som blir.
Running Activity 5.61 km | RunKeeper
Eller kanske finns om man är Elite användare, inte orkat kolla upp det 🙂

Jag brukar köra minst 3 ggr i veckan beroende på tid och sånt, kan klämma in en stavgång om jag inte orkar springa för gå orkar man ju alltid 🙂
Har enbart kört ”vanlig” löpning men är väl tänkt att börja med lite intervall träning också.

Vad har ni som springer i lurarna eller lyssnar ni på naturen? =)
Själv kör jag ljudbok, men har märkt att jag har högre tempo om jag lyssnar på musik istället.

Vad springer ni i för skor och typ av underlag?

Själv blir det ungefär 50 asfalt 25 grusväg och 25 naturstig.
Har ett par Asics Gel Kayano 18 på fötterna som jag är riktigt nöjd med, dock mina första riktiga löparskor då man skuttat runt i 500kr skor tidigare 🙂
http://sortiment.se/sv/loparsk…..f=prisjakt

Sedan ett par yber snygga tights som min bättre hälft skäms så kopiöst över när jag drar på mig, haha 😀

Avatar
whak
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4718
Member Since:
november 29, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1281036
juli 5, 2012 - 9:18 f m
sp_Permalink sp_Print

Själv kör jag med Jogtracker. 🙂
Är riktigt nöjd, fick exakt samma resultat som blodomloppets Garmin förra året.

JogTracker – Run, walk, bike tracker for Android phones

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1281040
juli 5, 2012 - 9:46 f m
sp_Permalink sp_Print

Ja det där med att jämföra puls mellan olika träningspass hade varit intressant och givetvis lite egotrippande också precis som tiderna. 🙂 Man känner ju verkligen att det går sjukt segt vissa dagar medan det bara flyter på andra..
Får kanske kolla upp det där, Endomondo som jag använder verkar i alla fall stödjas av de flesta lösningar.

Angående musik så blir det mestadels dance/träningsmusik. Gillar Digsters playlists för Spotify då jag är för dålig på att komma ihåg/hålla koll på nya låtar. Deras Hit Dancefloor och Tränings-listor har rullat en och två gånger i telefonen 🙂
Start | Digster

Min träningsdos är ganska hög de senaste månaderna men det blir lite blandat då jag försöker gymma samtidigt som jag springer, 3-4 gånger gym och 2-3 gånger löpning i veckan. Blir oftast en 5-6 pass i alla fall totalt. Denna veckan blir det nog minst 6 ser det ut som men beror på hur helgen blir, det är ju alltid ett wild card ^^
Intervallträningen var inte planerad i måndags, sprang på ett gäng som körde löpteknik och träning i parken efter min runda och känner de som leder träningarna så hängde på där ett tag. Men benen var rätt möra, intervaller är annars grymt om man ska få upp kondis och bättre speed!

Löparskor är förresten ett riktigt aber för mig.. springer i ett par 8 år gamla Asics som numera inte har någon dämpning alls typ. Köpte ett par Gel Cumulus 13 från Startfitness.co.uk som tyvärr var en halv storlek för små (jag har neutral fotisättning så Kayano och 2170 är inte riktigt optimala). Så nu har jag dessa stående i garderoben med 2km på nacken och springer vidare i mina slitna Asics. Vill få dem sålda så man kan beställa ett par nya, är det någon som är intresserad finns dem här! 🙂 Passar troligtvis bäst om man har 43,5 eller nått sånt i standardskor. Jag har 44 och dessa är liite för små i tårna.
ASICS GEL Cumulus-13 löparskor till superpris | Skåne
I övrigt är det som att springa på moln i jämförelse med mina gamla, nästan så det kändes för dämpat och då är de ändå mindre dämpade än Nimbus 13 från Asics.. men det är nog min ovana.

Jag springer nog en 50/50 jag med, blir gångstigar runt pildammsparken i Malmö kombinerat med längre stadsrutter ner till stranden och strandpromenaden. Just de längre asfaltsrundorna hade nog mina fötter och ben mått bra av de där nya skorna som står i garderoben 😛
Haha tights har jag inte vågat mig på och vetefan om jag kommer våga.. men det är skönt att springa barbröstad nu i sommarsolen! Man får ju inte direkt överdrivet mycket soltid framför burken på kontoret..

JogTracker lägger vi in i listan whak, tack för den! 🙂
Vart sprang du blodomloppet förresten?

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
Member Since:
december 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1281042
juli 5, 2012 - 9:54 f m
sp_Permalink sp_Print

Jag springer 4-5 gånger i veckan. Brukar ligga runt 5mil per vecka totalt. Kör nästan uteslutande med ”barfotaskor”. Just nu använder jag Nike freeruns och merrell trail glove. När det är skogsträning använder jag inov8 x-talon 190.
När jag började springa köpte jag ett par traditionella dämpade skor, men efter att ha provat barfotaskor kan jag inte gå tillbaks. För min del är det helt grymt och jag får inte längre ont i knä eller får problem med benhinnor.

*edit*
Outnorth.se har bra löparskor för skogen och barfotaskor. Bra utbud av fivefingers om man vill prova. Finns även en del löpkläder.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1281045
juli 5, 2012 - 1:13 e m
sp_Permalink sp_Print

Mycket intressant Joni.. min känsla av att springa med Gel Cumulus 13 var också att jag tyckte de var för dämpade som sagt, att man liksom hade sämre kontakt med marken. Sen tror jag att jag har ett ganska bra steg sett till isättning av främre delen av foten osv så att en lättare free running sko skulle funka. Men det jag är osäker på är hur långa löpturer såna här skor är goda för? Även om dämpade skor är ”artificiellt” dämpade så bör det ju vara lindrande när man börjar prata marathon och tom längre rundor än så. 5 mil i veckan är ju ganska imponerande faktiskt, hur långa vändor kör du då och vad för tempo?

Funderar över om man ska köra Gel Cumulus 13 med större storlek eller ge free running skorna en chans.. springer ju mest 1-2 mil i stöten, men är lite sugen att testa längre och då känns free running lite som ett osäkert kort.
Svårt val måste jag säga, min löpteknik tror jag passar för free runningskor 😛

Edit: Vilka exakta modeller kör du med Joni av Freeruns och Merrell?

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
Member Since:
december 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1281051
juli 5, 2012 - 3:04 e m
sp_Permalink sp_Print

Det är just smidigheten och friheten med en barfotasko jag uppskattar. Jag har svårt att sätta i fötterna på ”rätt” sätt när jag springer med en traditionell sko. Dom är helt enkelt inte lika smidiga och dämpningen gör även att man lätt inte tänker på hur man springer på samma vis eftersom just dämpningen finns där.
Jag använder nike freerun med 5.0 sula och 3.0. 3.0 är deras tunnaste freerun sko och 5.0 är den tjockaste, utan att för den skull vara speciellt tjock 😛
Jag använder Trail Glove från merrell. Mina tunnaste skor helt klart och även de skor jag använder minst. Iaf för tillfället. Brukar använda freeruns 3.0 just nu då jag trivs bäst med dom för stunden.

Ja det blir cirkus 5 mil per vecka, springer som sagt 4-5 gånger i veckan och brukar springa lite över en mil per gång beroende på vilken runda jag väljer. Brukar ligga på 4,30-5,30min/km normalt, alltså inga vrålfarter. Det beror lite på dagen och formen 🙂

Köper du skor i samma storlek som du använder normalt? Jag har alltid större skor till när jag springer än vad jag använder till vardags. Fötterna har en tendens att svälla lite när man springer.

*edit*
Vad det gäller distans och barfotaskor tror jag det är individuellt. Jag har sprungit halvmara med barfotaskor utan problem och skulle vara förvånad om jag inte hade fixat en mara med det också. Det är lite konstigt att springa med i början, men man lär sig fort att ställa om eftersom det blir lite jobbigt att sätta i hälen först utan dämpning.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1281065
juli 5, 2012 - 8:04 e m
sp_Permalink sp_Print

Jo jag tror det skulle funka för mig med som sagt, testade en Free 3.0 V4.0 högersko på Stadium idag och det är ju en rätt häftig känsla och kontakt man får med marken, speciellt när sulan ”ger med sig” precis som foten.
Men jag fattar inte det där du skriver om Free 5.0 sula och 3.0 sko? Hur har du löst det? Läst om något liknande att man typ kan skräddarsy en sko på något sätt.

Jag köper större löparskor, problemet var att jag testade 45 (kör 44 i vanliga fall) på löplabbet men tyckte de var en aningens för stora. Beställde sen 44,5 från nätet men givetvis var de för små 🙁
Då verkar vi springa ungefär lika långt i alla fall, funderar på att gå upp mer mot 2-3 mil per stint dock så man vill gärna veta att skorna funkar även för det.
Att det blir en omställning är jag i alla fall beredd på!

Kan du länka de där skorna du har eller förklara hur det funkar med olika sulor och skor?

Edit: Om jag förstår det rätt är Nike Free 5.0 en äldre sko än 3.0 v4.0? 😛 En jäkla djungel det här.. fattar fortfarande inte hur man kombinerar sulor med andra ovandelar dock.

Bjornsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1910
Member Since:
augusti 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1281067
juli 5, 2012 - 9:08 e m
sp_Permalink sp_Print

Har man gjort första bidraget då =)
Man kunde köra både runkeeper och endomondo samtidigt =)
Såg nu i endomondo att man kan få ut min/max pulsen iaf.

Men kollar man grafen så stämmer inte riktigt pacen, kan ju ha att göra med att jag körde båda samtidigt, men runnkepers graf såg bättre ut.

Endomondo | Community based on free GPS tracking of sports
Running Activity 5.55 km | RunKeeper

Lite mer utrustning, vad har ni för lurar?
Jag kör nu Sennheiser OMX680i Sports och tycker dom funkar rätt ok, lite dålig bas så till musik finns det nog bättre men till ljudbok funkar de kanon =)

Kollat lite mera och man kan exportera en GPX fil från runkeeper och sedan importera den i Endomondo, så kanske får sätta mig någon kväll och flytta över fyra månaders löpning 😛

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
Member Since:
december 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1281068
juli 5, 2012 - 9:12 e m
sp_Permalink sp_Print

Ja nikes freeruns är en djungel. Jag har ett par nike freerun+3 5.0. Har jag förstått det hela rätt är det alltså den tredje utgåvan av freerun med 5.0 sula.
Jag har också ett par freerun 3.0 v4, dvs fjärde versionen av 3.0 sulan. Det är rätt så konstigt märkt det där, men det finns tre olika. 5.0 är den som har tjockast sula och en mer traditionell skodesign. 4.0 är lite av en hybrid mellan 5.0 och 3.0 och har en sko som är något mellan traditionell och 3.0 som är mer som en strumpa. 3.0 är som sagt, mer eller mindre en strumpa med en tunn flexibel sula under.

Alltså, 5.0 4.0 och 3.0 är alla aktuella skor, det handlar bara om hur tjock sula man vill ha. 5.0 tjockast, 3.0 tunnast.
3.0 v4 som du provade på stadium är den jag använder mest just nu. Grymt trevlig sko och som sagt, har inga som helst problem att springa 1,5mil med dom.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1281069
juli 5, 2012 - 9:34 e m
sp_Permalink sp_Print

Härligt Bjornsson! 🙂
Jag hade lekt med tanken att köra fler GPS-appar samtidigt men faktiskt inte testat, ska bli intressant att se ifall det går att köra två samtidigt framöver också. Kan du mata in Runkeepers data i Endomondo är det ju lysande för övrigt!

Jag kör faktiskt med ett par random Creative pluginslurar. Kommer inte ens ihåg vad det är för modell, tror jag fått dem på något pressevent eller nått en gång i tiden. De funkar helt okej men börjar halka ur närman svettas lite rikligare, ganska drygt att trycka in dem varje 500 meter under Malmömilens sista 5km.. 😛 Hade gärna haft några som satt lite bättre och hade bra tryck i basen, behöver inte vara så mycket finlir, bättre om knoppen vaknar till! 😉

Ja det var ju hemskt rent med Nike-skorna.. nu har jag även snackat med en bekant som är PT på Actic och även en riktigt duktig löpare som kör en del löpträningar för gymmet. Han har ett par Free 3.0 men var inte så nöjd, rekommenderade istället Saucony Kinvara som jag faktiskt är riktigt sugen på nu.. verkar vara minimalistsskor som är goda för riktigt långa pass.
Du kör inte Endomondo Joni? Kanske dags att börja? 🙂

Bjornsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1910
Member Since:
augusti 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1281076
juli 6, 2012 - 5:41 f m
sp_Permalink sp_Print

Kommer nog bara köra RK för att sedan exportera ut datan till en GPX fil via deras hemsida och sedan importera den till Endomondo, tyckte rösten i RK var mycket bättre än den i Endomondo 🙂

Kan passa på att tipsa om sidan Lpband, Trningsredskap, Trningsklder & Pulsklockor hos MaxPuls.se då jag handlat lite kläder och tillbehör därifrån och det har känts seriöst och snabba leveranser. Vet dock inte hur priserna står sig mot andra aktörer då jag inte jämfört 🙂

Verkar intressant det där med skorna ni pratar om, kan ibland känna av lite i knäna och benhinnorna så man kanske skulle ha prövat ett par barfotaskor 🙂

Sedan ni som sprungit länge, tips på löpsätt för att maximera förbränningen om det nu finns 🙂
Skulle behöva få bort några kilon från min 120kg lätta kropp 😛 Är dock rätt lång med mina 193cm men ja lite lättare vill man ju bli 🙂
Har legat på samma sedan jag började springa men har dock inte ändrar på kosten något så misstänker väl att det är där problemet ligger just nu men är ju så gott med god mat 😛

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
Member Since:
december 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1281082
juli 6, 2012 - 7:37 f m
sp_Permalink sp_Print

Anton, smaken är som baken 🙂 Jag trivs fint med mina freeruns. Jag använder runkeeper, har aldrig provat endomondo, men jag antar att det är samma app fast från någon annan?

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1281095
juli 6, 2012 - 10:32 f m
sp_Permalink sp_Print

Ja så är det givetvis, svårt att veta innan man själv provat. Ja det är väl same same but different. Men hade varit kul att försöka samla så många NH:are som möjligt på ett ställe. Men är du redan inne i användandet av RK så är det ju kanske drygt att hoppa över, du får exportera som Bjornsson 😉

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
Member Since:
december 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1281099
juli 6, 2012 - 12:47 e m
sp_Permalink sp_Print

Blir det tryckta linnen med NHW – Geekpower på till nästa stora löptävling då? Malmömilen och lundaloppet känns ju givet. Slår vi till på sthlm marathon och göteborgsvarvet också till nästa år eller? 😀

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1281100
juli 6, 2012 - 1:27 e m
sp_Permalink sp_Print

Joni;1281227 wrote: Blir det tryckta linnen med NHW – Geekpower på till nästa stora löptävling då? Malmömilen och lundaloppet känns ju givet. Slår vi till på sthlm marathon och göteborgsvarvet också till nästa år eller? 😀

Hehe det är faktiskt en lysande idé Joni! =)
Ja de lokala loppen får vi ju köra i alla fall, lite sugen på att hitta en mara också men då ska jag nog springa några längre träningspass först. Som mest sprungit 2 mil, hade tänkt springa längre med de nya pjuxxen men det sket ju sig.
Sprang du inget av loppen i år Joni?

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
Member Since:
december 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1281101
juli 6, 2012 - 1:42 e m
sp_Permalink sp_Print

Nej jag har faktiskt inte ställt upp i något lopp alls. Som du kanske minns brukade jag konditionspinnar tidigare men la av med det förra sommaren och har satsat på löpningen istället. Sen kom vintern och höll inte riktigt upp som jag tänkt och sen missade jag helt med båda loppen i malmö och lund. Till nästa år tänker jag iaf ta lundaloppet. Kikade för övrigt på han som vann i år, jösses vilken speed! Gjorde milen under 30min, är det ens jogging då? 😀

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1281106
juli 6, 2012 - 8:15 e m
sp_Permalink sp_Print

Bra vändning måste jag säga 🙂
Jag känner att jag kommer slacka rätt bra på vinterna också.. om min blogg inte avslöjat det så är jag en hopplös motivationslöpare. Kan springa hur hårt som helst i fint väder, men är det bara lite mulet tappar jag sugen och är det kallt o dåligt väder så kommer det inte ens på kartan att man ska ge sig ut. 😛

Ja det är faktiskt helt sjukt, när jag sprang malmömilen på 38,40 så fick man ju verkligen ta ut sig till 110% och tycker det är ganska bra tempo man håller.. men att ligga 10km på under 3min/km är sinnes.. jag har aldrig ens spurtat en km så snabbt haha

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
324 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

GermanVevy GermanVevy

ytaletkygf ytaletkygf

jtaletaoqg jtaletaoqg

AplusMotHQ AplusMotHQ

WileysitZI WileysitZI

ppu-pro_bewRG ppu-pro_bewRG

MichaeldalIL MichaeldalIL

WilliamWotQI WilliamWotQI

FuriousBraw FuriousBraw

UbvpwcgatKX UbvpwcgatKX

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL