Pappa 40, Hjälp. | Allt mellan himmel och jord | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Pappa 40, Hjälp.
This topic is locked
Michel_2
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
Member Since:
augusti 1, 2015
sp_UserOfflineSmall Offline
1
augusti 1, 2015 - 6:34 e m
sp_Permalink sp_Print

Hej alla!

Min far fyller år nu om några veckor och jag är trött på att alltid ge honom böcker. Han gillar att grilla och laga mat, han har allt man kan hitta som tillhör just detta, utom en karaff. Jag letar efter en stor Karaff med hög kvalitet och jag har hittat dem här :NORDSOOL – Posters möbler & inredning – KARAFF FÖR GÄSTABUD
http://www.artilleriet.se/shop…..#table-tap
https://www.ahlens.se/inredning/kok/tillbringare-kannor/behallare-med-tappkran.html

Edit: Beställde precis den här. https://www.ahlens.se/inredning/kok/tillbringare-kannor/behallare-med-tappkran.html

Avatar
Christer "Apexi" Norrman
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 189
Member Since:
juni 11, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1297551
augusti 1, 2015 - 9:40 e m
sp_Permalink sp_Print

Den eviga frågan….. Vad köper man till någon som redan har allt confused
En karaff skulle nog uppskattas då den kommer användas av både din far samt gäster 🙂 Kort och gott så gör den sig fin vid besök och på bordet. Men då till det tråkiga är att priset oftast alltid springer iväg så fort det rör sig om hantverk eller något unikt.
Största frågan är ju priset! Vad får det kosta?

Personligen gillar jag sådant som sticker ut. Oavsett om ”saken” är annorlunda eller inte stämmer in med resterande inredning så är den fortfarande något som sticker ut och drar blickar och frågor till sig.


Inget som varje hushåll skulle upskatta, men i helt i min smak 😀

Michel_2
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
Member Since:
augusti 1, 2015
sp_UserOfflineSmall Offline
1297552
augusti 1, 2015 - 9:48 e m
sp_Permalink sp_Print

Apexi;1297833 wrote: Den eviga frågan….. Vad köper man till någon som redan har allt confused
En karaff skulle nog uppskattas då den kommer användas av både din far samt gäster 🙂 Kort och gott så gör den sig fin vid besök och på bordet. Men då till det tråkiga är att priset oftast alltid springer iväg så fort det rör sig om hantverk eller något unikt.
Största frågan är ju priset! Vad får det kosta?

Personligen gillar jag sådant som sticker ut. Oavsett om ”saken” är annorlunda eller inte stämmer in med resterande inredning så är den fortfarande något som sticker ut och drar blickar och frågor till sig.


Inget som varje hushåll skulle upskatta, men i helt i min smak 😀

Jag satt och funderade på det du sa själv hade jag tagit den du länkade. Problemet är att när du kommer hem till pappa så kommer du mötas av en full uppsättning med OBH nordicas och IKEAS produkter, vilket jag tror den jag valde passar in mer.

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
Member Since:
januari 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1297560
augusti 2, 2015 - 8:24 f m
sp_Permalink sp_Print

Gillar han viner och sånt så kan ju en vinprovning eller något vara en ide. Eftersom han gillar matlagning menar jag.

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
409 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

TimothyrexZF TimothyrexZF

BhoblhgatKX BhoblhgatKX

BoxerKix BoxerKix

dtaleteuxh dtaleteuxh

MiltonMouttEV MiltonMouttEV

travCoundUE travCoundUE

TakumiwipHQ TakumiwipHQ

Doctorhoda Doctorhoda

CDailyseartAD CDailyseartAD

SteveWicZL SteveWicZL

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL