Respektlösa dörrförsäjare från telenor | Allt mellan himmel och jord | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Respektlösa dörrförsäjare från telenor
This topic is locked
n0pax
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 237
Member Since:
maj 14, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1
juli 4, 2013 - 6:44 e m
sp_Permalink sp_Print

Ibland slutar man aldrig att förvånas. Idag så ringde det på en dörrförsäljare från Telenor. Han skulle absolut inte sälja något, så det brukar låta när säljare kommer ^^. Innan han hade börjat med sitt säljsnack så avvisade jag honom snällt genom att säga att barnen sov och att jag inte gillade att han ringde på dörren och stängde dörren. Det gick 5 sekunder sen ringde han på igen. I detta skede så vaknade alla barnen och jag fick tala om att de skulle sova. Det hela slutade med att jag fick vara otrevlig för att få bort honom, vilket jag inte tycker att man ska behöva vara mot andra. Att ett nej inte ska räcka och respektera personerna man säljer är för mig en gåta. Skulle jag vilja driva ett företag, så är det bättre med att bygga kundrelationer, vilket i förlängningen kan göra att man inte blir lika konjunkturkänsliga dvs man har en mer jämn bas av kunder och kan behålla samma personal i organisationen och dessa bygger upp sitt kunnande. Man bygger upp ett företagsnamn som betyder något.

Men som ett sommartecken så kommer även dörrförsäljningen ^^

Sen kan jag passa på att skicka en sommarhälsning till Telenor, om jag vill köpa något som har med elektronik, så handlar jag på nätet. Hemma vill jag bara sitta ner koppla av. Dricka mitt kaffe och spela lite på kvällen. Det är sådan här försäljning som istället ger negativt betyg från min sida och är avgörande nästa gång jag köper något. Är tydligen inte bara priset som ska vara lågt utan även hur man säljer saker.

Hoppas alla på NHW får en sommar utan dörrförsäljare.

Avatar
Jonas Klar
Medlem
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
februari 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1289953
juli 4, 2013 - 10:00 e m
sp_Permalink sp_Print

Jag hade tagit namnet på säljaren och ring Telenor och förklarat läget. Med lite tur får han foten.

Avatar
Marcus Heinemo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 558
Member Since:
december 7, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1289962
juli 5, 2013 - 4:36 e m
sp_Permalink sp_Print

Fuck ’em. Jag hade slängt igen dörrn alt. betett mig riktigt hotfullt mot den jäveln.

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1289965
juli 5, 2013 - 9:26 e m
sp_Permalink sp_Print

Aldirg hört talas om att företagen kör med dörrföräljare nu för tiden. Är du säkert på att det var legtimt? Sedan är det kanske något som de kör som variant sommarjobb, men ändå… känns som telefonförsäljning skulle ge mer än dörr till dörr. Tid som det tar att knacka dörr motsvarande ringa telefon.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
Member Since:
juli 30, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1289976
juli 7, 2013 - 6:00 f m
sp_Permalink sp_Print

Här kommer inga försäljare i alla fall. Jag är elakheten själv mot såna där idioter. Jag har inte haft några på bra länge

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
65 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

RebeccabipYJ RebeccabipYJ

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

DonaldSpodyZU DonaldSpodyZU

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL