Hur många gånger ska man trycka på reklambannern per dag? | Allt mellan himmel och jord | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur många gånger ska man trycka på reklambannern per dag?
This topic is locked
Henrik Berntsson
Admin
Forum Posts: 1817
Member Since:
december 19, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1
januari 24, 2013 - 1:52 e m
sp_Permalink sp_Print

Hej dj christian,
I princip all verksamhet som bedrivs på NHW är annonsfinansierad så vill man stödja det vi gör och se till att vi får upp så mycket tester och bra material som möjligt, kan man besöka våra partners annonskampanjer. Klick/trafik till kampanjerna är viktigt för många av våra annonsörer samtidigt som ett planlöst klickande för sakens skull varken ger annonsörer eller läsaren något. Men vill man stödja NHW och hjälpa oss att utvecklas så mycket som möjligt, kan man länka våra tester till vänner och bekanta eller ta en titt på vad våra annonsörer har att erbjuda i sina kampanjer.

Mvh
Henrik

Avatar
Sebbe
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5039
Member Since:
juni 11, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
2
januari 24, 2013 - 8:09 e m
sp_Permalink sp_Print

Jag handlar mycket på webhallen. Jag snackar ofta om att jag är medlem hos er och frågar efter nya produkter ni testar samt frågar även efter saker som andra anonserar om, det ger dom en vink om att man ser deras annonser även om man inte klickar jämt.

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
Member Since:
januari 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
3
januari 25, 2013 - 8:16 f m
sp_Permalink sp_Print

Bästa sättet att hjälpa oss är väl att hjälpa oss sprida vårt material till så mycket människor som möjligt. Ju fler som läser destå bättre går det ju för sidan. Vill man hjälpa till ännu mer så kan man ju alltid börja skriva för oss 😉

Henrik Berntsson
Admin
Forum Posts: 1817
Member Since:
december 19, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
4
januari 25, 2013 - 11:18 f m
sp_Permalink sp_Print

Kul! Ja det skadar inte att vi påminner om att vi finns 🙂 Men som Gustav säger så är länkningar här och där ett av de bästa sätten att sprida våra tester etc. Under 2012 satsade vi hårt på tester och ambitionen finns att satsa vidare på det. Vi har alltid haft som mål att göra de hårdaste/djupaste testerna men under 2012 satsade vi på att även testa betydligt fler produkter än tidigare.

Bland de rena onlinetidningarna var vi Sveriges största testare av datorprodukter faktiskt med ca 170 testade produkter jämfört med liknande siter som nådde som bäst upp till ca hälften, 90 st. Så att länka våra tester till flera kan sprida budskapet om att vi har väldigt mycket tester hjälper oss att nå ut avsevärt! Det är trots allt gratis att läsa våra tester och vi är ofta framme och rapporterar om det allra senaste. Svenska SSD-Guiden tex är ju alltid uppdaterad med aktuella rekommendationer och så så det borde många ha nytta av 🙂

Avatar
whak
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4718
Member Since:
november 29, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
5
januari 25, 2013 - 9:28 e m
sp_Permalink sp_Print

Förlåt om jag ”stjäl” trden lite.
Men iom att ni pratar om företag som gör reklam på NH och min fråga hör lite ihop så kände jag att det är bättre att ställa den här än att göra en ny tråd.
Varför har inte NH’s medlemmar rabatt hos tex webhallen?
Om Webhallen ständigt annonserar på NH samt ger medlemmar x % rabatt så skulle det säkert ge några fler kunder.
För just nu så har man ju x antal ”favorit butiker” och sedan jämför man vilken som har bäst pris, leveranstid osv.
Skulle då tex Webhallen ge rabatt så så skulle man säkert handla mer därifrån för då med rabatten så kanske man som medlem oftare hamnar närmare konkurenterna prismässigt.

Henrik Berntsson
Admin
Forum Posts: 1817
Member Since:
december 19, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
6
januari 28, 2013 - 6:40 f m
sp_Permalink sp_Print

dj christian;1287120 wrote: Tack för alla detaljerade utförliga svar!

Jag är fortfarande intresserad av hur många gånger jag behöver trycka på alla reklambanners och om det räcker med en gång per dag? Vet inte direkt hur det funkar med det där riktigt.

Tror det knappast är unikt för NH, det gäller väl alla sidor med reklambanners? Var kan kan läsa mer om ämnet?

Hallå igen,
Det finns ingen regel som på något sätt säger att man måste klicka på några annonser. Om man som läsare besöker annonsörerna så gynnar det annonsörerna och i sin tur NordicHardware men att ge en rekommendation om ett visst antal klick per dag skulle göra att annonseringen blir snedvriden och det kan bli svårt att mäta resultatet av en kampanj, så därför gör vi inte det.

Mvh,
Henrik

Henrik Berntsson
Admin
Forum Posts: 1817
Member Since:
december 19, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
7
januari 28, 2013 - 6:47 f m
sp_Permalink sp_Print

whak;1287123 wrote: Förlåt om jag ”stjäl” trden lite.
Men iom att ni pratar om företag som gör reklam på NH och min fråga hör lite ihop så kände jag att det är bättre att ställa den här än att göra en ny tråd.
Varför har inte NH’s medlemmar rabatt hos tex webhallen?
Om Webhallen ständigt annonserar på NH samt ger medlemmar x % rabatt så skulle det säkert ge några fler kunder.
För just nu så har man ju x antal ”favorit butiker” och sedan jämför man vilken som har bäst pris, leveranstid osv.
Skulle då tex Webhallen ge rabatt så så skulle man säkert handla mer därifrån för då med rabatten så kanske man som medlem oftare hamnar närmare konkurenterna prismässigt.

Detta är faktiskt något vi tittar på och ser om det kan finnas något bra alternativ. Just nu har vi inget konkret att komma med men förhoppningsvis kan vi lösa något framöver

Avatar
whak
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4718
Member Since:
november 29, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
8
januari 28, 2013 - 4:08 e m
sp_Permalink sp_Print

Okey, är bara att hoppas att ni kommer fram till en lösning då. 🙂

Henrik Berntsson
Admin
Forum Posts: 1817
Member Since:
december 19, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
9
januari 28, 2013 - 4:17 e m
sp_Permalink sp_Print

Ja något ska vi förhoppningsvis kunna hitta på 🙂

Avatar
Andreas Galistel
Medlem
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
november 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
10
februari 6, 2013 - 7:28 f m
sp_Permalink sp_Print

Sen kanske jag bör flika in att om ni tokklickar på en annons flera hundra gånger så kommer det troligtvis att räknas bort eftersom det ser ut som fusk.

Det bästa är ett klick då och då, men ännu bättre att sprida det material ni tycker är bra 🙂

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
185 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

RebeccabipYJ RebeccabipYJ

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

DonaldSpodyZU DonaldSpodyZU

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL