Sweclockers tål inte kritik [avstängd] | Sida 6 | Allt mellan himmel och jord | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sweclockers tål inte kritik [avstängd]
This topic is locked
Avatar
whak
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4718
Member Since:
november 29, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
101
april 28, 2014 - 3:59 e m
sp_Permalink sp_Print

Swec gör jävligt bra ”Fredags paneler” och Podcasts samt recensioner.
I övrigt håller jag mig gärna borta från Swec då deras forum verka ha en låg standard.
Dom fick ju även stänga av kommentarer på sina Youtube kanal för att folk inte kan bete sig.

Avatar
tt3
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 60
Member Since:
augusti 21, 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
102
juni 17, 2014 - 12:46 f m
sp_Permalink sp_Print

Okej.

abishai
Medlem
Medlem
Forum Posts: 3989
Member Since:
maj 10, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
103
oktober 8, 2014 - 12:48 e m
sp_Permalink sp_Print

Jag tror jag fortfarande är bannad sedan en 10år tillbaka kanske. 😉

Avatar
tt3
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 60
Member Since:
augusti 21, 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
104
oktober 8, 2014 - 2:39 e m
sp_Permalink sp_Print

Jobbigt.

Avatar
Jonas Klar
Medlem
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
februari 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
105
oktober 9, 2014 - 6:24 f m
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker det är lite tragikomiskt att det här är den mest aktiva tråden på NH. Till och med jag är mer aktiv på Swec, eftersom det faktiskt finns trådar att skriva i.

Sure, alla användare har i regel fel i allt de säger, men det bidrar lite till humorn.

Avatar
tt3
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 60
Member Since:
augusti 21, 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
106
oktober 9, 2014 - 2:27 e m
sp_Permalink sp_Print

De flesta datorforum i sverige är rätt tragiska och inaktiva, förutom swec då.

pa1983
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 287
Member Since:
september 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
107
oktober 9, 2014 - 8:01 e m
sp_Permalink sp_Print

Hehe denna tråden var guld 😀
har väl ungefär samma erfarenhet av Swec som dom flesta här. Fast för min del tröttnade jag på alla grammatiker nazister som hela tiden skulle påpeka att jag inte kan stava än att faktiskt hålla sig till ämnet och bidra med något. Blev avstängd några gånger för att jag blev något arg på dessa sträva individer.

Sedan trollade jag väl dom lite också. Sa till polaren att svart är igen färg så det bryter inte mot reglerna om max antal färger i signaturen. Det man fick lära sig i skolan. Dom gillade inte det så dom raderade hans signatur när han hade en färg för mycket. Då sa jag till han att du kan ju skriva i din signatur med max antal färger plus svart att svart är igen färg så den räknas inte. Den signaturen var inte kvar länge 😛 Dom har IGEN humor där alls. Hade jag varit mod hade jag fnissat rätt hårt och i så fall uppdaterat reglerna bara eller helt enkelt låtit individen vara.

Tror jag varit medlem sedan 2001 så det var LITE skillnad för. Lätt 10 år sedan nu sweclockers forum var bra och fyllt med kunnigt folk.
Ända forumet är bra till är antalet medlemmar vilket kan hjälpa i fall där ett företag eller produkt är felaktig och man kan framföra kritik helt enkelt via forumet. Spelar ju igen roll i det läge hur kunniga folk är bara dom gapar högt 😛

Tyvärr har även sweclockers blivit rätt kassa på sådant. Dom skrev väldigt lite om Samsung 840 och 840 EVO och dess läsproblem. Dom precis som NH fick fakta av mig om problemet. NH tog tag i saken, sweclckers svarade men gjorde inte ett skit tills alla andra sidor på nätet redan skrivit om det. Tror inte ens dom nämnde det i fredagspanelen. Oavsett MYCKET kasst av en så stor sida med så mycket makt.

Förvånar mig hur lite trådar om felet det var i forumet där. Blev inget större drag i tråden jag gjorde.
Men när sweclockers väl skrev om problemet länkade dom till min tråd. Lägst upp i den tråden hade jag länk till NH’s artikel om 840 och 840 EVO prestandaproblem 😀 Dom gjorde dessutom detta två gånger också haha.

Fick be om att få mitt konto aktiverat igen då jag inte varit aktiv på år och dag. Folk där trots antalet verkar inte speciellt intresserade av att gräva djupare när det gäller hårdvara.

Besöker swec flera gånger i veckan för att kolla nyheter. Det är väl det dom är bäst på. Har minst samma kunskapsnivå som Emil och Jonas, ge och ta lite på olika områden men att ha koll på vartenda produkt som kommer ut har jag inte tid med så då är det bra att ta sig en snabbtitt där i bland.

Tyvärr är det så en sida blir när det går från hobby till företag och allt handlar om att dra in pengar. Då ska man vara vän med tillverkare och annonsörer. Användarna är inget annat än potentiella kunder hos företag som har reklam på swec och för sweclockers är dom ren statistik som avgör aktiekurs och hur mycket diverse företag är bered att betala för reklam och hur mycket prylar dom vill skicka in för recension.
Tyvärr så världen fungerar och det suger. Kallas för kapitalism.

Avatar
Death On Wings
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5938
Member Since:
december 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
108
januari 28, 2015 - 10:55 e m
sp_Permalink sp_Print

Men snälla gosse, glömmer du bort vårt härjande på swec som fick oss båda avstängda i flera år 🙂

Avatar
tt3
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 60
Member Since:
augusti 21, 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
109
januari 29, 2015 - 3:18 f m
sp_Permalink sp_Print

Härjande är riskabelt på alla forum.

Robin Larsson
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 17
Member Since:
juni 1, 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
110
april 24, 2015 - 1:30 e m
sp_Permalink sp_Print

Har varit avstängd 3 månader efter att ha kritiserat tre användares inflytande på deras forum. Detta var deras 3 mest kända Nvidia fanboys som gör inget annat än att skapa provokation(vilket är emot Sweclockers regler) och jag dumförklarade deras attacker mot röda sidan med opartiska källor i mina inlägg.

Swec’s moderatorer gör ett riktigt dåligt jobb som tillåter dessa användare att bryta reglerna dag ut och in.

Stormense
Borås
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 103
Member Since:
december 31, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
111
mars 19, 2016 - 11:27 f m
sp_Permalink sp_Print sp_EditHistory

Robin Larsson said
Har varit avstängd 3 månader efter att ha kritiserat tre användares inflytande på deras forum. Detta var deras 3 mest kända Nvidia fanboys som gör inget annat än att skapa provokation(vilket är emot Sweclockers regler) och jag dumförklarade deras attacker mot röda sidan med opartiska källor i mina inlägg.

Swec’s moderatorer gör ett riktigt dåligt jobb som tillåter dessa användare att bryta reglerna dag ut och in.

Tycker det är mer mysko när de låser trådar lite på hur moderatorerna själva tycker. Denna var rolig men enligt Sweclocker uppmanar den till brott 🙂 🙂 🙂

http://www.sweclockers.com/for…..t/16059518

Nu är även jag avstängd  🙂

Spelar inte så stor roll på en Geek-ägd sida. De äger nu både Swecklocker, FZ och tror också de äger Swedroid. Glufsglufs…

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
309 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

MichaeldalIL MichaeldalIL

WilliamWotQI WilliamWotQI

FuriousBraw FuriousBraw

UbvpwcgatKX UbvpwcgatKX

CharlesNoushDT CharlesNoushDT

azsstthodoUY azsstthodoUY

KennethquapyEW KennethquapyEW

ThomasWapKB ThomasWapKB

MichaelmoileUI MichaelmoileUI

RaymondNeapsQG RaymondNeapsQG

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL