Tillfällig impotens | Sida 3 | Allt mellan himmel och jord | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tillfällig impotens
This topic is locked
Avatar
csm101
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2672
Member Since:
augusti 11, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
41
oktober 22, 2006 - 7:48 e m
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Alltså, jag menade kanske att med tanke på Callisters historia som ”attention whore” som en viss admin uttrycker det, så är det knappast så att den här tråden bottnar i någon stackars liten desperat, nervös kille med allvarliga problem. Och om man har problem ett tillfälligt problem med potensen, och är under 40, så tror jag inte leksaker och fetish-sex är botemedlet. Leksaker kan väl vara kul och något som piggar upp i ett gammalt nött förhållande, men knappast något som skall behövas hos en kille i den åldern…..

Älskar den här inställningen…

Det som gör att leksaker kanske behövs mer ”i ett gammalt nött förhållande” beror just på att deras sexliv inte varit på topp när de varit unga, hade de kanske använt leksaker när de varit unga så hade deras sexliv kanske inte blivit tråkigt.

Avatar
denstore
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
mars 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
42
oktober 22, 2006 - 8:18 e m
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=denstore]Alltså, jag menade kanske att med tanke på Callisters historia som ”attention whore” som en viss admin uttrycker det, så är det knappast så att den här tråden bottnar i någon stackars liten desperat, nervös kille med allvarliga problem. Och om man har problem ett tillfälligt problem med potensen, och är under 40, så tror jag inte leksaker och fetish-sex är botemedlet. Leksaker kan väl vara kul och något som piggar upp i ett gammalt nött förhållande, men knappast något som skall behövas hos en kille i den åldern…..

Det är alltid trevligt med internt prat bland adminsen om enskilda forumanvändare. Du kanske inte var menad att avslöja det bara, men du var bara tvungen va?

Vad är ditt problem? 🙄

Alltså, jag ser inget direkt problem med att admins och moderatorer diskuterar forumiterna sins emellan. Vad skulle vara konstigt med det. Inte minst som att visa forumiter har en förmåga att starta minst sagt menlösa trådar. Allvarligt talat, så kändes den här tråden fasligt nära låsning redan vid dess födelse, men den fick överleva på nåder…..

Avatar
denstore
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
mars 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
43
oktober 22, 2006 - 8:20 e m
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Låg, lägre, Glocalnet, DenStore??
🙄

Vad fasen fick du luft ifrån? Tillför du något överhuvudtaget i den här tråden, eller är du bara sur för att jag råkade trampa dig på tårna när det gäller din varg och arbetsskräck?

Avatar
denstore
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
mars 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
44
oktober 22, 2006 - 8:22 e m
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote:
Älskar den här inställningen…

Det som gör att leksaker kanske behövs mer ”i ett gammalt nött förhållande” beror just på att deras sexliv inte varit på topp när de varit unga, hade de kanske använt leksaker när de varit unga så hade deras sexliv kanske inte blivit tråkigt.

Har du något som helst belägg för den hypotesen?

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
Member Since:
juni 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
45
oktober 22, 2006 - 8:47 e m
sp_Permalink sp_Print

första gången jag ser en moderator med ALLA defensiva och offensiva taggar utåt! denstore goes rampage! :)kanske detta ämne är en öm pungt hos dig denstore?

gör en tråd om det, vi hjälper dig mer en gärna…det vet du!

Avatar
csm101
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2672
Member Since:
augusti 11, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
46
oktober 22, 2006 - 8:49 e m
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=csm101] Älskar den här inställningen…

Det som gör att leksaker kanske behövs mer ”i ett gammalt nött förhållande” beror just på att deras sexliv inte varit på topp när de varit unga, hade de kanske använt leksaker när de varit unga så hade deras sexliv kanske inte blivit tråkigt.

Har du något som helst belägg för den hypotesen?

har du nåt belägg för bullshittandet om varför ska leksaker inte behövas i en kille i hans ålder?

skiroy
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
september 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
47
oktober 22, 2006 - 8:51 e m
sp_Permalink sp_Print

Herregud…

Är det bara jag som sitter och skrattar som en tok över denna tråd och hur den har utvecklats sig ? 😀

Avatar
csm101
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2672
Member Since:
augusti 11, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
48
oktober 22, 2006 - 8:56 e m
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Herregud…

Är det bara jag som sitter och skrattar som en tok över denna tråd och hur den har utvecklats sig ? 😀

tycker det är dags för lås och bom då problemet har löst sig, vilket kan vara svårt att se bland alla onödiga inlägg (inklusive mina…) 😉

Avatar
denstore
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
mars 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
49
oktober 22, 2006 - 9:09 e m
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=denstore][quote=csm101] Älskar den här inställningen…

Det som gör att leksaker kanske behövs mer ”i ett gammalt nött förhållande” beror just på att deras sexliv inte varit på topp när de varit unga, hade de kanske använt leksaker när de varit unga så hade deras sexliv kanske inte blivit tråkigt.

Har du något som helst belägg för den hypotesen?

har du nåt belägg för bullshittandet om varför ska leksaker inte behövas i en kille i hans ålder?

Nej, jag har inga som helst belägg för detta, men om du nu tyckte det var fel, så ligger väl bevisbördan hos dig, inte mig?

När det kommer till lösningen av Callisters impotensproblem, så är jag rätt skeptisk till den tillfälliga zink-bristen, och dess mirakelkursförändringen. Men visst, det är ju du som sitter inne med de medicinska kunskaperna…..
Dock så har jag aldrig hört eller läst något om att man rekommenderar sexleksaker som botemedel för potens bland unga patienter. Egentligen har jag inte hört sexleksaker rekommenderas till någon, men att det inte direkt lär vara skadligt.
Däremot är prestationsångest, svartsjuka, olust, ångest, övervikt, cirkulationsproblem, MS, diabetes alkohol, nikotin och brist på äkta känslor antagligen vanligare problem än zink eller leksaksbrist……

Avatar
csm101
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2672
Member Since:
augusti 11, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
50
oktober 22, 2006 - 9:17 e m
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote:
Nej, jag har inga som helst belägg för detta, men om du nu tyckte det var fel, så ligger väl bevisbördan hos dig, inte mig?

När det kommer till lösningen av Callisters impotensproblem, så är jag rätt skeptisk till den tillfälliga zink-bristen, och dess mirakelkursförändringen. Men visst, det är ju du som sitter inne med de medicinska kunskaperna…..
Dock så har jag aldrig hört eller läst något om att man rekommenderar sexleksaker som botemedel för potens bland unga patienter. Egentligen har jag inte hört sexleksaker rekommenderas till någon, men att det inte direkt lär vara skadligt.
Däremot är prestationsångest, svartsjuka, olust, ångest, övervikt, cirkulationsproblem, MS, diabetes alkohol, nikotin och brist på äkta känslor antagligen vanligare problem än zink eller leksaksbrist……

Belägg saknar jag också, en sak som inte går att bevisa, men det jag kommenterade/tyckte var fel var det som tycktes vara som att du tyckte att leksaker är till för misslyckade par som passerat en ålder.

Syftet med leksaker var att minska pressen som ligger på honom genom att kunna ha det skönt7tillfredsställa sin flickvän med andra saker än sin… *host* general/major/menige *host* och inte att leksakerna mirakulöst skulle få den att vakna till liv igen.

Jag kan återkomma med hur det ligger till medicinskt angående potens, men kan redan nu säga att det inte behöver vara så märkvärdit ifall brist på något ämne påverkar kroppens balans och att det skulle kunna resultera i tex tillfällig impotens. Du nämnde nikotin, alkohol och diabets som exempel som ger impotens, men har du tänkt på vad det är hos dessa saker som ger upphov till det? (nej, jag ställer inte denna fråga för att dumförklara någon, utan för att är nyfiken själv…)

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
augusti 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
51
oktober 22, 2006 - 9:18 e m
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=ilg@dd]Låg, lägre, Glocalnet, DenStore??
🙄

Vad fasen fick du luft ifrån? Tillför du något överhuvudtaget i den här tråden, eller är du bara sur för att jag råkade trampa dig på tårna när det gäller din varg och arbetsskräck?

Käre moderator, nu gör du mej smått irriterad med det där imbecilla inlägget.
Jag lider inte av någon som helst vargskräck, men f.n får jag väl dra slutsatsen att du inte känner till skillnaden mellan skräck och ogillande.
Jag har i stort sett varit utan arbete mindre än 3 1/2 år under mina 24 år på arbetsmarknaden. Tittar vi på år 2006 handlar det endast om veckan som gått. Anser du det vara arbetskräck?
Hur är det ställt själv?
Nu rök iaf all respekt för dej.
Ta nu och lås denna urspårade tråd, och gör det enda rätta, dvs ge dej själv en varning.

* Var trevlig och bemöt andra medlemmar med respekt även om du inte alltid delar deras åsikter.
* De är ej tillåtet att gå till personangrepp och/eller skriva stötande eller ärekränkande inlägg.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

fastbullit
Medlem
Medlem
Forum Posts: 3042
Member Since:
september 28, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
52
oktober 22, 2006 - 9:54 e m
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Herregud…

Är det bara jag som sitter och skrattar som en tok över denna tråd och hur den har utvecklats sig ? 😀

Nej.

Avatar
denstore
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
mars 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
53
oktober 23, 2006 - 5:49 f m
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=denstore][quote=ilg@dd]Låg, lägre, Glocalnet, DenStore??
🙄

Vad fasen fick du luft ifrån? Tillför du något överhuvudtaget i den här tråden, eller är du bara sur för att jag råkade trampa dig på tårna när det gäller din varg och arbetsskräck?

Käre moderator, nu gör du mej smått irriterad med det där imbecilla inlägget.
Jag lider inte av någon som helst vargskräck, men f.n får jag väl dra slutsatsen att du inte känner till skillnaden mellan skräck och ogillande.
Jag har i stort sett varit utan arbete mindre än 3 1/2 år under mina 24 år på arbetsmarknaden. Tittar vi på år 2006 handlar det endast om veckan som gått. Anser du det vara arbetskräck?
Hur är det ställt själv?
Nu rök iaf all respekt för dej.
Ta nu och lås denna urspårade tråd, och gör det enda rätta, dvs ge dej själv en varning.

* Var trevlig och bemöt andra medlemmar med respekt även om du inte alltid delar deras åsikter.
* De är ej tillåtet att gå till personangrepp och/eller skriva stötande eller ärekränkande inlägg.

Allvarligt ilg@dd, om du har så svårt att att själv se hur du har ömma tår, så borde du nog syssla med något annat än att applådera andras kritiska inlägg. Tycker du att de är märkligt att jag cyniskt säger varg- och arbetsskräck, när varje gång de ämnena berörs, så drar du igång som ett lokomotiv?
När det gäller arbete, så har jag säkerligen arbetat mindre än dig. Fast jag har ju aldrig haft någon A-kassa eller annan arbetslöshetsersättning heller, så det kanske gör att det går jämt ut…..

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
Member Since:
februari 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
54
oktober 23, 2006 - 6:07 f m
sp_Permalink sp_Print

Men vad är problemet, frågan verkar ju vara löst? 🙄

Om det nu inte är Zink så tror jag mer på att det är för lite sprit inblandat. Drick en kvarting så ska du se att du får fjong.

/Dani

obelix
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5371
Member Since:
januari 12, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
55
oktober 23, 2006 - 6:15 f m
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: Drick en kvarting så ska du se att du får fjong.
/Dani

då kan han få alkoholimpotens wink

Callister
Medlem
Medlem
Forum Posts: 8468
Member Since:
juli 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
56
oktober 23, 2006 - 6:20 f m
sp_Permalink sp_Print

Ja, man bara häpnar. Denstore; du har inget förtroende i mina ögon längre. Du skiter antagligen i det lika mycket som du skiter i vad illgadd tycker men i längden så ser det inte bra om du skaffar fiender (särskilt bland folk som varit här längre än dig).

Eftersom jag inte tycker du är lämplig på NH tänker jag själv därför inte stödja det längre. Har pratat med Andreas och jag slutar att korrekturläsa för NH nu.

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
augusti 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
57
oktober 23, 2006 - 6:35 f m
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=ilg@dd][quote=denstore][quote=ilg@dd]Låg, lägre, Glocalnet, DenStore??
🙄

Vad fasen fick du luft ifrån? Tillför du något överhuvudtaget i den här tråden, eller är du bara sur för att jag råkade trampa dig på tårna när det gäller din varg och arbetsskräck?

Käre moderator, nu gör du mej smått irriterad med det där imbecilla inlägget.
Jag lider inte av någon som helst vargskräck, men f.n får jag väl dra slutsatsen att du inte känner till skillnaden mellan skräck och ogillande.
Jag har i stort sett varit utan arbete mindre än 3 1/2 år under mina 24 år på arbetsmarknaden. Tittar vi på år 2006 handlar det endast om veckan som gått. Anser du det vara arbetskräck?
Hur är det ställt själv?
Nu rök iaf all respekt för dej.
Ta nu och lås denna urspårade tråd, och gör det enda rätta, dvs ge dej själv en varning.

* Var trevlig och bemöt andra medlemmar med respekt även om du inte alltid delar deras åsikter.
* De är ej tillåtet att gå till personangrepp och/eller skriva stötande eller ärekränkande inlägg.

Allvarligt ilg@dd, om du har så svårt att att själv se hur du har ömma tår, så borde du nog syssla med något annat än att applådera andras kritiska inlägg. Tycker du att de är märkligt att jag cyniskt säger varg- och arbetsskräck, när varje gång de ämnena berörs, så drar du igång som ett lokomotiv?
När det gäller arbete, så har jag säkerligen arbetat mindre än dig. Fast jag har ju aldrig haft någon A-kassa eller annan arbetslöshetsersättning heller, så det kanske gör att det går jämt ut…..

Jag tycker för det första att det är jäkligt lågt av en verksam moderator att posta inlägg som först gör spe av, för att sedan i nästa postning dissa och outa vad ni moderatorer/admins anser om denne kille bakom kulisserna.
För det andra ger du sken av att ha studerat en hel del, vilket får mej att tro att du sannolikt erhållit en hel del studiebidrag.
Att jag ”drar igång som ett lokomotiv” vad det gäller fackliga frågor såsom A-kassa och arbetarrörelsen ter sej inte konstigt i mina ögon, med tanke på att jag tidigare varit fackligt aktiv på fabriken jag jobbade på tidigare, och det under en period av 10 år.
Angående vargar så har vi haft dom inpå knutarna här, och jag anser mej ha rätten att tycka att dom inte hör hemma i befolkade trakter.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Avatar
denstore
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
mars 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
58
oktober 23, 2006 - 7:24 f m
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:
Jag tycker för det första att det är jäkligt lågt av en verksam moderator att posta inlägg som först gör spe av, för att sedan i nästa postning dissa och outa vad ni moderatorer/admins anser om denne kille bakom kulisserna.
För det andra ger du sken av att ha studerat en hel del, vilket får mej att tro att du sannolikt erhållit en hel del studiebidrag.
Att jag ”drar igång som ett lokomotiv” vad det gäller fackliga frågor såsom A-kassa och arbetarrörelsen ter sej inte konstigt i mina ögon, med tanke på att jag tidigare varit fackligt aktiv på fabriken jag jobbade på tidigare, och det under en period av 10 år.
Angående vargar så har vi haft dom inpå knutarna här, och jag anser mej ha rätten att tycka att dom inte hör hemma i befolkade trakter.

Vad är underligt eller lågt med att vi diskuterar profilerna på forumet? Tror du att vi tar alla beslut själv angående låsningar eller eventuella varningar?
Vi har diskuterat Callister, dig, mig, Skiroy och en attans massa människor ”bakom kulisserna”. Inget som helst konstigt med det. Om man sedan skall se det som vad vi anser om folk är väl att ta i. Callister är en bra påg, även om han har en förmåga att skapa trådar med sig själv i centrum. Om man sedan vill kalla det ”attention whore” eller något annat kan fasen kvitta.

Ja, jag har haft studiebidrag. Ungefär 60k totalt, under 6-7 års studier.

Du får tycka vad du vill om vargar, men du får kanske också räkna med att andra inte tycker likadant. Problemet är väl kanske att om man startar trådar som är tydligt riktade efter din åsikt, så kanske man skall räkna med att det kommer att komma folk som inte håller med dig.
Och det gäller nog för såväl vargar som a-kassa.

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
augusti 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
59
oktober 23, 2006 - 7:34 f m
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=ilg@dd] Jag tycker för det första att det är jäkligt lågt av en verksam moderator att posta inlägg som först gör spe av, för att sedan i nästa postning dissa och outa vad ni moderatorer/admins anser om denne kille bakom kulisserna.
För det andra ger du sken av att ha studerat en hel del, vilket får mej att tro att du sannolikt erhållit en hel del studiebidrag.
Att jag ”drar igång som ett lokomotiv” vad det gäller fackliga frågor såsom A-kassa och arbetarrörelsen ter sej inte konstigt i mina ögon, med tanke på att jag tidigare varit fackligt aktiv på fabriken jag jobbade på tidigare, och det under en period av 10 år.
Angående vargar så har vi haft dom inpå knutarna här, och jag anser mej ha rätten att tycka att dom inte hör hemma i befolkade trakter.

Vad är underligt eller lågt med att vi diskuterar profilerna på forumet? Tror du att vi tar alla beslut själv angående låsningar eller eventuella varningar?
Vi har diskuterat Callister, dig, mig, Skiroy och en attans massa människor ”bakom kulisserna”. Inget som helst konstigt med det. Om man sedan skall se det som vad vi anser om folk är väl att ta i. Callister är en bra påg, även om han har en förmåga att skapa trådar med sig själv i centrum. Om man sedan vill kalla det ”attention whore” eller något annat kan fasen kvitta.

Ja, jag har haft studiebidrag. Ungefär 60k totalt, under 6-7 års studier.

Du får tycka vad du vill om vargar, men du får kanske också räkna med att andra inte tycker likadant. Problemet är väl kanske att om man startar trådar som är tydligt riktade efter din åsikt, så kanske man skall räkna med att det kommer att komma folk som inte håller med dig.
Och det gäller nog för såväl vargar som a-kassa.

Du anklagade mej att lida av bl.a arbetsskräck, och jag svarade:

”Jag har i stort sett varit utan arbete mindre än 3 1/2 år under mina 24 år på arbetsmarknaden. Tittar vi på år 2006 handlar det endast om veckan som gått. Anser du det vara arbetskräck?”

Mestadelen av denna arbetslösa tid har varit de senaste 6 åren, efter att fabriken jag arbetade på sedan -89 lades ned 2001. Jag blev även ensamstående med en kille som idag är 12 år under hösten -99. Jag har aldrig ”stämplat ut” någon gång.
Jag bara frågar, vem f*n är du att klassa mej som lidande av arbetsskräck?

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

obelix
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5371
Member Since:
januari 12, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
60
oktober 23, 2006 - 7:48 f m
sp_Permalink sp_Print

dags att ni skaffar er en egen tråd pojkar… :bok:

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
333 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

BoxerKix BoxerKix

dtaleteuxh dtaleteuxh

MiltonMouttEV MiltonMouttEV

travCoundUE travCoundUE

TakumiwipHQ TakumiwipHQ

Doctorhoda Doctorhoda

CDailyseartAD CDailyseartAD

SteveWicZL SteveWicZL

ctaletpllk ctaletpllk

StevenPriskBW StevenPriskBW

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL