Sweclockers tål inte kritik [avstängd] | Sida 2 | Allt mellan himmel och jord | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sweclockers tål inte kritik [avstängd]
This topic is locked
Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
maj 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
21
december 30, 2010 - 11:59 f m
sp_Permalink sp_Print

Bejje;1260005 wrote: Fick precis ett mail från redaktören Andreas där han skriver att han har gått igenom forumposterna och släppt tillbaka vissa användare som kanske inte gjorde så allvarligt övertramp och jag var tydligen en av dom. Så nu är jag ”enablad” igen 🙂

Och då är allt frid och fröjd eller? Vill bara få en uppfattning om hur ni tänker kring det här eftersom att det är intressant utifrån den position jag är och varit i under ett par år.

Avatar
flopper
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 147
Member Since:
januari 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
22
december 30, 2010 - 12:39 e m
sp_Permalink sp_Print

Helt vansinnig på sweclockers för närvarande.
800+ poster visar att de hade något som inte stämde.

7+ år som medlem och sedan bli utkastad för att de inte tål kritik är så galet det kan bli.

David Berglund
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 8
Member Since:
december 27, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
23
december 30, 2010 - 12:40 e m
sp_Permalink sp_Print

iHannes;1260013 wrote: Och då är allt frid och fröjd eller? Vill bara få en uppfattning om hur ni tänker kring det här eftersom att det är intressant utifrån den position jag är och varit i under ett par år.

Nej det är inte frid och fröjd. Jag tycker fortfarande att både tävlingen och avstängningarna var helt åt skogen, men man har ju inget att säga till om, bokstavligt talat. För säger man till så blir man ju avstängd som det nu har visat sig. Trots det så är jag beroende av forumet sedan en lång tid tillbaka och tänker inte skippa sweclockers på grund av det här.

Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
maj 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
24
december 30, 2010 - 1:16 e m
sp_Permalink sp_Print

flopper;1260014 wrote: Helt vansinnig på sweclockers för närvarande.
800+ poster visar att de hade något som inte stämde.

7+ år som medlem och sedan bli utkastad för att de inte tål kritik är så galet det kan bli.

Det har inte att göra med en chargång du ålagt dig under en längre tid som gett underlag för avstängningen och hur du uttryckt dig gällande den ovannämda tävlingen var droppen som fick bägaren att rinna över? Att systematiskt välja att censurera personer som är oliksinnade tycker jag är helt fel. Men att stänga av personer som gör regelöverbrott tycker jag är helt rimligt.

Vill man ha en mogen konversation så krävs det att man lämnar frustrationen vid dörren och på ett kanske mer objektivt sätt än man önskar förmedla sina argument. Vilket jag faktiskt inte såg när jag vid något tillfälle gick in i tråden och skämdes över nivån som var där. För mig som har erfarenhet att vara på båda sidor och har en inblick i hur det går till vid sånna här tillställningar så kan jag förstå varför de agerade som det gjorde. Det som försigick i tråden var ren mobilisering där ett antal medlemmar försökte få med allt fler genom att gång på gång på gång uttrycka sin missnöjdhet med allt mindre välvalda ord. För att få stopp på det så krävs det krafttag. Att man sedan går tillbaka och reflekterar över sitt eget agerande som faktiskt Andreas har gjort nu när han häver avstängningen på ett antal medlemmar vars avstängning kan ha varit förhastad så tycker jag att det påvisar en förståelse för att han faktiskt är mänsklig och inte gör rätt alla gånger också.

Med det sagt så vill jag säga att jag inte försvarar eller har för avsikt att trycka ner varken er eller Sweclockers redaktion. Det jag menar är att det inte alltid är så lätt att agera rätt för alla. Speciellt inte när det handlar om flera tusentals viljor som ska, eller iallafall försöks tillgodoses.

Tävlingen hade inga utsatta regler vad jag har förstått, det var riktlinjer som i sig också resulterar i att det är fritt för var och en att tolka hur dem själva vill. Stämmer det mest överrens med juryns egna tolkning så vinner man. Stod det att julrimmet skall vara så som julrim är per definition? Eller är det ett ihopkok som kom i efterhand av missnöjda medlemmar pågrund av det vinnande bidraget? Jag vill bara ha en större förståelse för hela den här nät-dramatiken som föredetta swecmedlemmar har spridit till en massa andra sidor.

Bejje;1260015 wrote: Nej det är inte frid och fröjd. Jag tycker fortfarande att både tävlingen och avstängningarna var helt åt skogen, men man har ju inget att säga till om, bokstavligt talat. För säger man till så blir man ju avstängd som det nu har visat sig. Trots det så är jag beroende av forumet sedan en lång tid tillbaka och tänker inte skippa sweclockers på grund av det här.

Okey.

Avatar
Snorch
Medlem
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
mars 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
25
december 30, 2010 - 1:51 e m
sp_Permalink sp_Print

Eller så smörar han för att slippa dålig publicitet, vad vet jag…

Personligen var det länge sen jag övergav Sweclockers. Det är för mycket användare där och alldeles för många Mr Smartass och självutnämnda experter.
Elektronik är något som intresserar mig och mycket av det jag läst om det på Sweclockers har man ju blivit mörkrädd av, ibland direkt livsfarliga saker som rekommenderats osv. Tro att man kan ge sig in i diskussionen och få något vettigt ut av den är bara att glömma, även fast man ibland kan visa direkt fakta att saker är si eller så är det nästan omöjligt att få vissa att förstå det. Just det här har väl hänt här ett antal gånger också, men i mycket mindre utsträckning, men ibland lika skrämmande, eller kanske fascinerade.
Jag vet inte om det handlar om att vissa inte kan medge att de hade fel, för det har alla ibland, eller om de har svårt för att hantera kritik eller något sånt.

Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
maj 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
26
december 30, 2010 - 2:14 e m
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1260020 wrote: Eller så smörar han för att slippa dålig publicitet, vad vet jag…

Personligen var det länge sen jag övergav Sweclockers. Det är för mycket användare där och alldeles för många Mr Smartass och självutnämnda experter.
Elektronik är något som intresserar mig och mycket av det jag läst om det på Sweclockers har man ju blivit mörkrädd av, ibland direkt livsfarliga saker som rekommenderats osv. Tro att man kan ge sig in i diskussionen och få något vettigt ut av den är bara att glömma, även fast man ibland kan visa direkt fakta att saker är si eller så är det nästan omöjligt att få vissa att förstå det. Just det här har väl hänt här ett antal gånger också, men i mycket mindre utsträckning, men ibland lika skrämmande, eller kanske fascinerade.
Jag vet inte om det handlar om att vissa inte kan medge att de hade fel, för det har alla ibland, eller om de har svårt för att hantera kritik eller något sånt.

Oh ja, självutnämda experter och internet-kändisar.. Alla har vi någon sådan gömd innuti oss. Ibland har dem även lite väl långa tyglar. På NH har jag svårt att se att det förekommer utan att tillrättavisas relativt snabbt. De flesta här har varit med ett bra tag och det är snarare en öppen diskussion än att någon kommer in och säger att såhär är det, och så ligger det till. Det finns inte samma sug efter att hävda sig på det här forumet. Vilket jag bara tycker är positivt och faktiskt är en av de anledningar till att jag aktiverat mig mer här den senaste tiden.

Avatar
flopper
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 147
Member Since:
januari 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
27
december 30, 2010 - 2:19 e m
sp_Permalink sp_Print

Hannes,
Det kriterie som skulle användas för tävlingen var Julrim, vinnande bidraget är en dikt.
så om jag går in i tävlingen med avsikt att tävla under ett villkor och sedan ändras detta godtyckligt så är det fusk, jäv etc..vad du än kallar det så gjorde sweclockers fel och min avstängning ska hävas.

Att ursäkta en felaktig tävlings villkor är lågt och felaktigt.
skitstövlar som sagt var.

Tänk om nordichardware nu under sin tävling bestämde sig att överklockningen som någon gjorde inte längre gäller då de använder nytt kriterier den som klockade minst?
Hur kul skulle det vara?

Hur har du mage att påstå att de gjorde något bra?
Att de sedan kan ändra alla sin regler och villkor på forumet efter eget godtycke är ren censur och varför inte ändra reglerna på forumet åt andra hållet för medlemmens bästa?????
Gee.

Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
maj 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
28
december 30, 2010 - 2:45 e m
sp_Permalink sp_Print

flopper;1260022 wrote: Hannes,
Det kriterie som skulle användas för tävlingen var Julrim, vinnande bidraget är en dikt.
så om jag går in i tävlingen med avsikt att tävla under ett villkor och sedan ändras detta godtyckligt så är det fusk, jäv etc..vad du än kallar det så gjorde sweclockers fel och min avstängning ska hävas.

Att ursäkta en felaktig tävlings villkor är lågt och felaktigt.
skitstövlar som sagt var.

Tänk om nordichardware nu under sin tävling bestämde sig att överklockningen som någon gjorde inte längre gäller då de använder nytt kriterier den som klockade minst?
Hur kul skulle det vara?

Hur har du mage att påstå att de gjorde något bra?
Att de sedan kan ändra alla sin regler och villkor på forumet efter eget godtycke är ren censur och varför inte ändra reglerna på forumet åt andra hållet för medlemmens bästa?????
Gee.

Jag uppfattade det som att det var ett julklappsrim som skulle göras för datorn Dream Machine. Så långt är vi på samma spår eller hur? De länkade till Wikipedia som har en kort förklaring av vad definitionen av ett julklappsrim är för någonting, visst var det så? De skrev också att längre inte alltid är bättre och med de kriterierna jag nämde här var väl de villkor som samtliga gick in i tävlingen med och som juryn antagligen också använde sig av. Vad ett julklappsrim sedan av tradition innebär är olika för alla och det är väl också det som gjorde att vi fick se så många olika versioner och tolkningar. Ett julklappsrim brukar inte avslöja innehållet, men då är frågan vad i innehållet man inte vill avslöja. Att det är den specifika maskinen eller att det är en dator, eller elektronik i huvudtaget? Alltså, det jag menar är att det inte fanns några utsatta regler för hur bidragen skulle struktureras eller vad det skulle innehålla, eller för den delen inte innehålla. I mina ögon tävlade alla på samma villkor då samtliga fick exakt samma riktlinjer att gå efter så jag förstår inte riktigt alla sura miner. Jag kan ärligt faktiskt fortfarande inte förstå det, trots att du påpekar att du tycker att den var oärlig, jävig, etc etc. Jag har heller inte märkt att några villkor förändrades under tävlingens gång. Om så var fallet så kan det tyckas vara orättvist såklart. Men det finns många olika rättvisor om vi ska ta det riktigt djupt.

Skillnaden mellan Swecs Asus tävling med Dream Machine och SMPC är att SMPC har klara regler för vad som får vara med, hur det ska struktureras och på vilket sätt det godkänns. Det finns möjlighet att göra rätt och det finns möjlighet att göra fel.

Jag har väl bara skrivit att jag skulle ha gjort likadant och att jag tycker att det är bra av Andreas att gå tillbaka och reflektera kring sitt eget aggerande och rätta till de fel han själv tycker att han har gjort. Inget mer än så. Jag har inte försvarat varken ditt agerande eller Swec. Inte enligt mig iallafall. Syftet med ett forum är såklart att det ska gå att diskutera både det ena och det andra. Men själv tycker jag att det är 100% bättre om det samtidigt kan göra antingen lustfyllt eller objektivt.

För min del så är de nya tävlingsreglerna ett plus. Förhoppningsvis är det klarare vad som gäller i och med användaravtalet och samtidigt så slipper man som läsare att sålla allt gnäll, och alla diskussioner mellan dem som tycker olika vid sånna saker som de egentligen inte har någonting att säga till om. Nu har man möjlighet att skicka direkt till redaktionen med sina missnöjen och sköter man det bra så blir det förändring till nästa gång.

Jag hoppas att du inte tycker att jag försöker förlöjliga dig, eller dina känslor omkring det här. Jag skriver helt enkelt för att få en större förståelse för sånna här händelser i allmänhet. Kan sluta skriva om det upprör.

Avatar
flopper
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 147
Member Since:
januari 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
29
december 30, 2010 - 5:46 e m
sp_Permalink sp_Print

iHannes;1260025 wrote: J
Jag hoppas att du inte tycker att jag försöker förlöjliga dig, eller dina känslor omkring det här. Jag skriver helt enkelt för att få en större förståelse för sånna här händelser i allmänhet. Kan sluta skriva om det upprör.

Nej.
Allt är väl, snart nytt år.
🙂

Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
maj 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
30
december 30, 2010 - 5:48 e m
sp_Permalink sp_Print

Och snart fyller jag år också. :3

Avatar
Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
Member Since:
september 9, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
31
december 30, 2010 - 9:51 e m
sp_Permalink sp_Print

Välkommen till klubben, Andreas Perfekt Dimestam hoppade på pa1983 stavning och sa att han skulle bry sig om att läsa hans post om han stavade lite bättre. Detta kritiserade jag och vips så var både pa1983 inlägg, Andreas inlägg och precis alla mina inlägg i flera nyhetstrådar raderade vilket enbart innehöll konstruktiv kritik för övrigt så vart man bannad en månad 😉 Kom tillbaka för att sedan bli bannad på livstid då jag höll på med ”smutskastning på andra forum” vilket är AMD Forum. Smutskastning det var mer än vad jag visste, håller mig väl till sanningen om Sverige:s största skämt öh… Forum…

Avatar
Fredrik_8
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 258
Member Since:
januari 26, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
32
december 31, 2010 - 12:28 f m
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1260020 wrote: Eller så smörar han för att slippa dålig publicitet, vad vet jag…

Personligen var det länge sen jag övergav Sweclockers. Det är för mycket användare där och alldeles för många Mr Smartass och självutnämnda experter.
Elektronik är något som intresserar mig och mycket av det jag läst om det på Sweclockers har man ju blivit mörkrädd av, ibland direkt livsfarliga saker som rekommenderats osv. Tro att man kan ge sig in i diskussionen och få något vettigt ut av den är bara att glömma, även fast man ibland kan visa direkt fakta att saker är si eller så är det nästan omöjligt att få vissa att förstå det. Just det här har väl hänt här ett antal gånger också, men i mycket mindre utsträckning, men ibland lika skrämmande, eller kanske fascinerade.
Jag vet inte om det handlar om att vissa inte kan medge att de hade fel, för det har alla ibland, eller om de har svårt för att hantera kritik eller något sånt.

Bra poäng, att diskutera på Sweclockers är omöjligt. Folk är så inskränkta.

smartidiot89;1260047 wrote: Välkommen till klubben, Andreas Perfekt Dimestam hoppade på pa1983 stavning och sa att han skulle bry sig om att läsa hans post om han stavade lite bättre. Detta kritiserade jag och vips så var både pa1983 inlägg, Andreas inlägg och precis alla mina inlägg i flera nyhetstrådar raderade vilket enbart innehöll konstruktiv kritik för övrigt så vart man bannad en månad 😉 Kom tillbaka för att sedan bli bannad på livstid då jag höll på med ”smutskastning på andra forum” vilket är AMD Forum. Smutskastning det var mer än vad jag visste, håller mig väl till sanningen om Sverige:s största skämt öh… Forum…

Så det är därför man aldrig ser pa1983 kommentera längre? Den mannen kunde faktiskt allt och skrev ofta bra och intressanta svar!

Dr.Blue
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 74
Member Since:
mars 14, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
33
januari 2, 2011 - 5:07 e m
sp_Permalink sp_Print

Har varit medlem på SweC länge, var med under den ”blå” perioden. Men idag är det ingen trevlig stämning på SweC och skriver aldrig där längre. Läser bara nyheterna och tittar i galleriet lite då och då på SweC.

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
augusti 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
34
januari 3, 2011 - 10:29 f m
sp_Permalink sp_Print

smartidiot89;1260047 wrote: Välkommen till klubben, Andreas Perfekt Dimestam hoppade på pa1983 stavning och sa att han skulle bry sig om att läsa hans post om han stavade lite bättre. Detta kritiserade jag och vips så var både pa1983 inlägg, Andreas inlägg och precis alla mina inlägg i flera nyhetstrådar raderade vilket enbart innehöll konstruktiv kritik för övrigt så vart man bannad en månad 😉 Kom tillbaka för att sedan bli bannad på livstid då jag höll på med ”smutskastning på andra forum” vilket är AMD Forum. Smutskastning det var mer än vad jag visste, håller mig väl till sanningen om Sverige:s största skämt öh… Forum…

Mmm, det där minns jag.. Det var ungefär där som Dimestam sjönk som en gråsten i anseende hos mej.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Avatar
flopper
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 147
Member Since:
januari 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
35
januari 3, 2011 - 10:51 f m
sp_Permalink sp_Print

med igen heh.

interfact
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 319
Member Since:
oktober 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
36
januari 13, 2011 - 5:31 e m
sp_Permalink sp_Print

Nu vill jag absolut inte dra igång något gammalt groll/diskussion, men _exakt_ samma sak hände mig, här på NH, för sisådär 7-8 år sen… 🙂

//

Edit: LOL! Såg precis min gamla datorspec stå kvar i signaturen! 🙂

Det var LÄÄÄÄÄÄÄÄNGE sen jag var här!

Per SJöberg
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 83
Member Since:
december 27, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
37
januari 14, 2011 - 8:54 f m
sp_Permalink sp_Print

själv blev jag bannad på livstid med orsaken (troll). Dock så visade det sig senare att de ändrade orsaken till att jag skrivit något stötande (vilket i så fall skulle ha varit min kritik mot redaktionen på swec och hur det fick den att vara stötande förstår jag inte). Skrev överhuvudtaget inget elakt mot vinnaren utan kritiserade endast swec. redaktionens agerande rörande tävligen och deras brist på att bemöta kritiken på rätt sätt.

Istället för att tidigt låsa stråden som spårade ut och komma med ett snabbt och kort uttalande där de beklagar att vissa uppfattade tävlingsreglerna som otydliga samt att de lovar bättring, med tydligare regler/bedömningskriterier, i framtiden så väljer de att skylla allt på ett fåtal personer som inte kunnat komma med konstruktiv kritik utan snarare beskyllt vinnare för fusk etc. Detta gör de genom att i princip säga ”ok gillar ni inte att vi erbjuder er dessa tävlingar så kan vi sluta erbjuda dom” istället för att säga ”Ok det blev lite galet. För att undvika framtida missförstånd har vi tänkt göra såhär”

Tycker att de drabbats av lite för mycket vi mot dom mentalitet där de slår ifrån sig all kritik och bannar de som öppet (och konstruktivt) kritiserar deras agerande.

Avatar
Andreas Galistel
Medlem
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
november 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
38
januari 15, 2011 - 10:47 e m
sp_Permalink sp_Print

interfact;1260871 wrote: Nu vill jag absolut inte dra igång något gammalt groll/diskussion, men _exakt_ samma sak hände mig, här på NH, för sisådär 7-8 år sen… 🙂

//

Edit: LOL! Såg precis min gamla datorspec stå kvar i signaturen! 🙂

Det var LÄÄÄÄÄÄÄÄNGE sen jag var här!

Sedan Coore gick bort är det faktiskt ingen av den gamla forumsgardet kvar. Lite äldre och lite mer förståndiga som sköter forumet nu 😉

//Andreas

Avatar
Jonas Klar
Medlem
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
februari 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
39
januari 16, 2011 - 6:14 f m
sp_Permalink sp_Print

Delph1;1260975 wrote: Sedan Coore gick bort är det faktiskt ingen av den gamla forumsgardet kvar. Lite äldre och lite mer förståndiga som sköter forumet nu 😉

//Andreas

Och så jag då. Fast iofs, jag sköter inte forumet, så din poäng stämmer. Bara gamla gråa gubbar som styr numera (även om Skiroy var äldst och gråast).

-Boris-
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 174
Member Since:
januari 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
40
maj 25, 2011 - 8:40 e m
sp_Permalink sp_Print

Oj. Finns det en tråd om det här? 😀
Själv blev jag bannad när jag råkade använda ordet ”desinformation” om en nyhet. Skulle vara bannad en vecka enligt Dimestam, men sedan ignorerades alla mail och MSN-meddelanden och banningen står kvar än idag. Extra intressant eftersom Dimestam i den efterföljande diskussionen råkade avslöja att han tagit miste på att många kritiska inlägg skulle vara skrivna av mig, när jag i själva verket hållit tyst den delen av tråden.
Men oavsett vilka faktafel som skriv i en nyhet och oavsett om man kommer dragandes med tydlig korrekt officiell information så ignoreras detta. Tar man upp det i en nyhetstråd får man veta att man ska hålla tyst och använda rättelsefunktionen, som sagt ignoreras det då då det förs under ytan. Vissa påståenden från nyhetsredaktionen kan vara uppåt väggarna fel, ofta småsaker som syftningsfel eller enkla faktafel. Men de rättas bara om rätt medlem påpekar det, om en annan påpekar det så sätts felet i sten och alla ifrågasättningar hur befogade och välgrundade de än må vara ignoreras.

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
302 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

autogruxusKJ autogruxusKJ

DonaldSpodyZU DonaldSpodyZU

GermanVevy GermanVevy

ytaletkygf ytaletkygf

jtaletaoqg jtaletaoqg

AplusMotHQ AplusMotHQ

WileysitZI WileysitZI

ppu-pro_bewRG ppu-pro_bewRG

MichaeldalIL MichaeldalIL

WilliamWotQI WilliamWotQI

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL