Stora tråden om Audi OCH Toyota! | Sida 2 | Allt mellan himmel och jord | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Stora tråden om Audi OCH Toyota!
This topic is locked
Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
Member Since:
december 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1240778
januari 7, 2010 - 8:45 e m
sp_Permalink sp_Print

Alrik: Fair enough, ett svar som alla andra. Vi kan inte alla tycka lika 🙂

Marcan-: Visst det finns andra bilar med stora grillar också, men Audi ligger i en klass för sig. Visst, smaken är som baken…
Det tilltalar uppenbarligen inte mig 😉

Macrus: att jag har ägt en BMW behöver inte betyda att jag föredrar detta märke. BMW har mycket trevliga dieselsnurror som för stunden var en ganska viktig del i mitt bilköp. Utan tvekan dom bästa dieselmotorerna i branschen, vilket även Alrik(och säkert fler med honom) har snappat upp. Det finns dock problem även hos BMW, ingen tillverkare gör felfria bilar. Den tillverkare som konstruerar en sådan bil skrattar hela vägen till banken vill jag mena.
Jag har haft bilar av andra märken också. Nissan, VW och Volvo för att nämna några.

Death On Wings: No comment

Ilgadd är lite inne på mitt spår när det kommer till Audi.
Deras priser… Det finns andra tillverkare som är dyrare. Det finns däremot få tillverkare som konstruerar bilar på det viset Audi gör.

Deras R4 är ok. Inget speciellt konstigt. Det är deras V-motorer som är mindre klyftiga.
Alrik nämner t.ex. att V6an har kedja. Japp detta är helt rätt. Kedjor i sig är det ju inget fel på. Vad som däremot är fel är när man placerar kamaxeltransmissionen mot torpedväggen.
OK Audi, hur tänkte ni nu?
Det blir OMÖJLIGT att komma åt något utan att plocka ut hela motorn. Detta i kombination med Quattro gör hela manövern så väldigt mycket mer spännande.
Nästa problem med deras V-motorer. Speciellt 3,2 FSI motorn, är att blocket är så förbannat litet vilket gör att väggarna mellan varje cylinderlopp är ungefär lika tjocka som två hårstrån. Vilket i sin tur gör att motorn nyper lite lätt, river bort lite nicasil ur loppet. Som en effekt av detta får man tryckförlust i denna cylinder och för att göra en lång historia kort… skrota motorn.
Detta tror ni kanske är något som händer när bilarna har gått 30k mil+ men nej, detta händer på bilar som har gått allt från 2-5k mil.
Audi hjälper inte kunden på något sätt i detta fall utan det får försäkringen ta hand om.
Och för er som inte visste det är försäkringsbolagen snålare än farbror Joakim själv. Det brukar inte direkt bli någon optimal lösning i slutändan för kunden.

För att ge er fler exempel. Kopplingsbyte på en A6 bestyckad med en V6 och Quattro. Vad kan detta gå lös på? 28k.
Igen, hur tänkte ni då Audi? Det är dyrare än ett kopplingsbyte på en Porsche 911.
Är inte A6 tänkt att vara en ”svenssonbil”? Det är väl inget man behöver ha en tokfet plånbok för att kunna ha råd med? Eller?

Ja.. för att inte göra en lång historia längre så har ni ju en del av de grejor som gör att jag INTE tycker om Audi som biltillverkare.

Behöver jag utveckla det hela mer? Tror nog jag har sagt så det räcker.
Det glädjer mig för er skull, Alrik och Jekyll, att ni inte köpt er en Audi med V6. Som jag sa tidigare, må era bilar skänka er mycket glädje!

Mvh
/J

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
augusti 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1240781
januari 7, 2010 - 8:53 e m
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Eller kanske en cykel. Liiiite långsammare, ganska mycket snyggare.

Ja, hade cyklar kamrem så hade ditt inlägg t.om varit relevant.
Använder man bilen till att färdas i oavsett väder eller temperatur så är nog Volvo av äldre modell att föredra. -29 i morse, 740’in startade tämligen bums utan att ens ha sett tillstymmelse till motorvärmare eller någon slags starthjälp.
Vore jag Peugeotägare skulle jag nog ligga lågt vad det gäller bilval och kvalitet, angående cykel så lär du väl måsta släpa med en sådan varje gång du tar en tur längre än 1 mil.
😉

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

alrik
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2923
Member Since:
oktober 22, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1240784
januari 7, 2010 - 9:37 e m
sp_Permalink sp_Print

Joni wrote: Alrik: Fair enough, ett svar som alla andra. Vi kan inte alla tycka lika 🙂

Utan tvekan dom bästa dieselmotorerna i branschen, vilket även Alrik(och säkert fler med honom) har snappat upp.

Alrik nämner t.ex. att V6an har kedja. Japp detta är helt rätt. Kedjor i sig är det ju inget fel på. Vad som däremot är fel är när man placerar kamaxeltransmissionen mot torpedväggen.
OK Audi, hur tänkte ni nu?
Det blir OMÖJLIGT att komma åt något utan att plocka ut hela motorn. Detta i kombination med Quattro gör hela manövern så väldigt mycket mer spännande.

Det glädjer mig för er skull, Alrik och Jekyll, att ni inte köpt er en Audi med V6. Som jag sa tidigare, må era bilar skänka er mycket glädje!

Mvh
/J

Finns anledningar att BMW konstant plockar priser med sina dieselmotorer. Dom går väldigt bra. Deras raka sexor är väldigt trevliga att köra och även rent ekonomiskt. Som en jämnförelse kan man ta min kollega som hade en A4 B5 med 150hk V6 dieseln, nu åker han en BMW 320 D även den runt 150 hk. BMW drar runt 1 dl mindre diesel per mil trots samma körning.

Kan bara instämma på att Audi har en idiotisk konstruktion av V6 motorerna med placeringen av kamkedjorna. Även om man ”normalt” inte ”ska” behöva byta dom så ska man fan inte behöva ur med motorn för att göra de.

Jag har haft en Passat V6TDI 180hk samt en A4 3,0 bensinare. Bägge fyrhjulsdrivna. Bensinarna hade en mycket trevlig karaktär och hur mycket ”ork” som helst, behövdes egenligen bara två växlar, 1 och 6. VAG hade förut problem med tidiga V6 dieslar att kammarna nöttes ner med mindre trevliga följder. Ska vara åtgärdat runt 00-01 har jag för mig.

Att det blev en R4 på 170hk istället för en V6 3,0 diesel grunnas mycket på förbrukning samt att vetskapen om en dum konstruktion. Samt med lätta medel får man ett mycket trevligt register i R4 som original har ett lite tråkigt register.

För att spä lite vatten på din kvarn så har min nuvarande Audi hitills haft flest fel på kortast tid trots nyast bil av bilar jag ägt. Felen är ännu bara två men bilfan ska kunna startas även om det är 20-30 minus ute. Har fått tid på tisdag för att undersöka vad fan det kan vara.

Avatar
Andreas Galistel
Medlem
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
november 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1240869
januari 8, 2010 - 7:58 e m
sp_Permalink sp_Print

Joni wrote: Och för er som inte visste det är försäkringsbolagen snålare än farbror Joakim själv.

Omöjligt. [-X Joakims snålhet = ad infinitum.

//Andreas

Avatar
Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
Member Since:
april 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1241080
januari 11, 2010 - 10:15 e m
sp_Permalink sp_Print

Jaa du Joni, fortfarande inget ord om vad du har för bil nu eller hur länge du haft den. Motivera gärna ditt köp så vi kan ha en vettig dialog isf din monolog om Audis uselhet.

Kopplingsbytet är väl dyrt om ditt pris stämmer, har ingen aning om vad det kostar så jag tar ditt ord på det. Men jag jag finner det inte för otroligt att det kan vara i stil med balansaxlarna som byttes på alla tidiga 1.8t vilket var många. Det var uppsatt en hel dag för den operationen då den innebar rivning av hela fronten. En mek kom på att det bara behövdes längre skruvar som höll kylaren så man fick fram denna en decimeter sen var jobbet klart på en timme.

Jag är inte insatt i deras konstruktionsarbete så jag har ingen aning om dom har gjort andra förtjänster pga kedjeplaceringen som uppväger nackdelarna, men jag tvivlar på att dom gjort det för att jävlas…

Att 3.2:orna rasar på löpande band är det däremot väldigt tyst om, har inte hört nått om det trots att jag läser mycket på flera amerikanska Audi forum och som bekant säljs det mycket V6 där. Men dom drabbade har kanske blivit köpt tysta eller så har jag missat alla dessa trådar i mångfaldens förbannelse.

Jag har iaf hunnit med dryga 100 mil med min så nu kan man börja pressa den lite smått. Måste säga att deras 2 literssnurra imponerar! Men det har dykt upp lite skrammel i höger A-stolpe, eller om det är höger backspegel, som ska åtgärdas på fredag. Annars inget konstigt än.

[Bilden hittades inte]

Avatar
Jonas Fallenius
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2669
Member Since:
oktober 16, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1241092
januari 12, 2010 - 7:52 f m
sp_Permalink sp_Print

Jekyll 3000 wrote: Jaa du Joni, fortfarande inget ord om vad du har för bil nu eller hur länge du haft den. Motivera gärna ditt köp så vi kan ha en vettig dialog isf din monolog om Audis uselhet.

Jag är ganska säker på att joni inte har någon bil för tillfället (om han inte köpte en igår) då han inte har användning för nån, men jobbar med bilar gör han iaf…

Avatar
Andreas Galistel
Medlem
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
november 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1241127
januari 12, 2010 - 6:47 e m
sp_Permalink sp_Print

Snyggt slott 😉

//Andreas

Avatar
Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
Member Since:
april 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1241145
januari 12, 2010 - 9:38 e m
sp_Permalink sp_Print

Haha, jo jag var in till byn och handlade lite så det blev en sväng förbi. =)

Avatar
Emil Wadell
Medlem
Medlem
Forum Posts: 3460
Member Since:
november 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1241149
januari 12, 2010 - 9:57 e m
sp_Permalink sp_Print

alrik wrote: Finns anledningar att BMW konstant plockar priser med sina dieselmotorer. Dom går väldigt bra. Deras raka sexor är väldigt trevliga att köra och även rent ekonomiskt. Som en jämnförelse kan man ta min kollega som hade en A4 B5 med 150hk V6 dieseln, nu åker han en BMW 320 D även den runt 150 hk. BMW drar runt 1 dl mindre diesel per mil trots samma körning.

Kan bara instämma på att Audi har en idiotisk konstruktion av V6 motorerna med placeringen av kamkedjorna. Även om man ”normalt” inte ”ska” behöva byta dom så ska man fan inte behöva ur med motorn för att göra de.

Jag har haft en Passat V6TDI 180hk samt en A4 3,0 bensinare. Bägge fyrhjulsdrivna. Bensinarna hade en mycket trevlig karaktär och hur mycket ”ork” som helst, behövdes egenligen bara två växlar, 1 och 6. VAG hade förut problem med tidiga V6 dieslar att kammarna nöttes ner med mindre trevliga följder. Ska vara åtgärdat runt 00-01 har jag för mig.

Att det blev en R4 på 170hk istället för en V6 3,0 diesel grunnas mycket på förbrukning samt att vetskapen om en dum konstruktion. Samt med lätta medel får man ett mycket trevligt register i R4 som original har ett lite tråkigt register.

För att spä lite vatten på din kvarn så har min nuvarande Audi hitills haft flest fel på kortast tid trots nyast bil av bilar jag ägt. Felen är ännu bara två men bilfan ska kunna startas även om det är 20-30 minus ute. Har fått tid på tisdag för att undersöka vad fan det kan vara.

Jag har iof inte haft några nya Audi bilar men jag är skitnöjd med min bil. En Audi 80 -90 med en pigg 1.8a på enorma 90hk. Närmar sig 31000mil så den är lagom inkörd. Den startar, med viss protest, i -24 . Värt att tillägga då är att någon cell i batteriet är trasigt… Visst jag kunde räkna antalet varv det tog innan motorn startade men den startade iallafall 🙄

Avatar
-=*ThE_cRoW*=-
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4679
Member Since:
februari 12, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1241151
januari 12, 2010 - 10:11 e m
sp_Permalink sp_Print

Min A6a har fått spendera dagen i värmen då jag äntligen kunde komma in i den! Råka lämna den på ett taskigt ställe med motorvärmaren i då snöstormen drog in över Sverige så den var en isbit. embarassed Minst sagt. 😀

Fenix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 767
Member Since:
januari 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1241199
januari 14, 2010 - 1:30 f m
sp_Permalink sp_Print

det var ju några norrlänningar som fick för sig att bila till Uzbekistan i en Audi 100 😉 http://www.vitarbilen.se
Enda två audi-modellerna jag gillar är tt och GT. Quattro är ju iofs trevlig den med men jag har bara ägt en tysk bil sen jag tog körkortet och det var en VW Scirocco.

Det var dock nära att min andra bil vart en Audi 80 😉

alrik
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2923
Member Since:
oktober 22, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1241202
januari 14, 2010 - 3:41 f m
sp_Permalink sp_Print

alrik wrote:
För att spä lite vatten på din kvarn så har min nuvarande Audi hitills haft flest fel på kortast tid trots nyast bil av bilar jag ägt. Felen är ännu bara två men bilfan ska kunna startas även om det är 20-30 minus ute. Har fått tid på tisdag för att undersöka vad fan det kan vara.

Felet är så löjligt så att det är roligt.

Nya A4:an har varit svårstartad redan vid 0 gradigt ute. Detta beror på att bilarna är ställda så snålt från fabriken för att få låg förbrukning. Detta medför att när det är kallare så får motorn för lite diesel för att orka igång. Lätt åtgärdat med en uppdatering av styrboxar.

Samma lika fel på min bil, dvs för snålt ställ vid kallstart. Dock lite bättre än nya modellen, min startade ju faktiskt runt -20 grader. In med sladden och uppdatera och problemet ur världen.

Lite komiskt tycker jag det är eftersom alla biltillverkare tillbringar minst 3månader per år uppe i Arvidsjaur för vintertester. Dock verkar inte kallstarter utan motorvärmare stå på deras testagenda.

skiroy
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
september 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1241225
januari 14, 2010 - 12:18 e m
sp_Permalink sp_Print

alrik wrote: Felet är så löjligt så att det är roligt.

Nya A4:an har varit svårstartad redan vid 0 gradigt ute. Detta beror på att bilarna är ställda så snålt från fabriken för att få låg förbrukning. Detta medför att när det är kallare så får motorn för lite diesel för att orka igång. Lätt åtgärdat med en uppdatering av styrboxar.

Samma lika fel på min bil, dvs för snålt ställ vid kallstart. Dock lite bättre än nya modellen, min startade ju faktiskt runt -20 grader. In med sladden och uppdatera och problemet ur världen.

Lite komiskt tycker jag det är eftersom alla biltillverkare tillbringar minst 3månader per år uppe i Arvidsjaur för vintertester. Dock verkar inte kallstarter utan motorvärmare stå på deras testagenda.

Kan berätta att det visst testas, det är ett krav mer eller mindre.
Vad som marknadsavdelningen och ingenjörerna sedan hittar på är en helt annan sak.

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
Member Since:
december 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1242301
januari 28, 2010 - 12:51 e m
sp_Permalink sp_Print

Jag trodde ämnet var färdig pratat med tydligen inte.

Bilar jag har ägt är:

Nissan 350z
Nissan skyline gtr
Volvo 740
Bmw 530i(e39) och 330d(e91)
Golf 5 GTI

Audi A4 b6 😮

De som har använts som bruksbil är: a4an, golfen, båda bmw och volvon.
350n användes rätt flitigt till en början men blev lite för mycket pill med den på slutet så jag valde att inte köra den ”till vardags”. Skylinen var mer en ”fixer”. Köpte den lite demolerad, fixade den, provkörde lite och sålde av rätt fort.

Något mer som jag behöver bikta mig om till er? Nu kan ni ju till och med se att även jag har ägt en Audi 😉

Avatar
Andreas Galistel
Medlem
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
november 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1242318
januari 28, 2010 - 5:38 e m
sp_Permalink sp_Print

😮

I feel so disillusioned …

//Andreas

Avatar
Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
Member Since:
april 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1242325
januari 28, 2010 - 6:25 e m
sp_Permalink sp_Print

Joni wrote:
Något mer som jag behöver bikta mig om till er?

Det finns inget tvång att svara vilket jag misstänker starkt att du redan vet trots martyrskapet. Det vara bara kul att veta vad du kört innan.

Men vad anser du vara ett bra bilköp idag och på vilka grunder du anser det? Mitt resonemang som ledde till Audi den här gången står i köpetråden om nån vill läsa det.

Den frågan gäller er alla här på NH som känner för att svara, alltid spännande att läsa hur och varför folk väljer som dom gör.

Äsch jag klistrar in rasket här i rätt tråd isf:

Jag var runt till nästan alla firmor i byn och kollade på allt som var framförallt 4-hjulsdrivet och kombi men även nya Avensis var intressant, så även några andra framhjulsdrivna bilar. Var sugen på en BMW i våras och det var väldigt nära att det skulle bli en laddad 325xi kombi då BMW snudd på skänker bort dessa sen Audi släppte B8:an, hade säljaren varit mer på hade jag förmodligen köpt en sån, mmm montegoblå… Men den föll bort till slut pga en totalt oengagerad säljare som inte ens kunde skramla fram en 325 för provkörning samt att den är kraftigt utdaterad i dagsläget, framförallt invändigt, saknar elbaklucka och deras x modeller inte övertygade mej. Sen är 3-serien så liten mot tex B8:an men det skulle jag tro fixar sej till nästa trea som nog kommer om ett år eller så men så länge ville jag inte vänta.

Sen släppte Audi A4 Allroaden i somras och den föll mej verkligen på läppen så då kollade jag in bla Volvos XC70, även den intressant men då den inte går att få med normal bensinare utan endast som T6 för ungefär Ferrari-pengar samt en i mitt tycke seg slush-låda med för hög förbrukning svalnade intresset. Provkörde dock minsta dieseln med automat och måste säga att det är en riktigt härlig bil men då den drog 0.7 vid för mej normal körning kändes den för dyr i drift. Med en vettig automatlåda samt besinare som åtminstone klarar 0-100 på 7 sekunder vore Volvon glödhet. Man har ju marknadens bästa lastbilslåda, varför pratar dom inte med varandra mellan avdelningarna?

Nya Subarun som kom i höstas var även den en kandidat som förmodligen varit det absolut smartaste köpet om ekonomin fått styra då Subaru varit grymt driftsäkra under väldigt många år. Dock är det väldigt tråkiga bilar att köpa då det bara finns typ tre alternativa utrustningsnivåer som alla saknar tex nyckellöst samt elbaklucka. Inget av dessa är dealbreakers men det är trevliga saker att ha. Skulle visst finnas nån riktigt fullsmetad en med rejäl rova samt även nyckellöst i men emulsionskraven gjorde att åtminstone Subaruhandlaren i stan inte visste om den ens skulle komma till Sverige annat än som halvgrå import via tex Est/Let eller hur det nu var, lät inte som läge att beställa en sån om man säger trots hyfsad kurs. Även Subaru lider av tråkiga automater, CVT känns som det är på väg bort idag.

Mercedes ramlade ur matchen på självmål då dom inte har 4-matic med mindre än att man köper riktigt dyra pjäser så där var jag mest bara in och vände då jag insåg att min ekonomi inte riktigt var i fas med Mercedes säljstrategi.

När jag efter att kört alla dessa olika bilar, många lånade jag hem över natten eller över några dagar för att riktigt känna på dom, så blev det en tur till i Allroaden och saken var klar då den är helrätt i MITT tycke. Audi är kassaskåp invändigt som ingen annan normal bil kan röra trots att B8:an faktiskt är ett litet steg bakåt mot B7:an. Bäst inredning hade nog ändå B5:an, snacka om solid bil.

alrik
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2923
Member Since:
oktober 22, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1242368
januari 29, 2010 - 3:20 e m
sp_Permalink sp_Print

Länk vad tyskarna tycker om Audi.

http://www.automotorsport.se/n…..C3%A4rket/

Avatar
Jonas Klar
Medlem
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
februari 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1242370
januari 29, 2010 - 3:29 e m
sp_Permalink sp_Print

alrik wrote: Länk vad tyskarna tycker om Audi.

http://www.automotorsport.se/n…..C3%A4rket/

Ja, och gör du samma undersökning här blir det Volvo.

alrik
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2923
Member Since:
oktober 22, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1242372
januari 29, 2010 - 3:41 e m
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Ja, och gör du samma undersökning här blir det Volvo.

Volvo blir det troligvis i Sverige.

I Tyskland är bilförsäljningen inte lik Sverige eftersom det finns flera stora inhemska ”premium” tillverkare. Dom slåss således på en mycket hårdare marknad än vad Volvo gör i Sverige.

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
augusti 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1242375
januari 29, 2010 - 5:12 e m
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Ja, och gör du samma undersökning här blir det Volvo.

Korrigering:
Ja, och gör du samma undersökning bland ungdomar här blir det Volvo.
Mej veterligen är Volvo det största märket i Sverige, således en ganska populär kärra.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
343 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

BoxerKix BoxerKix

dtaleteuxh dtaleteuxh

MiltonMouttEV MiltonMouttEV

travCoundUE travCoundUE

TakumiwipHQ TakumiwipHQ

Doctorhoda Doctorhoda

CDailyseartAD CDailyseartAD

SteveWicZL SteveWicZL

ctaletpllk ctaletpllk

StevenPriskBW StevenPriskBW

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL